Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 12:09 [seria K] Nowy fabrycznie silnik 1,4 16V
Witam
Wczoraj (sobota) zakupilem fabrycznie NOWY, nigdy nieuzywany silnik 1,4 16V (14K4F) wraz z calym osprzętem. Niebawem chciałbym go założyc do mojej 200ki ale mam pytanie.
Silnik ma manualny napinacz paska więc został wyprodukowany do konca 97 roku.
Otóż jest zalany jakims olejem i nie wiem czy go zmieniac czy nie, na jaki?
Na co jeszcze zwrócic uwagę przy takim silniku? Cos wymienic, cos przeczyscic?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 12:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Otóż jest zalany jakims olejem i nie wiem czy go zmieniac czy nie, na jaki?
Olej wymień bo już bedzie za stary. Zalać oczywiście takim jak zaleca producent (typ oleju).
Z ciekawości ile Cie kosztowała ta przyjemność i gdzie wyszperałęś.
ash napisał/a:
Cos wymienic, cos przeczyscic?
Wymiana rozrządu byłąby bardzo wskazana z racji na wiek paska.Poza tym moze się okazać że uszczelniacze będą ciekły ze starości. Ja bym wymienił rozrząd (pasek i uszczelniacze) i olej z filtrem.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
ale ktoś tam produkuję takie silniki? czy to po jakimś aucie wypadkowym? Czy to jakiś sklep? handlarz? Możesz podać jakieś szczegóły? Sam chętnie sprawiłbym sobie takie cudo
10W40 połsyntetyk? Do Nowego nigdy nieuzywanego silnika?
I co z tego ze nowy? Silnik ma jeżdzić na danym oleju i nie istotne czy nowy czy używany. Jak w Poldasie zrobiłem remont i zalałem pełnym syntetykiem to brał jak potwór a po zalaniu zalecanym przez FSO mineralem nie bierzę nic. Możesz spróbować zalać pełnym syn. bo to nie taki duży przeskok jak w moim przypadku i zobaczysz. Olej jest dobierany do silnika pd względem gęstości, lepkości i wydajności ukłądu smarowania i zawsze zalecany przez fabrykę bedzie najbardzej optymalny.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 13:17
Ja mam zalanego syntetyka (BP Visco) do takiego silnika z przebiegiem ok. 90tys i nic złego się nie dzieje. Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.
Zapominasz tylko kiedy te dane fabryczne były opracowywane! Technologia w olejach poszła do przodu a ceny spadły. Dzisiaj każdy nowy samochód zalewany jest syntetykiem bo to po prostu lepszy olej.
Zapominasz tylko kiedy te dane fabryczne były opracowywane! Technologia w olejach poszła do przodu a ceny spadły. Dzisiaj każdy nowy samochód zalewany jest syntetykiem bo to po prostu lepszy olej.
tylko że ten silnik jest z końca 1997 roku więc z okresu opracowywania danych technicznym i nie mówimy tu o silnikach z 2008/2009
w roku 1997 były już oleje syntetyczne a jakoś zaleca się półsyntetyk
więc te dane techniczne jak najbardziej dotyczą tego silnika i nie jest ona z lat 60 żeby ją olewać
sprawdź sobie także w instrukcji obsługi dołączonej do auta w której też jest napisane żeby zalewać 10W/40 posiada oznaczenia: RES.22.OL.G4 lub ACEA A2:96
nie powiesz mi chyba że ta książka jest stara i też nie należy jej brać pod uwagę
czyli jak do mojego zaleca się 10W/40 to mam spalić instrukcję i zalać 5W/40 bo niby postęp
zgodziłbym się z tobą jeśli byśmy rozmawiali o nowoczesnych silnikach powiedzmy z 2007
[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 15:18 ]
Ps.patrząc w instrukcje i dane techniczne dalej dojedziesz niż patrząc na własne widzi mi się
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:28
lamer napisał/a:
Ja mam zalanego syntetyka (BP Visco) do takiego silnika z przebiegiem ok. 90tys i nic złego się nie dzieje. Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.
Ja tak samo, ale oczywiście o parametrach 10W40 jak zaleca producent .
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 14:58
Cytat:
-Motul 7100 10W40 4T
-Motul 300v 4T 10W40
A czy one nie sa dedykowane do sportowej jazdy motocyklami??
No i zdania są podzielone. Ale tak sie sklada, ze mam 5l Elfa polsyntetyka 10w40 przygotowanego na zmiane do mojego obecnego silnika i nie wiem czy zalac nim ten nowy silnik czy raczej kupic syntetyczny Castrol Magnatec 5W40? Czekam na reszte opinii a miedzy czasie wrzucam kolejne fotki. Czy jednak ten pasek do zmiany bedzie?
Pasek zmień, jak wiadomo guma z czasem parcieje i szkoda by było zbierać silnik po drodze Co do oleju to ja leje Shell Helix Ultra 5W40 i z silnikiem zupełnie nic się nie dzieje. Udanego użytkowania
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum