Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Czy silnik z rovera 45 1,4, pasowałby do rovera400
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Czy silnik z rovera 45 1,4, pasowałby do rovera400
Autor Wiadomość
Kwiatek1906 



Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 11
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 15:49   [R414] Czy silnik z rovera 45 1,4, pasowałby do rovera400
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Zatarł mi się silnik w roverku 414 i chciałem wiedzieć czy mógłbym kupić jakiś nowszy. z tego co wiem to remontować się nie za bardzo opłaca. Mam niedawno założony gaz.
Jakby ktoś miał jakieś namiary na silnik 1,4 16V z małopolskiego to prosiłbym podać.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 02, 2008 15:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 16:52   

tak pasował by tylko trzeba kilka elementów poprzekładać
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 18:18   

właśnie co trzeba poprzekładać jak sie kładzie motor z 25 lub 45 te z cewkami ?? żeby zagadał na kopułce... bo taki zabieg niedługo będziemy robić z kumplem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 18:53   

WAŁEK + CEWKA + POKRYWA ZAWORÓW
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 02, 2008 19:13   

Sorry panowie "pytacze", ale temat ten był omawiany tyyyle razy, że mnie się chce "zwracać" jak po raz kolejny ktoś pyta o to samo. :/

PHJOWI napisał/a:
WAŁEK + CEWKA + POKRYWA ZAWORÓW

...i koło zamachowe od starego silnika. Komputer też zostaje od starego silnika.
Oczywiście cały rozdzielacz (palec, kopułka) też trzeba założyć od starego.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 20:41   

albo przełożyć komputer z centalką i pilotem od dawcy...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 02, 2008 21:02   

sTERYD napisał/a:
albo przełożyć komputer z centalką i pilotem od dawcy...

Wtedy trzeba też wiązkę kompa całą od dawcy przełożyć. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 21:02   

no ale ja myślałem o przełożeniu całości... z wałkami i zapłonem i wtedy może komputer dałby radę ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 03, 2008 14:52   

sTERYD napisał/a:
no ale ja myślałem o przełożeniu całości... z wałkami i zapłonem i wtedy może komputer dałby radę ;)

Nowy komputer od nowego silnika w starej budzie?
Jeżeli tak, to właśnie musimy przełożyć całą wiązkę, bo w MEMS3 jest inny typ wtrysku (sekwencyjny) i w związku z tym jest więcej czujników (np. czujnik temperatury oleju i czujnik położenia wałka rozrządu)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 15:24   

fakt, o tym nie pomyślałem :oops:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kwiatek1906 



Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 11
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 18:28   

to widzę że od nowszego modelu to jednak trzeba trochę porobić żeby przełożyć silnik. A jeszcze takie pytanie czy nowszy rocznik ale z tego samego modelu to bez problemu spasuje czy też trzeba coś przekładać?? Tak jak np. ja mam z 96 414 to z 98 czy 99 podejdzie?? A nie orientujecie się może ile kosztuje remont silnika??
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lip 05, 2008 19:09   

Kwiatek1906 napisał/a:
to widzę że od nowszego modelu to jednak trzeba trochę porobić żeby przełożyć silnik.

...chyba nie czytasz dokładnie.

PHJOWI napisał/a:
WAŁEK + CEWKA + POKRYWA ZAWORÓW
piter34 napisał/a:
...i koło zamachowe od starego silnika. Komputer też zostaje od starego silnika.
Oczywiście cały rozdzielacz (palec, kopułka) też trzeba założyć od starego.


To wcale nie jest dużo roboty, bo zostaje stary komputer, immobiliser i wiązka komputera.

Kwiatek1906 napisał/a:
Tak jak np. ja mam z 96 414 to z 98 czy 99 podejdzie??

Tak.

Kwiatek1906 napisał/a:
A nie orientujecie się może ile kosztuje remont silnika??

To zależy od wielu czynników (np. zakresu prac)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kwiatek1906 



Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 11
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 19:21   

To jeszcze się zastanowię jaki w końcu kupić ten silnik.
A możecie mi jeszcze powiedzieć od czego mogło spaść ciśnienie oleju??
Opiszę sytuację:
Zakładałem gaz, po odebraniu auta cały czas paliła się kontrolka ciśnienia oleju. Gazownicy powiedzieli że to wina złego oleju, że muszę wymienić bo gaz ma coś tam wyższą temperaturę i musi być gęściejszy. Dotąd na benzynie jeździłem na Lotos semisyntetic 10W40 i wszystko było ok. Czy jest to możliwe że przez to spadło ciśnienie oleju?? Czy wcisnęli mi ścieme żeby się mnie pozbyć. Mój mechanik zmienił olej, zapalił auto kontrolka dalej nie zgasła docisnął gazu i w końcu zatarł silnik. Teraz nie za bardzo wiem do kogo mieć ewentualne pretensje czy Ci co zakładali gaz coś popiepszyli czy mechanik przy wymianie oleju.

[ Dodano: Sob Lip 05, 2008 20:27 ]
A nie wiecie może gdzie szukać takiego silnika (1,4 16V R414)?? W małopolsce kiepsko z dostaniem. Jest jedna firma która może mi sprowadzić taki silnik z Anglii za 1000zł, myślicie że to dobry pomysł??
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lip 05, 2008 22:33   

Kwiatek1906 napisał/a:
Zakładałem gaz, po odebraniu auta cały czas paliła się kontrolka ciśnienia oleju.

Gdzie dokładnie w Krakowie gaz zakładałeś? Jaki typ instalacji? Sekwencja?

Czy kontrolka wcześniej się świeciła?

Kwiatek1906 napisał/a:
A nie wiecie może gdzie szukać takiego silnika (1,4 16V R414)??

www.allegro.pl
www.roverki.pl/garage.php
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kwiatek1906 



Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 11
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 12:14   

W Pegazie zakładałem gaz, to jest ul. na dołach. Większa ulica niedaleko to Nowohucka.
Gaz sekwencyjny, prawie 3000 zł. Wcześniej jak jeździłem na benzynie, to kontrolka od razu gasła jak tylko zapaliłem samochód. Także nie wiem czy oni coś porobili czy faktycznie ten olej był kijowy.
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 13:56   

Cytat:
Gazownicy powiedzieli że to wina złego oleju, że muszę wymienić bo gaz ma coś tam wyższą temperaturę i musi być gęściejszy.

Skoro tłumaczyli się w tak debilny sposób to pewnie sami coś spierdzielili. Co ma piernik do wiatraka.
_________________
Sprzedam pilnie z powodu wyjazdu swój R620Si Lux z 97.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Lip 06, 2008 15:54   

Kwiatek1906 napisał/a:
W Pegazie zakładałem gaz, to jest ul. na dołach. Większa ulica niedaleko to Nowohucka.

Wiem, wiem... zakładałem tam kiedyś.
Akurat z silnikiem nic się nie stało, ale "przeboje" z nimi (zakończone pozytywnie) miałem. :roll:

Silnik zasilany LPG absolutnie nie wymaga żadnego "specjalnego" oleju.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kwiatek1906 



Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 11
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 17:53   

no właśnie czyli co oni teraz takiego spierdzielili że to ciśnienie oleju spadło??
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 07, 2008 12:59   

Kwiatek1906 napisał/a:
no właśnie czyli co oni teraz takiego spierdzielili że to ciśnienie oleju spadło??

Podczas nawiercania kolektora (jeżeli wiercono bez demontażu i niestarannie) mogły do silnika wpaść wióry. :/
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kwiatek1906 



Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 11
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 15:56   

a jeszcze mam pytanie bo szukam tego silnika i pokazał się na allegro silnik od rovera 214, to jest ten sam co w 414 czy tez trzeba coś przerabiać??
piter34 napisał/a:
Podczas nawiercania kolektora (jeżeli wiercono bez demontażu i niestarannie) mogły do silnika wpaść wióry. :/

A co do tej teorii to już słyszę ją drugi raz, pierwsze to tak powiedział mój mechanik, także może faktycznie tak zrobili. Tylko jak chcieliśmy z nimi jakoś się dogadać to mówili że można powołać biegłego sądowego mechanika i on oceni, tylko to kolejne koszty a jak się okaże że to jednak co innego?? chyba najprostszym rozwiązaniem będzie kupić ten silnik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r 400]Czy pasuje silnik z Rovera 400 do Rovera 45
mat1834 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Lis 20, 2013 20:18
Remigiusz
Brak nowych postów [r414-95] drzwi od hondy do rovera????
gandzia1969 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Paź 07, 2010 10:48
gandzia1969
Brak nowych postów [R414] Blok silnika z poldrovera do rovera 1.4 16v 99 r
martinguli79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Mar 28, 2008 16:08
sTERYD
Brak nowych postów [R414] Silnik przerywa
own Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Cze 20, 2007 07:25
own
Brak nowych postów [R414] Silnik serii K
gogo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Sty 30, 2009 08:46
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink