Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Błąd silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Błąd silnika
Autor Wiadomość
Filips 




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Gru 28, 2009 20:05   [R827] Błąd silnika
Typ: GLD Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1993

Witam wszystkich! Dzisiaj, (temperatura -8) po zapaleniu mojego R silnik dziwnie pracowal... Przez okolo 5 min obroty utrzymywaly sie w okolicach 2000obr , mysle sobie jest na ssaniu ale momentalnie wzrosla temperatura do roboczej, zapalilo sie PGM-FI i obroty zaczely skakac od 800-1500. Spojrzalem pod fotel, komputer wykazal blad nr.4 Wylaczylem silnik, poczekalem z 2min. zapalilem i wszystko gralo... Ale teraz pytanie co bylo przyczyna takiego zachowania?? Wedlug tej stronki: http://www.honda.gda.pl/s...pic=275.0;imode blad nr.4 to czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód ale jak to rozumiec?? Jesli macie jakies pomysly to piszcie :bezradny:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 28, 2009 20:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Gru 28, 2009 20:29   

Miałem kilka razy ten sam przypadek, po odpaleniu obroty falowały i pałiła się pgmfi, natomiast po restarcie jak ręką odjął. Natomiast nie badałem dalej sprawy, mam gaz , myślałem że może to jest z tym związane, ale skoro Ty nie masz lpg to musi być coś innego.

Napisz jeszcze pod którym fotelem sprawdzałeś? W tym temacie fotki kompów: >>link.

Komp skrzyni pod fotelem kierowcy: 4 "Sprzęgiełko lock-up w skrzyni automat się nie załącza"
Komp pgmfi pod fotelem psażera: 4 "Crank Angle Sensor" (są dwa, zdublowane)
 
 
Filips 




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Gru 28, 2009 21:59   

Mam LPG ale nie sadze zeby to bylo przyczyna , to jest prosta instalacja, a nie sekwencja... Wiem, ze komp od silnika jest pod fotelem pasazera, zreszta mam manual wiec pod fotelem kierowcy nic ciekawego bym nie ujrzal :lol: Moze to przez ten mroz?? Ale swoja droga zastanawia mnie ta temperatura wody... Przez 5min nie mogl sie nagrzac(wskazowka ponizej polowy) przy -8 i po nocy stania... Nie wiem o co chodzilo ale oby to sie nie powtarzalo :roll: Blue dzieki za udzial, Happy new year everybody :cool:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 18:30   

temperatura to moze byc calkiem odrebna sprawa, a dokladnie samego czujnika, Senn w swoim tez ostatnio mial problemy ze wskazaniem, winny najparwdopodobniej jest czujnik temp , tylko ze Senn ma 2.0 serii T, wiec u Was jest pewnie inaczej to rozwiazane
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 19:13   

Wskaźnik i komputer odczytuje temperaturę z czujnika na bloku silnika pod przepustnicą, odkręca się nasadką 12mm, rezystancja ok 700ohm. Raz kupiłem nowy zamiennik w intercarsie i okazało się że mimo tych samych wymiarów wskazuje zupełnie inną temperaturę, miał oporność <100ohm.

Wskazówka troszkę poniżej połowy to prawidłowe wskazanie. Odnośnie szybkości nagrzewania to też uważam że mogłoby szybciej dmuchać gorące powietrze, ale '5 minut' to przecież i tak szybko

Pamiętam że czytałem kiedyś o usterce zaworu nagrzewnicy, on jest w komorze silnika na rurce wejściowej do nagrzewnicy, usterka polega że potrafi się zaciąć i nie otworzyć ale wtedy ogrzewania wogóle nie ma.
Jeszcze może być kwestia jaką masz Filips , instalkę gazową? bo może gazownicy wpięli reduktor w obieg nagrzewnicy do wejścia i wyjścia, wtedy naturalnie borygo wybierze krótszą drogę przez reduktor i będzie omijać nagrzewnicę. W tym modelu reduktor najlepiej wpinać szeregowo w obieg chłodzenia oleju.
 
 
Greeg1987 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:32   

Mam instalacje gazową problem w tym, że nie wiem jaką mogę tylko przybliżyć może ktoś odgadnie
Przełącza się automatycznie na gaz po przekroczeniu 2600 r.p.m jest silnik krokowy na wężu do mixera od parownika, emulator sondy lambda
I tu zaczyna się problem wyskakuje mi błąd Nr.2 czyli frontowa sonda lambda
ale tylko na gazie, i gdy wcisnę jadąc trochę więcej niż 1/4 gazu i przytrzymam wtedy zapala się pgmfi i błąd numer 2
nie gaśnie nie przerywa, nie dusi się, mam oczywiście pełen zbiornik gazu.
Jak się pomyliłem, poprawić
P.s wydaje mi się na złą mieszankę lub zapchany filtr gazu
Spalanie w granicach 15-16 l/100 w mrozy :)
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 19:07   

Wg rospiski kodów "2 Rear Oxygen Sensor " czyli tylna sonda, bliżej środka samochodu.
Odnośnie instalacji gazowej to wydaje mi się że masz 2 generaację, czyli komp gazowy bierze impulsy z sondy lambda i dawkuje gaz silniczkiem krokowym na wężu od reduktora.
Skoro tylko na gazie jest błąd to pewnie jest to związane z załączaniem się emulatora sondy, widocznie jest różnica pomiędzy emulowanym sygnałem a drugą sondą i komp pgmfi interpretuje to jako usterkę. Spalania tylko pogratulować, mi ostatnio podchodzi pod 20 litrów.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 20:44   

Mi spala w granicach 18stu litrów mieście, a instalacja skręcona na ubogo, PGM-FI też się ciągle zaświeca (z powodu sond), przyzwyczaiłem się do tej kontrolki tak jak do tej od świateł.
Ostatnio miałem problem z BLOSem, nie zamykała się ta przepustnica w środku (przycierała się), wtedy silnik na wolnych mocno się zalewał i chodził bardzo nieregularnie, spalanie w mieście wychodziło w granicach 22l/100km.
 
 
 
Greeg1987 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 22:25   

To może za uboga mieszanka i dlatego wywala błąd :?:
ale skoro można tak jezdzić to będę :grin:
ale czy silnik nie przechodzi w stan awaryjny???
i czy nie rozreguluje??
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 00:05   

Ja tak jeżdze od roku i jest dobrze, w tryb awaryjny nie przechodzi.
 
 
 
Greeg1987 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 13:07   

"Sprzęgiełko lock-up w skrzyni automat się nie załącza"
Co to jest??? to sprzęgiełko
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 22:03   

tak na szybko to tu jest cus na ten temat
http://www.motoschematy.p...0,0,0,10,1.html
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Osłona silnika
oj nisko jesteśmy nad ziemią... ;)
kwiat_paproci Rover serii 800 3 Sob Sie 18, 2007 14:56
Gość
Brak nowych postów [R827] Przednia poduszka silnika
Greeg1987 Rover serii 800 2 Pon Lis 08, 2010 10:36
Tomek1212
Brak nowych postów [R827] Remont silnika czy wymiana
Galeon zostaje we flocie. Zaczynamy dopieszczanie! :)
kwiat_paproci Rover serii 800 23 Sob Lut 07, 2009 21:57
Gość
Brak nowych postów [R827] Nierówna praca silnika na benzynie
Grey827 Rover serii 800 16 Czw Sty 13, 2011 10:28
Tomek1212
Brak nowych postów [R827] Problem z pracą silnika na gazie
Piecia26186 Rover serii 800 9 Pią Sie 20, 2010 13:52
blue827



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink