Forum Klubu ROVERki.pl :: dj_darco MG ZT 190 (STOCK) "Mruczuś"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
dj_darco MG ZT 190 (STOCK) "Mruczuś"
Autor Wiadomość
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 09:06   

dj_darco napisał/a:
W drodze jest silnik. Okazało się że któryś z poprzednich właścicieli wymienił go na wersję 177 konną

a jak do tego doszedłeś ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 02, 2016 09:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 10:01   

zdekodowałem numer silnika

[ Dodano: Czw Cze 02, 2016 11:01 ]
25K4FM47
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 10:31   

Ogólnie co tak naprawdę oprócz wałków rozrządu jest innego między 177 a 190, to nie jest jasno wytłumaczenie, taniej by cie wyszło zmienić same walki, przy okazji wymiany uszczelniaczy zaworowych, bo chyba na to narzekałeś
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 11:13   

Silnik i tak jest do remontu generalnego. Nie ma ciśnienia dwóch cylindrach. A te silniki różnią się wałkami, tłokami, programem, ustawieniem rozrządu, nie wiem czy to by było oplacalne. Znalazłem silnik z przebiegiem 70 k mil
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 15:17   

Tłokami? Nie bardzo :) wałki sa takie same, tylko inaczej ustawione :) najwieksza roznica to wsad w ecu.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 20:33   

w przyszłym tygodniu będę mieć oba silniczki na stole i będziemy wszyscy wiedzieć czy wałki są takie same czy inne :) a dziś przyszły odbłyśniki :mrgreen:
lampki będą jak nowe :)
Udało mi się również naprawić przetwornicę. jak znajdę fotki to powiem co i jak w następnym poście

[ Dodano: Czw Cze 02, 2016 21:33 ]
Przez jakiś czas lampa ksenonowa nie chciała odpalić za pierwszym razem a na sam koniec już nie odpalała wcale. Okazało się że puściło lutowanie tranzystora zaznaczonego na zdjęciu. Oderwał się od płytki i nie widać tego gołym okiem dopóki nie spróbujemy go podnieść. Polecam przylutować go z powrotem metodą hot air.
Ale umiejętnie lutownicą też się da :)
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 21:19   

Wałki są inne, bo nie da się ustawić 177 na 190 używając blokad
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 21:25   

więc sprawa się wyjaśniła :)
Toaf Tool mnie interesuje tylko nie wiem jaki do tego będzie najlepszy kabelek. Może ktoś podrzuci link?
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 03, 2016 04:52   

rafalmis1 napisał/a:
Wałki są inne, bo nie da się ustawić 177 na 190 używając blokad

z tego co gadałem z człowiekiem, który tych silników rozebrał kilkaset sztuk, wynikało, że wałki mają te same parametry - różnią się tylko położeniem. Któryś jest przyspieszony bodajże ;) dlatego nie założysz blokad tak jak piszesz ;) zresztą ciągle to powtarzam... jaka jest różnica w mocy? 5KM? przebiegi są prawie identyczne ;) u siebie po innych wałkach mam ok +15KM względem serii i całkiem inne przebiegi moc/moment. A moje wałki nie są jakoś hardkorowo inne niż seria, lekka zmiana ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 03, 2016 23:48   

Cytat:
u siebie po innych wałkach mam ok +15KM względem serii i całkiem inne przebiegi moc/moment. A moje wałki nie są jakoś hardkorowo inne niż seria, lekka zmiana ;)

opowiedz coś więcej proszę o tych wałkach

[ Dodano: Sob Cze 04, 2016 00:48 ]
Silnik wyciągnięty i rozebrany. Wiem że nie wolno przeklinać na forum ale jak ja zobaczyłem tą rzeźbę to JPRDL.
Ten co zakładał gaz to powinni mu zabronić prowadzenia warsztatu. Kable luzem, izolacja w ogóle nie trzymała, luty na wierzchu, wtryski nie przymocowane, wężyki do wtrysków na trytytkach zamiast opasek, ogólnie to wszystko co mogło być zrobione źle było zrobione źle.Parownik zasilany przewodem 6mm to też trochę za mało jak na taki silnik. Jeśli chodzi o silnik to mało gdzie były oryginalne śruby, obudowa rozrządu uszkodzona (brak gwintu dla śruby) dolna osłona odkształcona ocierał pasek micro.
Jeśli chodzi o ustawienie rozrządu to podejrzewam że na przedniej głowicy był przeskoczony o 1 ząb, napinacz był już wysunięty do końca. Benzyna ekstrakcyjna przepływa przez zawory jak przez sitko ogólnie silnik ruina pomijając to że to nie jest wersja 190 KM. Długo mi zeszło żeby się za niego zabrać ale nie spodziewałem się takich fuszerek... jakbym wiedział co się w tym samochodzie kryje to nie kupiłbym tego egzemplarza ale skoro już jest to trzeba mu dać szansę :)
jeśli ktoś będzie chciał namiary na tego gazownika to piszcie na priv :) serdecznie go nie polecam :)
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 04, 2016 06:38   

dj_darco napisał/a:
opowiedz coś więcej proszę o tych wałkach

masz wszystko w moim temacie, wałki seryjne przerobione przez krakowski rewar ;)


A co do rzeźby... witamy w Polsce? :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 06, 2016 22:52   

Mam takie pytanie. Czy taka poduszka może spasować do naszych roverków? Będzie to ciekawa alternatywa jeśli tak :)

[ Dodano: Pon Cze 06, 2016 23:52 ]
Temat wałków mam nadzieje że zostanie zamknięty raz na zawsze
MG ZT 190 ma podobne ale NIE TAKIE SAME wałki
Różnica jest m.in na krzywkach w mg są 0.2 mm wyższe i jest wałek jest przestawiony
około jednego do dwóch stopni względem tego z R75. nie mam kątomierza ale różnica jest widoczna gołym okiem.
Jedyne co je łączy to numer odlewki.
Poniżej mały mod kolektorów :mrgreen:
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Cze 09, 2016 06:27   

dj_darco, odbłyśniki kupiłeś nowe czy regenerowałeś? Możesz dac jakieś namiary na sklep/sprzedawce
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 26, 2016 21:03   

Odbłyśniki dałem do regeneracji ale w Norwegii. Nie dowiedziałem się gdzie są regenerowane poza tym że w Polsce :razz:
Dziś mody w wiązce i mała naprawa izolacji. Była bardzo potargana. ale swoje latka ma więc ma wybaczone :)
Zmodyfikowałem kabel przyłącza VIS-ów tzn powędrowały gniazda bezpieczników. Takie małe zabezpieczenie i wcześniejsza reakcja kompa na problem w VIS-ach.
Bezpiecznik 1 A
Myślę że będzie w porządku jeśli nie to założymy 1,5 A
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
MGZTOWNER 



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 4



Wysłany: Nie Cze 26, 2016 21:08   

Co dają te taśmy na kolektorach?
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 26, 2016 22:34   

MGZTOWNER napisał/a:
Co dają te taśmy na kolektorach?

Temperatura w komorze moze spasc o kilkanascie stopni celajusza
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 26, 2016 23:09   

Obniża temperaturę w komorze to raz a dwa w siniku :) miska olejowa jest osłonięta, maglownica, silnik nie ma sauny na postoju, spaliny płyną szybciej same zalety nawet może to dodać troszkę mocy ale nie taki jest zamiar. Jest tylko jeden warunek, zero absolutnie zero wycieków! zwłaszcza oleju.
Poza tym silniczek już poskładany czeka na graty, z nudów zrobiłem customowy wydech końcowy bo starego to ruda zjadła dokumentnie :P
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
MGZTOWNER 



Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 4



Wysłany: Nie Cze 26, 2016 23:27   

dj_darco,
Cytat:
zalety nawet może to dodać troszkę mocy

Jakim cudem taśma może dodać mocy ? :P
Sorry ale jestem świeżo po nabyciu samochodu i taka magia jest mi trochę obca :D

[ Dodano: Pon Cze 27, 2016 00:27 ]
Ale silnik taki piękny że szkoda go do samochodu wkładać :cool:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 27, 2016 07:35   

Poczytajcie trochę na forum o tych silnikach żadne owijanie i szybsze pozbycie sie spalin nie da ci mocy w wolnossącej V6. markzo przetestował chyba wszystkie mody na tym silniku i żaden nie podniósł mocy poza fabryczną a wręcz większość osłabiła auto a już przede wszystkim uwolnienie wydechu odebrało mocy a hałasu narobiło sporo, mało tego wszystko mierzył na hamowni więc jest to zbadane.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 27, 2016 08:08   

Dlatego piszę że owinięcie nie ma na celu podnoszenia mocy a zwiększenia komfortu pracy dla silnika i innych podzespołów m.in alternatora który ma ciężki żywot pod maską. Niższa temperatura to jedyny cel owinięcia początkowej części wydechu.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink