Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam serdecznie.
Jako, że nie znalazłem tego wszystkiego w jednym temacie to założyłem.
Dużo tutaj wyczytałem i wychodzi chyba na to, że mam większość złych rzeczy...
Od początku:
Padło ogrzewanie. Przed wyjazdem do firmy specjalizującej się w chłodnictwie samochodowym zauważyłem pusty zbiornik wyrównawczy. Narzeczona chyba jechała bez płynu ok 5km.
Po sprawdzeniu auta w ww warsztacie okazało się, że czyszczenie przeszło wzorcowo. Nagrzewnica drożna. Niestety po chwili jak ogrzewanie zaczęło działać znikło. Wezwali mechanika. Sprawdził i wyszło, że w płynie są spaliny. Zapowietrza się układ i jakiś bąbel hamuje wodę w nagrzewnicy i przez to nie grzeje.
Uszczelka pod głowicą...
Przy domu silnik zaczął jakoś dziwnie rzucać i hałasować.
Okazało się, że skończył się płyn chłodniczy a 20 min temu nalewałem wyjeżdżają od mechanika na MAX według miarki.
Przy zalaniu płynem i próbie odpalenia łomot i gaśniecie auta...
Przy 3 próbie i nogi w podłogę odpalił i się uspokoił. Dostał płyn chłodniczy i wszystko po staremu. Myślałem, że w ogóle już padł...
Strasznie bucha na biało z rury i wciąga płyn strasznie...
Refleksje z forum:
Walnięta uszczelka kolektora dolotowego spowodowała spalenie całego płynu i samochód jeździł bez co spowodowało walnięcie uszczelko pod głowicą...
Poradźcie coś bo drogi gips 2-3 tyś...
Silnik:
18 K4F (chyba)
Przed chwilą sprawdzałem:
pod korkiem oleju i we wnętrzu kawa z mlekiem
Ostatnio zmieniony przez panpodziemia100 Sro Sty 04, 2017 14:25, w całości zmieniany 7 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 03, 2017 21:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak zmienić dział tego posta?
Pytania:
Czy łomotanie silnika które ustało mogło coś porozwalać w silniku?
Czy biały dym wydostaje się i ubywa płyn z uszczelki dolotu?
Czy bez wiedzy można spróbować samemu wymienić uszczelkę pod głowicą i wysłać do specjalnego warsztatu głowicę do planowania bo myślę nad kupnem innego silnika, więc mogę spróbować?
Czy głowica do planowania musi być kompletnie rozmontowana?
Czy łomotanie silnika które ustało mogło coś porozwalać w silniku?
oczywiście, pytanie co łomotało?
panpodziemia100 napisał/a:
Czy biały dym wydostaje się i ubywa płyn z uszczelki dolotu?
To raczej Ty znasz na to pytanie odpowiedź.
panpodziemia100 napisał/a:
Czy bez wiedzy można spróbować samemu wymienić uszczelkę pod głowicą i wysłać do specjalnego warsztatu głowicę do planowania bo myślę nad kupnem innego silnika, więc mogę spróbować?
oczywiście, to nie fizyka kwantowa, na początek wystarczy podążać za instrukcją, za piątym razem juz będziesz wiedział, które punkty można pominąć, a które zrobić nie po kolei, żeby było lepiej.
panpodziemia100 napisał/a:
Czy głowica do planowania musi być kompletnie rozmontowana?
Różnie, zależy od zakładu i zależy czy chcesz tylko splanować, czy zrgenerować i sprawdzić, w drugim wypadku oddajesz kompletną głowicę i odbierasz kompletną.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Różnie, zależy od zakładu i zależy czy chcesz tylko splanować, czy zrgenerować i sprawdzić, w drugim wypadku oddajesz kompletną głowicę i odbierasz kompletną.
Jak jest lepiej?
Czy w zakładzie będą wiedzieć czy można jeszcze splanować daną głowicę czy już nie?
Nie wiem czy moja już kiedyś nie była planowana...
Nowy typ uszczelki?
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Sty 04, 2017 10:44
panpodziemia100, sprawdzasz szczelnośc głowicy i wiesz czy się nadaje do planowania, koszt 50pln srednio, o MGF-a pytasz czy o MG ZR? bo w temacie masz MG ZR, wyedytuj na MGF
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Sty 04, 2017 10:56
Weź ten post zrób tak żeby sam MGF był w nawiasie kwadratowym zrób może ten remont w warsztacie, podejrzewam że ok. 1tys zł się zamkniesz, może trochę wiecej
Decyzja podjęta, że nowy silnik (inny). Dlatego chciałem spróbować sam na starym. Jak się nie uda to trudno - chociaż wnętrze zobaczę . Tylko potrzebne dobre rady i instrukcja porządna bo pewnie są pewne niuanse jak we wszystkim...
Samochód to MG ZR 120... Do tego działu powinien trafić...
Wycierasz tłoki z góry, potem po zmontowaniu wymieniasz olej od razu i całkiem szybko (załóżmy 5tys) drugi raz. W międzyczasie płuczesz układ chłodzenia.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie mam ale wiem, że muszę mieć do tej imprezy...
Istnieje taka możliwość, że z winy wywalonej uszczelki kolektora dolotowego zrobiła się musztarda w oleju?
Wszedłem koło mnie do mechanika i wymieni uszczelkę za 400 PLN więc ja odpuszczam temat bo póki co nie mam narzędzi ani wiedzy. uważam, że bez sensu. Wcześniej byłem zmuszony, ponieważ wartość naprawy była wyższa niż opłacalność. Istnieje też możliwość, że w zakładzie chłodniczym czyszcząc pod ciśnieniem układ wydmuchali mi uszczelkę...
Ostatnio zmieniony przez panpodziemia100 Sob Sty 07, 2017 17:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum