Właśnie powinna, ale boję się że wywalę 1000 zł, a później dowiem się, że coś nie pasi
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 22:27
jerzu napisał/a:
Co sądzicie o tej skrzyni? Podejdzie do R200?
Nie podejdzie. To jest chyba skrzynia IB5 stosowana w Roverach od 2004 roku. Nie widziałem jeszcze takiej na żywo, ale z pewnością nie jest R65 stosowana w starszych Roverkach 1,1-1,6.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 13:57
zastosuj skrzynie od silnika 1.6 rover 400, będzie pasować a przy tym bedzie silniejszy i szybszy
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 15:07
Nie wiem skąd taka rada. R400 1.6 ma dluższą skrzynię, więc jedyne co może zyskać (teoretycznie), to wyższą prędkość maksymalną... jeśli słabszy silnik wydoli. Praktycznie auto będzie wolniejsze i będzie słabiej przyspieszał.
Kup skrzynię od 1.4 lub naprawa swoją. Czasem koszt naprawy jest znacznie niższy niż koszt używanej skrzyni. Mechanik i tak skasuje Cię za wyjącie i włożenie.
Byłem dzisiaj u mechanika i decyzja zapadła. Muszę kupić nową skrzynie bo nie oplaca sie naprawiac tego co mam Jeszcze musze zamowic sprzeglo bo konczy sie. Ale jak to ktos powiedzial okaze autku troche milosci i doprowadze do 100% sprawnosci to pozniej bede tylko oszczedzal Moze uda mi sie wyrwac okazyjnie uzywana skrzynie z "pewnego" zrodla wiec tutaj przynajmniej zaoszczedze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Hmm. Wiec jaka skrzynie znalezc?
Sprzeglo, rozrzad i dywaniki zamowilem Jeszcze skrzynia i wstawie autko do mechanika na dłuższy pit stop
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 21:41
PHJOWI napisał/a:
TOMI sprawdzałeś że tak mówisz? ja sprawdzałem na 214 i to nie prawda że bedzie wolniejszy . Jest szybszy na starcie i szybszy podczas jazdy.
Silnik 1,4 pracują ze skrzynią 5C39 (gdzie 5 oznacza ilość biegów, a 39 przłożenie główne). Prędkość maksymalna na drugim biegu samochodów z tą skrzynią wynosi równe 100 km/h (przy 7000 obr./min.), zaś na trójce 150 km/h (również na odcięciu).
Roverki ze skrzynią 5C37 i silnikiem 1,6 na dwójce osiągają prawie 110 km/h, a na trójce nie sprawdzałem. Tyle z doświadczenia...
Dłuższa skrzynia jest rekompensowana większą mocą i większym momentem obrotowym. Jeśli założysz dłuższą skrzynię do mniejszego silnika, to nie tylko auto straci na osiągach, ale zmaleje również prędkość maksymalna (opory rosną w kwadracie). W związku z tym, auto na piętce nie wkręci się tak wysko na piątce, bo zabraknie mu mocy.
A w kwestii własnych doświadczeń, to wydaje mi się, że fizyka jest tu nieubłagana.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum