Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lip 24, 2010 16:48 [R75] Nie kręci - rozrusznik?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, parę postów wcześniej pisałem o moich problemach z odpaleniem samochodu jak jest wilgoć na dworze. Czyszczenie klem i kabla masowego nic nie pomogło. Dzisiaj znowu próbowałem odpalić i nic, tylko cykanie w rozruszniku. Powiedzcie co może być przyczyną takiego zachowania rozrusznika, szczotki, styki, ewentualnie czy ciężko jest wyciągnąć rozrusznik (czy dużo pracy) oraz na co zwrócić uwagę przy wykręcaniu. Czy jestem w stanie to sam naprawić?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 20:08, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 24, 2010 16:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lip 24, 2010 17:17
Apples woda pod szybą odpada. A co do masy na silniku to w którym miejscu masuje, bo ja czyściłem i psikałem środkiem do styków kabel co idzie od masy do rozrusznika, ten co jest do nadkola przykręcony.
Tydzień temu mój roverek zrobił mi rano przykrą niespodziankę: rano rozrusznik nie reagował na przekręcenie kluczyka- wszystko pozostałe (światełka, kontrolki) było w porządku. W związku z brakiem czasu wyjąłem rozrusznik i podłączyłem do prostownika. Po powrocie z pracy, podłączyłem aku i przy drugim przekręceniu kluczyka rozrusznik zakręcił i od tygodnia nie mam już problemu. Ostatnio muszę kręcić rozrusznikiem odrobinę dłużej niż wcześniej ( około 2 sek), myślę że to problem ze szczotkami. Na początku tyg oddaję auto do mech na wymianę poduszki pod silnikiem, więc przy okazji napiszę jak wyglądały szczotki rozrusznika.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Lis 16, 2010 13:31
Cześć, już odpowiadam. U mnie zbiegły się dwie sytuacje, po pierwsze po podłączeniu akumulatora pod miernik z obciążeniem diagnoza prosta do wymiany ( 3,5 wolta trzymał). Po wymianie (dziwne) samochód odpalił, ale po 3 dniach to samo. Dałem rozrusznik do naprawy- kumpel w zakładzie mi wyciągał. Jak się okazało były popalone styki chyba i coś jeszcze - koszt naprawy 120 zł. + gwarancja rok albo pól nie pamiętam. A sam rozrusznik bez problemu da się wyciągnąć (odepnij wcześniej akumulator) ale nie chciało mi się z tym bawić.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Lis 16, 2010 21:51
ja wyjmowałem rozrusznik, nie jest to trudne, ale kolektor ssący trzeba odkręcić . Za zestaw naprawczu (czyli blaszki które się wypalają ) zapłaciłem 30 zł. i to cały koszt . Bo wymieniłem sam , nie jest to trudne. Robiłem to 8 miesięcy temu i wszystko działa.
Na pewno rozrusznik, u mnie było też że czasami odpalił normalnie a czasami tylko zacykał.
U mnie pękło coś przy jakiejś zębatce w rozruszniku ale mechanik powiedział że to typowe.
Koszt naprawy i regeneracji rozrusznika z wymianą u mnie to 280zł.
Nie wiem jak w dieslu ale w KV6 rozrusznik jest pod filtrem powietrza i aku więc dostęp bardzo łatwy, można śmiało samemu wykręcić i oddać do regeneracji.
Witam wszystkich na forum Mam szybkie pytanko,otóż potrzebuje styki do rozrusznika rover 75 CDT 2000r.ponieważ bendinks wytarł te dwa kątowniki miedziane.W sklepie mi powiedziano,że muszę podać model i numer rozrusznika i sprowadzą.Raczej mam oryginalny rozrusznik, proszę o pomoc w tej sprawie.Dzięki za wszelką pomoc,bo rowerek zaraz przestanie palić
[ Dodano: Sob Wrz 10, 2011 13:01 ]
Halo czy ktoś tam jest?
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Sie 13, 2012 22:47
czy ktoś zna i mógłby podać typ rozrusznika w R75 CDT 2000 (chyba, że DENSO wystarczy) oraz rodzaj (lub link) do zestawu regeneracyjnego rozrusznika: styki i szczotki.
koledzy już jakiś czas temu mnie odpalał ,auto po przekręceniu kluczyka cisza parę razy kręceniem kluczykiem i odpalał ,i dziś znowu to samo kontrolki nie przygasają ,pojechałem do elektryka ale jak zobaczył doktora to odpalał 100na 100 razy,dołożona druga masa na silnik akumulator 12.9 v .I tera pytanko jakie szczotki jaki rozmiar bo bym kupił i sam wymienię . a zestaw naprawczy (czyli blaszki które się wypalają )jak to wygląda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum