Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si z 1999r]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si z 1999r]

hałasy z silnika
Autor Wiadomość
chart 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lis 2002
Posty: 63
Skąd: Nysa



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 21:43   [R214Si z 1999r]

Proszę o radę. Z silnika 14K16 (przebieg 110 tys) dochodzą od kilku m-cy stuki i hałasy, które nasilone są na niższych biegach i w trakcie przyspieszania. Wymieniłem popychacze zaworów (tzw. szklanki), ale nic to nie zmieniło (poza stratą 600zł). Czy ktoś miał podobne objawy i co zrobił oraz gdzie? Mieszkam w woj. opolskim i nie mam za bardzo gdzie się udać. Będę wdzięczny za sugestie.
:beczy:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 09, 2008 21:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 22, 2008 15:00   

chart, czy pozbyłeś się już tych hałasów z silnika?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
chart 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lis 2002
Posty: 63
Skąd: Nysa



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 20:25   

Niestety nie, dalej klekocze. :cry:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sie 24, 2008 23:03   

trudno tak na odleglosc zdiagnozowac takie przypadki, kanaliki od zasilania popychaczy w olej czyste ?? , na co skrecona jest glowica ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
chart 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lis 2002
Posty: 63
Skąd: Nysa



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 08:29   

Oj nie wiem, mechanik chyba tylko wymienił popychacze bez sprawdzenia kanalików.
Co do głowicy, to niestety nie rozumiem pytania. Głowica nie była nigdy zdejmowana, więc wszystko jest oryginalne angielskie.
Mechanicy osłuchiwali silnik i sądzą, że są to stuki z układu tłokowo-korbowego-ale mnie to nie pasuje, bo stuki są metaliczne (a nie głuche) i dla mnie jest to raczej coś z zaworami. Podobny dźwięk miałem już bardzo dawnymi czasy w maluchu (zawory, pompa paliwa). Ten dźwięk jest podobny. Pozatym w układzie tłokowo-korbowym po ponad roku już by się coś stało, a przynajmniej byłby łomot- a nie ma.
Pozdrawiam i dziękuję :cool:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 25, 2008 17:54   

chart napisał/a:
Co do głowicy, to niestety nie rozumiem pytania.

glowice da sie rozpolowic bez jej zdejmowania, rozpolawia sie ja przy demontażu walkow, lub wlasnie popychaczy, najlepiej w tym miejscu nie stosowac silikonu, tylko plynna uszczelke, np. loctite 510
silikon polozony w nadmiarze, moze powpychac sie w kanaliki i zablokowac przeplyw oleju do hydropopychaczy

moze masz to

"[Seria K] Mój silnik po odpaleniu dziwnie klekocze. Czy to normalne?

Dźwięk ten jest słyszalny zwłaszcza podczas gwałtownego dodania i ujęcia gazu na postoju.
Jest to normalne zjawisko i jest związane z konstrukcją silnika. Dźwięk jest spowodowany ruchem tłoka w tulei cylindra. Gdy silnik się rozgrzewa tłok się rozszerza, w związku z czym po okresie ok. 3 minut klekot nie powinien już być słyszalny.
Zjawisko to zostało opisane przez ROVERa jako "piston rattle" w biuletynie serwisowym nr 0023 z dnia 18.11.98, a sam ruch tłoka w tulei (obijanie się tłoka o ścianki tulei) jest znany jako "piston slap"."

cytat z naszej strony Techniczny FAQ
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
chart 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lis 2002
Posty: 63
Skąd: Nysa



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 17:36   

Piston rattle raczej odpada, bo nie zanika po nagrzaniu silnika. Zresztą nie było tego rok temu, kiedy się pojawiło.
A co do kanalików-to mi najbardziej pasuje. Jest jakaś chałupnicza metoda (typu:miękki drut miedziany itp)? Rozumiem, że popychacze trzeba zdjąć, kanaliki sprawdzić i jakoś ewent. przepchać i popychacze znów założyć. Czy się mylę?
Myślałem, że wystarcza tylko zdjąć pokrywę zaworów pod którą jest taka szeroka gumowa uszczelka wielokrotnego użytku-po co jeszcze loctite?
Pozdrawiam i dziękuję.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 18:24   

bo trzeba jeszcze zdjąć górną połowę głowicy, która kończy się w miejscu, gdzie przebiegają wałki rozrządu, i to połączenie jest właśnie uszczelniane tylko pastą :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 1999r] Połamany plastik w nawiewie konsoli środkowej
Kozik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Wrz 08, 2007 20:41
Spiro
Brak nowych postów [220 SDi 1999r]
dolot od intercoolera do silnika?
Kafarek85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Czw Sie 14, 2008 12:40
xtek
Brak nowych postów [ Rover 200 SDi 1999r] po co katalizator ?
michalR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Paź 18, 2010 14:35
xtek
Brak nowych postów [R 220 sdi 1999r.] Poduszka pod silnikiem.
zex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Kwi 24, 2010 18:30
zex
Brak nowych postów [r 220 SDI, 1999r] szarpanie, kod błędu 17
tox88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Kwi 17, 2010 14:33
tox88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink