Boncky DIS czy INPA? Chodzi mi tylko o interfejs. Oprogramowanie T4 znajdzie się
Z tego co doczytałem na forach aby dobrać się do BCU i LSM potrzebny jest interfejs który chodzi Ethernet-OBD
Dlaczego Ethernet-OBD? Wystarczy postawic dwie wirtualne maszyny - 1. INPA + emulacja glowicy OPS, 2. - DIS lub SSS kto co woli. Wtredy komunikacja odbywa sie po zwyklym fejsie COM-OBD., Jestem na etapie kodowania nowych zegarow (fabrycznie nowe wiec nie zablokowane). DIS dociera do punktu zczytania danych z LSM (w trybie BMW E39 a nie E46), jedyny problem jaki jest to brak bazy danych z konfiguracjami ZCS/FA Rovera 75 - czyli w nomenklaturze bmw platforma R40 -> DIS. Przez to kodowanie jest zatrzymane. Sposob komunikacji ze sterownikami jest blizniaczy do BMW a T4 to tylko nakladka na EDIABASa z obsluga smiesznego fejsu.
W/g mnie najprostsza droga do sukcesu to ożenienie INPY (NCS)/DISa z danymi Rovera z plytek z T4. Ponizej krotki opis jak to zrobiono z Land Roverem.
DIS czy INPA? Chodzi mi tylko o interfejs. Oprogramowanie T4 znajdzie się
Z tego co doczytałem na forach aby dobrać się do BCU i LSM potrzebny jest interfejs który chodzi Ethernet-OBD
NCS-em w wersji 3.1.0 z zaktualizowanymi skryptami bez problemu zczytałem zawartość LSM do pliku FSW_PSW.TRC. Chcę włączyć opcję świateł dziennych (18% drogowych). Według opisów z for BMW wystarczy zmienić wpisy w tymże pliku i wrzucić go z powrotem do modułu. Niestety kabelek miałem pożyczony na chwilę i czekam na własny. Jak tylko go dostanę będę próbował dalej.
DIS czy INPA? Chodzi mi tylko o interfejs. Oprogramowanie T4 znajdzie się
Z tego co doczytałem na forach aby dobrać się do BCU i LSM potrzebny jest interfejs który chodzi Ethernet-OBD
NCS-em w wersji 3.1.0 z zaktualizowanymi skryptami bez problemu zczytałem zawartość LSM do pliku FSW_PSW.TRC. Chcę włączyć opcję świateł dziennych (18% drogowych). Według opisów z for BMW wystarczy zmienić wpisy w tymże pliku i wrzucić go z powrotem do modułu. Niestety kabelek miałem pożyczony na chwilę i czekam na własny. Jak tylko go dostanę będę próbował dalej.
Super wiadomosc, moglbys sie podzielic skryptami (najlepiej calym, spakowanym ncsem)? kable mam to potestuje. Ja z kolei rozpracowuje BMW Scanner, nowe zegary udalo mi sie zakodowac bez problemu (VIN + przebieg + wyposazenie)
Tak czytam wasze wypowiedzi i w pewnym momencie się gubię. Ok, wnioskuję że soft RDS 5.06 posiadamy jak i płytę DST0004 potrzebną do stworzenia "alternatywnego Testbooka T4". Nie nadążam tylko nad interfejsem jaki zastosowaliście do podłączenia tego "naszego T4" z autem.
Przeprowadzam próby podłączenia sterownika silnika z Rovera 75 2.0 diesla ale nic nie idze jak wywołuje dde 30 to wyskakuje ze nie ma polonczenia ze sterown9ikiem jak dde4 to identification eroor.
Przy próbie podmiany plików z oryginalnego t4 jest błąd
Problem jest niestety dość ciężki. Normalna komunikacja odbywa się za pośrednictwem pinu 7, jak to w iso-9141-2 przez OBD2. Jednak na tym pinie można tylko uzyskać dostęp do wąskiej grupy informacji i tylko informacji - żadnych modyfikacji. Całość najważniejszych operacji należy do pinu 8. Niestety ten pin komunikuje się protokołem DS2, w którym zdecydowaną większość operacji określa producent. Bez dokumentacji pinu jest problem. Można to ominąć, między portem OBD w aucie i np. T4 albo innym testerem podpinając sniffer, a pod niego oscyloskop albo urządzenie interpretujące napięcia na pinie 8. To tyle co mi przyszło do głowy związanego z tym tematem. Tak czy owak trzeba wydać trochę kasy na jakiś tester obsługujący rovery w szerokim zakresie + oscyloskop. Wątpię, że komuś uda się dorwać dokumentację pinu 8. czy protokołu od rovera.
Ostatnio zmieniony przez franki01 Pią Paź 05, 2012 05:37, w całości zmieniany 1 raz
Ja podpinam sterownik sam "na stole" 0 281 001 895 Zasilanie i linia k.
Pasoft z tym "jakoś gada"; kts także; komp od bmw ni chu chu, mam gt1 opsa inpe iste.
Sterownik do EDC15M
Czyli linia k w sterowniku ma protokół ds2?
Ews z tego samochodu łączy się bez problemów (podpięty do instalacji bmw e39)
Mam też inpę od nerwusa i tam na niej jest przełącznik DS2, ale taka szybka próba spełzła na niczym.
Spróbuje postawić t4 i połączyć z OPSem ale wątpię bo są inne adresy IP.
PS. Prowadzę serwis elektroniki samochodowej i dostałem rozsynchronizowany ews i komputer. Stały kod jest poprawny padła tylko zmienna synchronizacja, w bmw bardzo łatwo inpą ja zrobić. Tutaj sterownik silnika nie gada z inpą a pasoft nie robi synchra chociaż widzi serownik i silnik - robione w instalacji e39
Pozatym tutaj na tym forum ktos podlanczyl ten wlasnie sterownik tylko jak?
No właśnie problem jest tego typu że linia K działa jak powinna, tylko ten pin 7, na którym jest linia K jest podłączona do jednego ECU, który odczytuje tylko podstawowe dane, błędy silnika i coś tam jeszcze. Na pinie 8. jest ten DS2 i tam są wszystkie najważniejsze rzeczy. Ten pin 8 korzysta z podłączenia do innego komputera, do którego są właśnie podłączone prawie wszystkie sterowniki w samochodzie - VISy, sterowniki szyb, świateł, wycieraczek, ABS itd. Te wszystkie dane są zaczerpnięte z rave, więc na 100% pewne Chciałem zaopatrzyć się w tester BMW, bo działa on właśnie przez DS2 na pinie 8., z tym że na nic się to nie przyda. Na 8. pinie potrzebna jest chyba autoryzacja, dlatego Ci nie chce się połączyć. Widocznie w BMW już znaleźli na to sposób. Albo skądś dorwali dokumentację, albo czytali napięcia oscyloskopem i znaleźli sposób na komunikację Jak dla mnie punkt wyjściowy do rozpoczęcia działań to znalezienie działającego dla rovera testera + oscyloskop. Do tego parę kabli, w prosty sposób można zrobić połączenie pinów 4, 5, 7, 8 i 16 między testerem a gniazdem OBD w aucie (chyba tyle ich jest przy iso-9141-2). Do tego przy pinie 8 zrobić kabel odchodzący i podłączyć go do oscyloskopu. Napięcia jak na talerzu. Teraz trzeba będzie się dowiedzieć ile bitów przekazywanych jest na jednym cyklu zmiany napięcia (nie zagłębiałem się jak to wygląda, być może są to standardowe 3 bity). Te dane w 100% wystarczą do odkodowania komunikacji.
No tak tylko podkreślam że ja łączę sterownik bezpośrednio po lini k bez żadnego modułu pośredniczącego. KTS 570 w tym sterowniku Odczytuje błędy pokazuje wartości rzeczywiste wysterowywuje rożne urzadzenia sterowane ECU. Pasoft Także sobie z tym radzi al;e tylko do błędów a firmowy komp bmw nie. Tu nasuwa się pytanie czy jest to żeczywiście problem komunikacji głowicy OBD czy samej konfiguracji ediabasa i inpy.
Na tym forum piszą ze NCS expertem łączyli się ze światłami i kodowali je jako dzienne?
Najlepiej było by znaleźć taka inpę z filmiku you tube bądź tą ktora sciągnal forumowicz (wersja od T4).
Rover 75 - silnik, poduszki i skrzynia - lnika k na 7 pinie obd; licznik i ABS na 8
Według Autodaty
[ Dodano: Czw Paź 11, 2012 13:18 ]
Temat opracowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum