Witam czy autko było seryjnie wyposażane w taki cud techniki
Jeśli nie to czy ktoś zakładał ksenon do modelu rocznikowego od 2000 -2004 i do rocznika 2005 i wzwyż
Jakie tam żarówki wchodzą ? MIała któraś wersja reflektory soczewkowe Mówię tu o Roverze 25 i MG zr
pozdr
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 11:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie, nie było - możesz sprawdzić tutaj: www.roverki.pl/download.php?op=getit&lid=28 - to odicjalny cennik importera.
Żarówki, to bodajże H1/H7, ale ZTCW to nie masz szans na homologowany zestaw do 25/ZR - nie ma systemów automatycznego poziomowania do tego modelu i ZTCP to mechanizmów czyszczenia szkieł też nie ma.
Lepiej zainwestuj w dobre żarówki "nieksenonowe", bo bez samopoziomowania i spryskiwaczy, to:
a) będziesz oślepiał innych
b) będziesz miał zabierany dowód przy każdej kontroli
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
maciej, spryskiwacze nie sa konieczne, znam pare aut z seryjnymi ksenonami i nie maja spryskow
Podaj markę, rok i model i to skąd wiesz, że to seria.
Regulamin ECE R45 mówi jasno i nie wierzę, żeby którykolwiek z producentów (no chyba, ze chińskich) go nie czytał i nie stosował.
Może mają wycieraczki. Cytowałem regulamin - to nie musi być spryskiwacz.
maciekwawa napisał/a:
no wlasnie
j.w.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
evo IX wyszlo w Polsce na xenonach i bez spryskiwaczy... Ciekawe, bo prawo mowi ze wszystkie fabrycznie nowe auta z xenonami powinny miec spryskiwacze...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
spryskiwacze czy wycieraczki to pryszcz gorsza sprawa to brak samo poziomowania... paru znajomych ma założone xenony w hondach i ciągle im ludki z przeciwka mrugają że oślepiają... tez miałem zamiar zakładać tylko ze psiarskie strasznie ścigają bo niestety to od razu widać...
prosze Cie bardzo
Infiniti M35x 2006 posiada skretne ksenony i brak spryskiwaczy. Jest to seria a wiem bo to auto taty Taka sama sytuacja byla z Acura RL, brak spryskiwaczy a ksenowy w wyposazeniu standardowym
HaDeSsS, Wymienione przez Ciebie pojazdy pochodza zza wielkiej wody Tamtejsze przepisy nijak maja sie do europejskich o czym swiadczy koniecznosc dostosowania swiatel aut sprowadzonych z USA do standartow obowiazujacych na naszym kontynencie...
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
paru znajomych ma założone xenony w hondach i ciągle im ludki z przeciwka mrugają że oślepiają... tez miałem zamiar zakładać tylko ze psiarskie strasznie ścigają bo niestety to od razu widać...
i jak tu dyskutować? koledzy mają, mrugają im kierowcy, że oślepiają ale i tak byś założył tylko, że policja sie czepia... brak słów naprawdę - sam nie jesteś na drodze jak byś nie wiedział
michalswiatek, juz od dawna nie trzeba przerabiac swiatel, a dwa te auta sa sprzedawane takze w UE, Lexusy tez nie maja spryskiwaczy a maja ksenony, a nawet w Polsce jest dealer. Takze to roznie jest z tymi autkami
Amerykańskie przepisy jak jużzostało napisane mają się nijak, bo rozmawiamy od przepisach EKG, czyli EUROPEJSKIEJ Komisji Gospodarczej i ten diagnosta, który puścił do rejestracji auto Twojego ojca popełnił prawdopodobnie przestępstwo, a prokuratorzy się już nauczyli ścigać diagnostów, którzy robią badania techniczne na lewo, zwłaszcza jeśli takie auto uczestniczy w wypadku.
Co do Lexus'ów, to znów nie widzę modeli i roczników.
A co do samopoziomowania, to ono działa po uruchomieniu silnika i dostosowuje poziom świateł do aktualnego załadowania i to wystarcza, bo przecież obciążenie Ci się nie zmieni, a inaczej to światła by Ci skakały w różnych kierunkach na każdym wyboju.
Chodzi o to, że w starszych reflektorach powinienneś to zawsze zrobić sterownikiem w kabinie, a większość tego nie robi. Przy ksenonach jest obowiązek, bo inaczej oślepia się światłami o mocy 1500 lumenów, a inaczej o mocy 3500 lumenów.
Lexusy tez nie maja spryskiwaczy a maja ksenony, a nawet w Polsce jest dealer.
Podaj jeszcze, który dealer tak sprzedaje, to się do niego przejadę, bo podejrzewam, że auta, o których piszesz pochodzą z prywatnego importu i są sprzedawane jedynie w komisie dealerskim.
Z resztą jak podasz modele i roczniki tych Lexus'ów, to może przejadę się do Toyota Polska i popytam, bo mnie zafascynowałeś.
A co, blisko mam z pracy.
A serio to sytuacja jest taka, że owszem Toyota sprzedaje Lexus'y w Europie, tak jak Volvo sprzedaje XC90 w Ameryce, ale są to egzemplarze robione na Europę, a nie Amerykę i są dostosowane do europejskich przepisów, tak jak Volvo dostosowuje swoje auta na USA.
Te same model w wersjach "amerykańskich" mają inne światła i są dostosowane do innych przepisów lokalnych.
Wierz mi, wiem co piszę, bo znam kogoś, kto pracuje dość wysoko w Volvo Polska (nadzoruje dealer'ów) i opowiadał jakie ma przeboje z ludzmi, którzy po taniości kupili XC90 z prywatnego importu z USA i teraz:
a) mają kłopoty z przeróbkami i specyficznymi częściami
b) europejskie oddziały Volvo nie uznają gwarancji na te auta
Na pierwszy rzut oka to identyczne auta, ale diabeł tkwi w szczegółach.
[ Dodano: Sob Kwi 05, 2008 08:35 ]
HaDeSsS napisał/a:
Acura RL, brak spryskiwaczy a ksenowy w wyposazeniu standardowym
No tych aut to na EDM na pewno nie robili...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
ten diagnosta, który puścił do rejestracji auto Twojego ojca popełnił prawdopodobnie przestępstwo, a prokuratorzy się już nauczyli ścigać diagnostów, którzy robią badania techniczne na lewo
badanie nie bylo na lewo i z tego co pamietam gosc sprawdzal swiatla. Byl nawet tak dopierdliwy ze u mnie sprawdzal przez dluzszy czas uklad wydechowy, bo mu za glosno pracowal heh. Zreszta Infiniti wchodzi do Polski w tym roku to zobaczymy jakie bedzie sprzedawac.
z racji ze temat burzliwy to poszukam jeszcze jakis aut
Może sposób wybrałem nie najlepszy ale tym, którym szukać się nie chce wkleję kilka fotek różnych marek, różnych modeli...
To tylko skromna część fotek jakie znalazłem po wpisaniu producenta samochodu i "ksenonów" Zdjęcia pochodzą z różnych stron i umieszczam je tylko w celach informacyjnych.
Dla niedowidzących... Wszystkie mają spryskiwacze reflektorów.
Źle mnie zrozumiałeś - nie chodzi mi o to, że zrobiliście przegląd na lewo, tylko że w przypadku wypadku prokuratorzy wiedzą, że ktoś to auto dopuścił do ruchu i sie potem dobieraja - chodziło mi o przestępstwo niedopełnienia czynności albo zaniechania służbowych ze strony diagnosty - albo nie przyjrzał się albo nie znał dobrze wszystkich przepisów.
HaDeSsS napisał/a:
z tego co pamietam gosc sprawdzal swiatla
Może tylko kształt wiązki.
Może był niedouczony tak jak ten, który ustawiał światła koledze od 416 ksenony...
HaDeSsS napisał/a:
z racji ze temat burzliwy to poszukam jeszcze jakis aut
To czekamy.
Ale wolałbym, zebyś znalazł przepisy, które zaprzeczają tym przepisom, na które ja się powołuję...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tak sobie czytam ten wątek i mnie dziwi jak niektórzy idą w zaparte.
Maciek podał wykładnię prawną. Wszystkie przypadki niezgodne z tymi przepisami są w niezgodzie w prawem obowiązującym w UE. Koniec, kropka. Nie ma tutaj miejsca na niedomówienia.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
A co wy o tym sadzicie, są nawet Bi-Xenonki H4 firmy Philipsa, wiec jakoś można je sobie w montować.
Patrząc na ten zestaw, a dokładniej na to gdzie jest znak homologacji, to typowałbym, że homologacja jest na moguł zasilania, a nie na źródło światła, bo gdyby tak było, to E11 byłoby na nasadzie palnika i spredający mocno by się tym chwalił, a tam nie ma nic...
A to, że to Philips, to ja bym tak bardzo nie wierzył, bo to link na alledrogo...
W Chinach nie takie "Filipsy" robią...
Montować można, ale Twoje reflektory nie są raczej homologowane na takie źródło światła, bo nigdzie nie jest napisane, że te palniki mają homologację jako źródło światła H7, a jedynie, ze mają mocowania H7 - zauważ, że na opakowaniu nigdzie nie ma napisu "H7"...
Do tego, nawet jeśli one są homologowane jako źródło H7, to jak zawsze trzeba założyć poziomowanie i czyszczenie świateł, bo są za jasne i wtedy będzie ok.
W tym przypadku prawdopodobnie jednak trzeba przejść osobne badanie (bo to nie jest H7, a tylko "kształt H7") i żeby być legalnym, to trzeba zrobić tak jak w opisanym przez Ciebie przypadku, i pewnie lepiej zrobić je w Niemczech, bo tam urzędnicy mają służyć i mają procedury na takie jednostkowe przeglądy, a nie u nas gdzie urzędnik to panisko przed którym "petent" powinien się płaszczyć.
Remi55 napisał/a:
A aporpos ze się nie da, w Niemczech można sobie do Roverka 214 na legalu wmontować Xenony po padlo slowo ze przepisy EU
Ale kto pisał, że się nie da?
Pisaliśmy tylko, że trzeba spełnić wszystkie warunki - jeśli zestaw spełnia wszystkie warunki ECE R45 i 48 (czyli poziomowanie, czyszczenie i odpowiedni kształt), to przejdzie przeglą TUV - tylko 750 Euro to w tej chwili jakieś 2700 zł, a większość ludzi w Polsce chce to zrobić za 200 zł...
Remi55 napisał/a:
Wiec gosc co ma to w 214i na legalu wydal tyle:
-Xenon zestaw 100,00 €
-Reflektory przezroczyste 200,00 €
-Regulacja świateł marki Hella (najtańsze + zaświadczeniem) 220,00 €
-System czyszczenia reflektorów (najtańsze) 180,00 €
-TÜV wpis 50,00 €
No więc właśnie - to spełnia ECE R 45 i 48.
A dla osób chcących zgłębić temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878 - super źródło wiedzy, zwłaszcza dla Roverkowców - "jak nie naciąć się na angielską lampę".
W tym wątku można też znaleźć info dlaczego reflektory przystosowane do żarówek halogenowych tracą homologację po założeniu palników xenonowych, nawet jeśli palniki mają ten sam kształt.
Sam pamiętam, że w FSO 125p, żeby założyć "halogeny" w miejsce zwykłych żarówek trzeba było wymienić odbłyśniki i szkła.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum