Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Problem z układem kierowniczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Problem z układem kierowniczym
Autor Wiadomość
derill78 



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 15:33   [R420] Problem z układem kierowniczym
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam

Mam mały problem z moim roverkiem i proszę o poradę. Ostatnio w moim roverku zaczęło coś chrzęścić podczas skręcania kierownicą. Samochód został na parkingu przez całą noc i rano o zgrozo zobaczyłem pod samochodem wielką plamę. Okazało się, że obluzował się zacisk na rurce od zbiorniczka z płynem do układu kierowniczego. Po uzupełnieniu i uszczelnieniu, samochód zachowuje sie trochę dziwnie. Jak zapalam silnik mogę spokojnie kręcić kierownica i nic sie nie dzieje. Jak samochód chwile pochodzi przy każdym skręcie pojawia się chrzęszczenie. Proszę o pomoc. czy to cos poważnego??? nie ukrywam ze ten problem pojawił sie około 100 kilometrów od domu i nie wiem czy mogę takim samochodem jeździć. Nie chciałbym go jeszcze bardziej uszkodzić jeśli to cos poważnego.
PROSZĘ O RADE!!! :!:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 15:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 15:46   

Musisz pewnie odpowietrzyć układ, ale jak się to robi w R to nie wiem.
Możesz spróbować tak:
- skręcić koła maksymalnie w lewo i wlać olej do zbiornika pompy wspomagania do poziomu MIN,
- uruchomić silnik i skontrolować stan oleju, utrzymując jego poziom w granicach MIN,
- odpowietrzyć układ obracając kilkakrotnie kołem kierownicy (w sposób ciągły) pomiędzy jego skrajnymi położeniami, obserwując poziom oleju,
- ustawić koła do jazdy na wprost i pozostawić pracujący silnik na około 2 do 3 min,
- przeprowadzić test drogowy, aby upewnić się, czy układ pracuje prawidłowo bez nadmiernego hałasu,
- sprawdzić, czy olej po ustabilizowaniu się osiąga poziom MAX, w razie potrzeby uzupełnić stan oleju.

lub przeczytaj jeszcze ten artykuł:
http://www.swiatmotoryzac...e=czytaj&id=141
 
 
derill78 



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 18:39   

Witaj
Dzięki za odpowiedź. Zastosowałem sie to twoich rad, niestety dalej występuje charakterystyczne buczenie przy skrętach kierownicy. Jak popatrzyłem do zbiorniczka do którego wlewałem płyn - widzę jak zbierają się bąble i widać jak by się gotowało.
W związku z tyn wydaje mi się, że najprawdopodobniej przyczyną dziwnego buczenia jest zapowietrzenie układu. Przynajmniej mam taką nadzieje:)
Tylko nie bardzo wiem jak mam się zabrać za jego odpowietrzenie.
Ma ktoś jakieś sugestie - najlepiej krok po kroku (jestem w tych sprawach lajkonikiem :wink: )
Jeszcze raz dzięki arczi83 za pomoc!!!!

Pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 23:49   

procedura odpowietrzenia wg RAVe jest taka:
skręcasz kola max w lewo, odpalasz silnik na 5 sekund,
skręcasz kola max w prawo odpalasz silnik na 5 sekund,i po wsiemu...
gromadzące się bąbelki mogę również świadczyć o nieszczelności pompy wspomagania, lub o wodzie w płynie, chociaż z wodą to by się pienił jak wściekły... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
derill78 



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 19:58   

Witajcie
Niestety okazało się, że to wina przetartego przewodu wysokociśnieniowego od wspomagania kierowniczego. I teraz mam problem, gdzie można coś takiego kupić. Może można coś takiego regenerować??
Pozdrawiam
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 20:08   

wąż jest gumowy, pojsc do sklepu gdzie sprzedaja wysokocisnieniowe weze gumowe i zakupic w twoim romiarze, dokupic nowe dokrecane obejmy i sie cieszyc zyciem. nie sadze zeby musialy byc to orginaly
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 20:15   

derill78 napisał/a:
Witajcie
Niestety okazało się, że to wina przetartego przewodu wysokociśnieniowego od wspomagania kierowniczego. I teraz mam problem, gdzie można coś takiego kupić. Może można coś takiego regenerować??
Pozdrawiam

W Myślenicach na ul. Słowackiego, tuż przy skrzyżowaniu z ul. Krakowską (po prawej stronie)jest taki punkt gdzie regenerują takie rzeczy, tzn. wymieniają uszkodzone przewody
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem z układem kierowniczym
telis7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Lis 29, 2007 13:50
giewu
Brak nowych postów [R420td 96r] problem z układem kierowniczym
duck1976 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Wrz 13, 2009 22:48
Phillippe
Brak nowych postów [R420] Problem z drążkiem kierowniczym...
krystianshoota Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 26, 2008 08:32
krystianshoota
Brak nowych postów [R45] Problem z układem chłodzenia
JurekW Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Paź 25, 2017 10:42
JurekW
Brak nowych postów [R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
Clint Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 03, 2015 09:58
Clint



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink