Może wtyczka się poluzowała, może czujnik pada. Gdy koła są skręcone na max w prawo to widać go z tyłu skrzyni patrząc od strony kierowcy za przednim kołem.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Miałem to samo jakieś 4 lata temu w moim starym poczciwym R-416 Si, super mechanik stwierdził że to na bank czujnik i że w tych roverkach to normalka. Założył nowiznę i za miesiąc miałem to samo. Wtedy sam oczyściłem dobrze styki na czujniku i wtyczce, potem jedno i drugie spryskałem kontaktem no i działa do dzisiaj. Takich mamy mechaników że musimy większość rzeczy robić sami.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
to i tak nie tak źle bo czujnik dużo nie kosztuje najtragiczniejszy jest przypadek kiedy w przypadku v6 po ubytku płynu pada diagnoza uszczelka pod głowicą wygląda na to, że 90% takiej awarii przypada na PL mimo iż tych samochodów nie jest tu najwięcej
co do czujnika to jak koledzy radzili przeczyścić styki, a jak nie pomoże to kupić nowy bo wybór duży nie trzeba orginalnego kupować jest to standardowy czujnik montowany w innych autach też oczywiście trzeba ten sam typ kupić
Przykładowe czujniki chociaż czasami mylnie podają:
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Lis 06, 2014 05:52
U mnie ten problem wystąpił mniej więcej 5 lat temu i światła włączały się kiedy chciały. W pośpiechu wykręciłem czujnik, usunąłem miedzianą podkładkę a gwint nawinąłem taśmą teflonową i od tej pory zrobiłem dżilion km bezproblemowo.
Do naszych R75 pasuje czujnik od Daewoo. Nowy kosztuje kilkanaście złociszy. U mnie pracuje bezawaryjnie drugi rok. W tej sytuacji zabawy z czyszczeniem czy usuwaniem podkładek są pozbawione sensu. Ale co kto lubi.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Lis 06, 2014 11:25
Pozwolę sobie nie zgodzić. U mnie czujnik nie nosił najmniejszych oznak zużycia- znam się na tym bo przez moje ręce przeszło wiele aut i miałem już z takimi przypadkami do czynienia. Najwidoczniej oryginalny czujnik ma (akurat w moim przypadku) zbyt krótki popychacz i wystarczyło o milimetr przesunąć go w stronę bieżni. Nowy (za kilkanaście złociszów) mógł mieć tą samą wadę, więc zaoszczędzoną kasę wydałem na piwo...czego i wam życzę
Witam wszystkich, od jakiegoś czasu nie świecą mi światła cofania i nie działa parktronic. Do tego przy włączonych światłach i otwartym samochodzie nie ma dźwięku. Chciałam sprawdzić czujnik. Czy ktoś mnie pokieruje gdzie go szukać? Najlepiej bez konieczności wjazdu na kanał gdyż nie mam takowego w pobliżu. To kombi jeśli ma to jakieś znaczenie.
Hej arleta90, nie trzeba wjeżdżać na kanał aby wymienić czujnik, aczkolwiek zawsze łatwiej to by było własnie z kanału sprawdzić.
Najlepiej to już czyjnik od wstecznego sobie kup przed rozpoczęciem jakiegokolwiek sprawdzania. Kosztuje on dosłownie 12 czy 14 pln. Ja swój kupiłem w sziku. Dostaniesz go od ręki, ponieważ opel ma takie same.
Najciekawsze jest to, że jak znalał do Rovera to kosztował 48pln, a jak powiedziałem ze do opla jest taki sam to juz 12pln
Do wymiany bez kanału. Skręcasz maksymalnie kołami w prawo tak aby mieć widocznośc na skrzynię biegu z lewej strony wnęki nadkola. niestety będziesz musiała się położyc na ziemi bo inaczej cięzko będzie.
Znajduje sie on nad półośką
odpinasz od niego kostkę i bodajże kluczem 14 płaskim lub dluga nasadką (nie pamietam) odkręcasz czujnik i wkręcasz nowy. Czujnik wkręć z czuciem aby nie przekręcić gwintu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dźwięki drzwi wróciły Wstecznych nadal brak. Mam osłonkę w nadkolu i nie widzę skrzyni, będę musiała ją sciągnąć. Zamówiłam czujnik (koszt 20zł) i jutro będę wymieniać.
arleta90, jest jest. Jak spojrzysz nad połośkę w miejscu wchodzenia do skrzyni to zobaczysz. Jest to dość mały element dlatego tez może ci sie wydawać, że nic tam nie ma Nie trzeba zdejmować osłony chociaż zrobisz jak ci bedzię wygodniej Zamiast wjeżdżania na kanał można równiez podlewarowac auto w górę i juz będzie lepszy dostęp.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pamiętaj o fotkach Muszę to zobaczyć Bo nie wierzę, że kładziesz się pod auto z grzechotką i targasz czujnik w skrzyni, czy tam na paski od torebki podwieszasz wydechy
No i uważaj... nie pomyl czujnika z korkiem spustowym oleju
A co z tym trzecim stopem? Wrócił także magicznie, czy jednak trzeba będzie szukać przerwy w wiązce w klapie?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
no dobra arleta90, wymieniłaś juz czujnik wsteczego w skrzyni?
Jeśli nie to prosze aby ktoś fotunie Tobie strzelił jak tam gimnastykujesz się pod autem
Wtedy uwierzę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
OK, wymienisz ten czujnik to będziesz mieć już kolejną awarię usuniętą w tym wozie. Warto styki we wtyczce zabezpieczyć przy okazji jakimś elektrosolem lub podobnym preparatem żeby nie śniedziało. Zaglądanie do tego czujnika to wątpliwa przyjemność szczególnie teraz jak jest taka fatalna pogoda.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum