Wysłany: Czw Sty 28, 2016 14:39 [R25] Problem z temperaturą
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2002
Witam wszystkich forumowiczów, jestem od niecałego miesiąca szczęśliwym posiadaczem Roverka 25. Jednak pojawił się pewien problem, który postaram się opisać.
Po kupnie Roverka wszystko działało jak należy tylko wskaźnik temperatury leżał na samym dole (pani, która sprzedawała stwierdziła, że od niedawna ale mechanik jej powiedział, że nic się nie dzieje) przyjechałem do domu (ok. 180km) jednak po 2 dniach wysiadło ogrzewanie i na zimnym silniku włączały się wentylatory, wymieniłem termostat, układ odpowietrzyłem zgodnie z instrukcją znalezioną na tym forum. O dziwo po wymianie termostatu wskaźnik zaczął działać a wentylatory się nie włączały. Po przejechaniu ok 5-7 km ogrzewanie również wróciło. Jednak wskaźnik podczas jazdy zaczął falować oscylując w granicach połowy stanu. Kolejnego dnia odpaliłem rano auto i wentylatory znów na zimnym silniku zaczęły pracować więc wymieniłem czujnik temperatury od ECU (czarny 2 piny). Wentylatory już się nie włączają, samochód na postoju szybko się grzeje wskaźnik leci do połowy i tam staje, jednak podczas jazdy wskaźnik temperatury spada prawie na sam dół. Co może być tego przyczyną?? uszkodzony wskaźnik? czy naprawdę silnik aż tak się wychładza. Dodam, że mam klimatyzację i LPG Stag 4.
Z Góry dziękuję za pomoc.
Założyłem nowy temat bo po przeszukaniu chyba całego forum znalazłem wiele tematów odnoszących się do podobnych problemów ale nie identycznych.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 28, 2016 14:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wygląda jakby się zapowietrzał układ, musisz sprawdzić wszystkie węże, może gdzieś jest nieszczelność i się zapowietrza, sprawdź tez korek zbiorniczka wyrównawczego, najlepiej od razu wymienić nowy kosztuje ok 10zł. Co do LPG, można by sprawdzić czy parownik jest dobrze wpięty w układ.
Poza tym auto działa normalnie? Nie ubywa płynu chłodniczego? Węże nie puchną nadmiernie?
Wszystko działa normalnie, czasami lekko szarpnie jak silnik jeszcze się zagrzeje i przy zbyt małych obrotach zmieni się bieg, płynu nie ubywa, czy węże nie są spuchnięte? chyba nie a jak to sprawdzić? na ciepłym czy zimnym silniku? i czy samemu sprawdzę jak jest wpięty parownik? Bo szczerze mówiąc to nie bardzo mam pojęcie o instalacjach lpg. Górny wąż chłodnicy jest wg mnie trochę zbyt przegięty ale nie wiem czy ma to jakiś wpływ?
Korek będzie pasowa jest oryginalny i cena jest niewysoka choć w sklepie mot. można coś dopasować taniej ale nie wiem czy warto.
Bartex238 napisał/a:
samochód na postoju szybko się grzeje wskaźnik leci do połowy i tam staje, jednak podczas jazdy wskaźnik temperatury spada prawie na sam dół. Co może być tego przyczyną??
Co prawda piszesz że termostat wymieniłeś jednak jest to modelowy przykład uszkodzonego termostatu w pozycji - otwarty.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Co prawda piszesz że termostat wymieniłeś jednak jest to modelowy przykład uszkodzonego termostatu w pozycji - otwarty.
Ale wtedy nie pracowały by wentylatory. Auto było by non stop nie dogrzane.
Bartex238, Węże sprawdź na rozgrzanym silniku, powinny dać się normalnie "zgnieść" dłonią, jak będą twarde tak że nie da się ścisnąć, albo spuchnięte jak balon, to jest za duże ciśnienie w układzie.
Puki co sprawdź jeszcze na wszelki wypadek ten termostat no i ja wymienił bym ten korek dla świętego spokoju
sprawdź jeszcze czy wszystkie węże są jednakowo ciepłe, może coś z pompa wody nei gra.
Wysłany: Pią Sty 29, 2016 17:55 Re: [R25] Problem z temperaturą
Bartex238 napisał/a:
na zimnym silniku włączały się wentylatory, Kolejnego dnia odpaliłem rano auto i wentylatory znów na zimnym silniku zaczęły pracować więc wymieniłem czujnik temperatury od ECU (czarny 2 piny). Wentylatory już się nie włączają,
Masz przyczynę. I aż się prosi żeby napisać "modelowy przykład uszkodzonego czujnika temperatury ECU'
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Trasa Zamość-Lublin i spowrotem, uciekł prawie cały płyn chłodniczy. Pojechałem do mechanika, diagnoza: pompa wody nie trzyma. Przy okazji wymienię rozrząd. Dam znać po wymianie czy się poprawiło. Pozdrawiam
Witam. Dołączam się do tematu i przedstawiam problem występujący w moim aucie.. Zauważyłem pewną niezgodność w czasie jazdy. Przy osiągnięciu 4 tys obrotów wskaźnik temperatury mi spada i jak dociśnie się więcej to potrafi spaść do "zera" a jak zacznę normalną jazdę czyli 100 - 120 km/h / poniżej 4 tyś. obrotów temperatura wzrasta i wraca do normy. Pytanie moje brzmi czy w tym przypadku też jest zapowietrzony układ? Czy uszkodzony któryś z czujników. Dodam że kilka miesięcy temu miałem wymieniany termostat ale problem pojawił się dość niedawno. Pozdrawiam
Wygląda jak objaw uszkodzonego, otwartego termostatu tylko zamiast obrotów rolę odgrywa prędkość.
Uszkodzony termostat, podczas jazdy temperatura spada, na postoju rośnie.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum