Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Mam problem ze sprzęgłem w swoim roverku. Jakiś czas temu zaczęło brać przy bardzo głębokim wciśnięciu, pedał stał się miękki a biegi wchodziły bardzo ciężko. Po 2dniowej walce okazało sie że to hydrauliczne sterowanie sprzęgła. Ponieważ układ w serii 400 z założenia jest szczelny i nie ma typowego zbiorniczka wyrównawczego, to mały ubytek płynu poskutkował takim efektem. Finalnie wystarczyło podnieść gumową pokrywkę zbiorniczka z płynem na pompie sprzęgła, żona wciskała sprzęgło a ja w tym czasie zamknąłem pokrywkę i żona puszczała sprzęgło i było ok. Taki zabieg robiłem raz na 2 miesiące i było dobrze, aż do momentu, kiedy zabrakło płynu w zbiorniczku i układ się zapowietrzył. Dolałem płynu, ale to nic nie pomogło. Domyślam się że układ trzeba odpowietrzyć, ale nie ma w nim żadnego zaworka do odpowietrzania i nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Ustaliłem już że płyn ucieka przez wysprzęglik, pewnie bedę musiał go wymienić, ale jest bardzo trudno dostępny i dość drogi (ok 300 zł), więc chciałbym to jeszcze trochę odciągnąć w czasie. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 18:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 20, 2007 22:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Domyślam się że układ trzeba odpowietrzyć, ale nie ma w nim żadnego zaworka do odpowietrzania i nie mam pojęcia jak się do tego zabrać
Nie pamiętam dokładnie więc mogę poplątać.
Musisz wyciągnąć wysprzęglik, wcisnąć tłoczek do końca, włożyć końcówkę wężyka do pojemnika z płnem, i zaciągnąć jak strzykawką. Potem trzeba odwrócić wysprzęglik tak by podłączenie wężyka było wyzej niż cała reszta, końcówka wężyka znowu w pojemniku, ale tym razem powinna być wyżej niż cała reszta i wciskasz tłoczek, i tak kilka razy.
Aby odpowietrzyć pompkę musisz poprostu przelać przez nia płyn, aż będzie leciał zwężyka nieprzerwanym strumieniem, i połączyć do wysprzęglika.
Niestety trudno się nie pobrudzić:(
brt napisał/a:
A może pomoże wymiana samych reparaturek w wysprzęgliku??
nie wiem jak w 420D , ale u mnie to ustrojstwo jest z plastiku i wymiana gumek może za duzo nie dać
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 19 Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 17:27
Dzięki za rady, u mnie w 420 Di wysprzęglik też jest z plastiku, więc nie zabieram się za reparaturki, bo wiem że to niewiele da. A sposób odpowietrzania bardzo cenny, spróbuję wdrożyć w życie
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Lis 28, 2007 23:22 ]
Niestety odpowietrzanie niewiele dało (3 naciśnięcia sprzęgła:), ale okazało się że płyn leje się przez niego, więc diagnoza była prosta. Wymieniłem wysprzęglik i wszystko działa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum