Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Górne wahacze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Górne wahacze

Problem górnych wahaczy wszystkie 800
Autor Wiadomość
tkm 




Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6
Skąd: konstancin



  Wysłany: Sob Maj 03, 2008 10:36   [R827] Górne wahacze
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: wszystkie

Witam,
dziś w nocy wreszcie rozprawiłem się z problemem górnych wahaczy w moim 827.
Od jakiegoś czasu usiłowałem znaleźć rozwiązanie systemowe a nie po raz kolejny szukać
rozbiórkowych które nigdy nie wiadomo na ile starczą i czy w ogóle są lepsze od starych.
Parę miesięcy temu usiłowałem dobrać i wmontować dostępne do innych aut silenblocki,
ale te próby nie wypadły najlepiej.
Teraz zrobiłem całe wnętrze rury wahacza z polimeru! Zamontowałem i jeżdzę pierwsze wrażenia - super.
Bardzo ważne jest dobranie wymiarów dotaczanych elementów polimerowych ponieważ wprasowywane do tulei wahacza zmieniają wymiary a poliuretan aby działał sprężyście musi mieć miejsce ma rozszerzenia.

Pozdrawiam :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 03, 2008 10:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 04, 2008 22:14   

hmm ciekawe
a masz moze fotki ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 05, 2008 08:45   

AndrewS napisał/a:
a masz moze fotki

I rozmiary tej rury?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
tkm 




Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6
Skąd: konstancin



Wysłany: Pon Maj 05, 2008 20:32   

Fotek nie zrobiłem bo zaraz po skończeniu założyłem i testuję.
Ale mam w przygotowaniu drugi komplet dla kuzyna (w trkcie roboty) i tym razem zrobię zdjęcia. Po złożeniu nie ma co fotografować wahacz jak wahacz, tylko trochę żółtego widać :(

rgds,
T
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 07:46   

Tzw 'poly bushings', zakładałem takie w innym autku jako łożyska stabilizatora poprzecznego, bo akurat nie mogłem dostać oryginalnych gumowych. Ale z tego co czytałem to te 'plastikowe' gumy pracują bardziej jak tuleje, więc na tarcie a nie na ściskanie, przynajmniej te moje były bardzo sztywne.
 
 
tkm 




Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6
Skąd: konstancin



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 18:47   

Poliuretanowe sprężyny można spotkać w wielu urządzeniach. Znacznie częściej są wykorzystywane cechy sprężystości, brak pamięci i odporność na degradację z powodu czynników zewnętrznych np. chemicznych. "Polybusche" czyli zrobione z poliuretanu odpowiedniej twardości wszelkie "gumy" do zawieszeń, są dostępne do wielu aut jako zamienniki tuningowe. Niestety taki komplet to koszt 350-700 funtów (Rover 800- 450)!!! Rutynowo stosowane są w tuningu offroadowym i innych sportach. Największą ich wadą w stosunku do gumowych jest to, że potrafią piszczeć lub skrzypieć. W wypadku naszych wahaczy problemem jest odpowiednie dobranie wymiarów (nadwymiaru) dla osiągnięcia wstępnego naprężenia w połączeniu z doborem najlepszej twardości.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 11:06   

tkm, a ile taka przyjemnosc kosztuje?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 08:31   

tkm, jak możesz to zdaj relacje jak się sprawują te plastikowe tuleje? czy nie zaczęły trzeszczeć?

słyszałem też plotkę że pasują tuleje od mazdy 626, czy może ktoś potwierdzić? w intercarsie są po 10zł, ale pewnie wymiana nie lekka.


mam luzy na lewym wachaczu , i stuka raz głośniej raz ciszej, i zastanawiam się czy tak jeszcze pojezdzę czy remontować to.

edit:

wahacz do Hondy legend II:


wahacz do Roverka 800:


Różnica w cenie kolosalna!!!!! :(

[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 17:25 ]
Może się komuś przyda. Dowiadywałem się w tedgum i sprzedają takie tuleje po 73zł /szt.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Przednie górne wahacze, tuleje
zamienniki od mazdy
blue827 Rover serii 800 11 Czw Lis 05, 2009 11:41
patyk_lks
Brak nowych postów [R800] Górne sworznie wahaczy - delphi
blue827 Rover serii 800 11 Pią Wrz 03, 2010 23:01
AndrewS
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R820] Wahacze Podlaskie gdzie?? PILNE
pawelja89 Rover serii 800 4 Wto Sty 12, 2010 22:24
Tomek1212
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 10:41
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink