Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 Si 1.4 16v 98 R] Misterna Robota Kolina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214 Si 1.4 16v 98 R] Misterna Robota Kolina

UPDATE 11.12.2007 FOTKI GLOWICY ZREGENEROWANEJ
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



  Wysłany: Pon Lis 26, 2007 09:00   [214 Si 1.4 16v 98 R] Misterna Robota Kolina

Witam Panowie/Panie

W Hyde pisałem o mojej niespodziance...postanowiłem temat tutaj napisać bo stan sie pogorszył...


Dziś rano jak zwykle o 7.30 wyjazd z garażu

Zalałem go olejem bo prawie nic nie było wszystko ok motor zapalił elegancko...Tak coś mnie tknęło żeby zobaczyć jak wygląda rura wydechowa...cała czarna jak bym ją wsadził do oleju przepalonego,przed wyjazdem taka nie była,mówię nie mam czasu wsiadłem i pojechałem ku mojemu zaskoczeniu po nagrzaniu auto zero życia w sobie,leniwie przyspiesza jak bym miał 60KM,zamulone...w drodze powrotnej z warszawy auto już miało lenia...rywalizacja z Autem o mocy 75KM była w ogóle nie możliwa,auto pod lekkie wzniesienia w ogóle nie reagowało na pedał gazu,na prostych przyspieszał ale nie tak jak powinien,spalanie benzyny przy prędkości w sumie stałej 110km/h bo juz nie chciałem mu więcej piłować bo wiedziałem że coś nie tak wyszło 8,5 litra w trasie,jak przy prędkości 110km/h wyszło o wiele za dużo...Śmiem twierdzić że owa usterka stała się podczas jazdy.Wcześniej samochód nie miał problemy żeby sie osiągać prędkości 190km/h i więcej

Dodam że silnik suchutki,przepustnica sucha nie jest zapluta olejem,filterki wszystkie w porządku,aaaa co bardzo istotne zauważyłem dziś rano że gdy motor zimny wali z rury niebiesko/granatowym dymem delikatnie,jak mu za pompowałem gazem to nie było widać nic przez chwile tyle dymu,po nagrzaniu zero dymu...Najbardziej zaskakuje mnie to że stało się to tak nagle i przy przebiegu 119 ( wczoraj wskoczył) wszystko udokumentowane,kurde nie wiem co robić ?

Głowice ściągać ?? HGF był robiony jak autko miało 115 tys i był robiony elegancko sam robiłem...nie wiem poradźcie coś...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kolin Wto Gru 11, 2007 18:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 26, 2007 09:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 09:10   

mógł pierścionek na tłoku pęknąć , zobacz też jak wyglądają świece
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Primo 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 122
Skąd: Radoszyce/Zambrów



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 10:44   

Witam poczytaj poczytaj posty które pisałem a szczególnie brak mocy i słaba reakcja na pedał przyspieszenia oraz ostatni post dotyczył spec od roverkow w warszawie lub na Podlasiu proponuje tez podjechać do serwisu Rovera w Starych babciach i podpiąć pod kompa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 10:53   

to raczej nie będzie sonda , przy padniętej sondzie auto jest wolne,ale nie dymi tak jak opisał kolin
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Primo 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 122
Skąd: Radoszyce/Zambrów



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 10:58   

dzięki za info w takim razie może badanie ciśnienia w cylindrach coś powie ?? Wiem jak to jest jak auto nie pracuje jak potrzeba męczyłem sie z tym prawie rok. Tak jak opisywałem w swoich postach czekam właśnie na nowa sondę i zobaczymy na pewno napisze kilka słów na ten temat.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 11:01   

tak może powiedzieć , mógł czasami wlnąć jeden cylinder i zalewa go olejem , niech kolin sprawdzi swiece może już coś będzie widać.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 17:42   

Dobra świece są w stanie eleganckim,takie jak powinny być,co myślicie o tym żeby głowicę zwalić i zobaczyć jak to wygląda tam,gumki na zaworach,pierścienie panewy przy okazji itp
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 26, 2007 17:47   

kolin napisał/a:
co myślicie o tym żeby głowicę zwalić i zobaczyć jak to wygląda tam,gumki na zaworach,pierścienie panewy przy okazji itp

Ja myślę, że bardzo to chcesz zrobić i zrobisz to niezależnie od naszych podpowiedzi :twisted: ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 18:00   

piter34 napisał/a:
Ja myślę, że bardzo to chcesz zrobić i zrobisz to niezależnie od naszych podpowiedzi :twisted: ;-)


W sumie masz rację bo gdybanie na sucho jest nic nie warte...powiedźcie mi czy jak głowicę ściągnę to czy uszczelka pod głowice nowa czy mogę założyć tą co jest ?

Pewnie jutro,albo pojutrze to rozkręcę dziś mi sie nie chce śnieg pada :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 20:06   

jak podniesiesz głowicę, to pół uszczelki zostanie na głowicy a pół na bloku ;)
zawsze trzeba nową :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 22:26   

Ok tak też myślałem

Krótak lista co kupię

-Nowy olej Mobil 1 5w40
-Filtry powietrza,oleju,paliwa
-Uszczelniacze
-Uszczelka pod głowicę
-Pasta uszczelniająca
-Możliwe ze popychacze bo 2 są do wywalenia
-Płyn do ukł chłodzenia

P.S jakie uszczelniacze polecacie ? bo te orginalne to drogie są jakiś zamiennik w miare OK cenna/jakośc

Poprostu będę remontować głowicę jak już sciągnę,a dół zobaczymy jak się ma chodź moim zdaniem bardzo dobrze bo na taki wyglądał 5 tys km

Odpiszcie szybko na uszczelniacze bo jutro zamawiam klamoty :)

[ Dodano: Pon Lis 26, 2007 23:07 ]
http://moto.allegro.pl/it...ez_1_4_16v.html

te uszczelniacze będą OK czy w kiche...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 26, 2007 23:31   

FAI to dobra firma, ja mam uszczelke glowicy wlasnie tej firmy, chyba Tomi kiedys pisal ze zamienniki kiepsko wytrzymuja, ale wtedy chodzilo chyba o firme Ajusa czy jakos tak


PHJOWI napisał/a:
mógł pierścionek na tłoku pęknąć , zobacz też jak wyglądają świece


ale czy wtedy nie powinien kopcic zawsze ?? , a nie tylko jak jest zimny??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 23:50   

rzeczywiście bardzo chcesz zdjąć ową głowicę ;) ja bym próbował najpierw pewniejszą diagnozę postawić ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lis 29, 2007 15:47   

Chłopaki wszystko pieknie idzie,aż nagle odkręcam dwie ostatnie śruby głowicy i nagle klucz przeskoczył i nie da sie już jej ponownie obrucić ani w lewo,prawo co radzicie jak ja wykręcić ?? pomóżcie :sad:

[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 16:06 ]
jagby ktoś znał odpowiedź piszcie smsa na 691 692 586

Z góry dzięki...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Lis 29, 2007 17:03   

Najpewniejsze, jeśli idzie i jest tyle miejsca, przyspawać migomatem nakrętkę, jak ostygnie próbować odkręcić.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lis 29, 2007 19:56   

A jak miskę odkręce od spodu jakoś nie da rady...podkręcic ją do góry troche ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lis 29, 2007 20:06   

Obłuż wszystko ładnie szmatami u góry rozwierć łep śruby , najpierw mniejszym wiertłem póżniej dużym (w ten sposób zetniesz cały łep) następnie odkręć wszystkie pozostałe śruby , głowice zdejmij wyciągając ją do góry przez całą długość śruby rozwierconej a następnie uszkodzone śruby wykręcisz ręką (nie trzeba ruszać miski olejowej) po naprawie wszystko umyj wydmuchaj i po robocie :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 29, 2007 21:59   

kolin napisał/a:
Chłopaki wszystko pieknie idzie,aż nagle odkręcam dwie ostatnie śruby głowicy i nagle klucz przeskoczył


hmm, jak to mógł przeskoczyc klucz ?? :roll:
Torx ?? ? nie mozliwe :shock:
moze masz o jeden wymiar za duzy ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 11:12   

AndrewS napisał/a:
hmm, jak to mógł przeskoczyc klucz
Torx ? nie mozliwe
moze masz o jeden wymiar za duzy


No właśnie ciekawe,porobiłem fotki dziś powrzucam...

przemo285,

Dzięki za rade dziś tak zrobie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pawel23456 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 43
Skąd: radomsko



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 12:20   

jeśli dobry torx to nie moze przeskoczyc ale ja jak odkrecałem głowice to zerwałem łebki tak o polowe a potem nie było wyjścia nakrętka dwunastka migomat i fest przyspawałem i dwie szpilki puściły odrazu oczywiście wszystko trzeba było ładnie obłożyłem zeby odpryski nie padły gdzie nie trzeba!!! i wzasadzie to powinno wymienic sie wszystkie szpilki na nowe bo jesli pare jest nowych a pare starych (przeciągniętych), to nie zwsze bedą rowno trzymac głowice i niema pewności ze równomiernie bedzie ona doodrecona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink