Wysłany: Czw Sty 14, 2010 20:48 [ROVER 414 1.4 1995R] Zgasł i nie chce odpalić
Witam wszystkich!
Otóż mam problem z Rover-kiem 414 z silnikiem 1.4 16v z roku 1995.
Do sedna. Od pewnego czasu miałem problemy z odpalaniem totalna loteria dziesięć razy zapalił a 2 razy nie i nie wiadomo czemu! Nasilało się to do dzisiaj i samochód zgasł na amen. Jak postoi jakiś czas i zakręce rozrusznikiem to załapie ale natychmiast gaśnie. Następne próby raz za razem nic nie dają kręci i nic! Sprawdziłem ciśnienie paliwa podłaczając manometr wyszło 2,8 Bara wię książkowo ok iskra ok jak odsune świece na odległość 1 cm od masy to iskra mocna koloru niebieskiego. Profilaktycznie zdemontowałem listwe wtryskową i zaobserwowałem że przez chwilę wtryski rozpylają paliwo a po 2 sekundach kręcenia wtryski przestają podawać paliwo ale iskra w tym momencie jest więc raczej czujnik położenia wału odpada! Moduł przekaźnika podmieniony i bez zmian! Panowie czy mieliście kiedyś taki przypadek albo czego sie czepić w takim przypadku! Z góry dziękuje za każdą radę! Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 20:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ziomek a kierunkowskazy migają jak wciskasz przycisk na pilocie ?
Sprawdź wpierw bezpieczniki w kabinie, następnie trzeba się będzie dobrać do centralki alarmowej...
źródło wiedzy... Autodata i własną głowę xD
_________________ W razie czego to kom
503-500-044 Hera 23
Ziomek Dobre Kierunkowskazy nie migają bezpieczniki wszystkie ok zarówno w kabinie jak i pod maską! Jak go zamykam albo otwieram z kluczyka to raz zatrąbi i tyle ale centarlny ani myśli zadziałać! Ja też korzystam z autodaty i jak narzaie nici!
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 21:26 ]
centralka alarmowa juz na wierzchu i co dalej?
Wtyczki wszystkie ok ? Po dopinaj je żeby dobrze siedziały...
dorzucam schemat ...
trzeba sprawdzić czy centralka ma zasilanie...
Jak widzisz pierwsze dwa u góry "kabelki" to są ich realne kolory sprawdź czy jest w nich (+)
_________________ W razie czego to kom
503-500-044 Hera 23
Sprawdziłem zasilanie modułu przekaźnika niby ok rozrusznik kręci ale co również zuważyłem że nie po każdym zakręceniu rozrusznika pompe słychać.Według mnie nawet delikatny obrót wałem powinien skutkować załaczeniem sie pompy czy tak? Dopiero po 20-stej próbie kręcenia na chwile a potem cisza! Nadmienie że jak zwieram piny w wiązce mod€łu przekaźnika to pompa działa i daje książkowe ciśnienie
Dioda nie miga nie świeci ciemno
pompa powinna cały czas prawcować... pod maską za komputerem masz skrzynke czarną z przekaźnikami... wykręć ją i zobacz czy nie ma gdzieś styków zaśniedziałych...
_________________ W razie czego to kom
503-500-044 Hera 23
Przyjacielu własnie o niej pisze wyglada na dobrą zarówno wizualnie jak i po przeprowadzonych pomiarach miernikiem. WQ niej jest zawarta cewka od rozrusznika, od pompy paliwa od sterowania silnika i czwarta nie wiem od czego niby wszystko ok a jednak cos jest nie tak?!
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 22:03 ]
a może coś z kostką stacyjki ??????
Oki
Sprawdź i jak nie będzie masy to przyłóż kabel od minusa z akumulatora. do obudowy ecu i sprawdź czy zapali jak nie to będziemy dłubać dalej
Jak nie zapali to jeden przekaźnik nie daje plusa na ecu(będzie gdzieś urwany kabel)...
napisz co i jak
Pozdro
_________________ W razie czego to kom
503-500-044 Hera 23
A więc sprawdziłem i sprawa ma się nastepująco. Wygląda na to że ze strony wiązki przewodów wszystko jest ok! Zrobiłem taki eksperyment podłozyłem komputer wraz z centralką od starszego modelu. kod wpisałem kluczykiem bo pilota brak i go przyjął Wtryski zaczeły działać słychać "cykanie", centralny zaczął działać ale teraz nie ma iskry na 2 i 3 garze. Podmieniona kopułka,palec, przewody,świece i nic. Założyłem stary zestaw( z pilota także nie reaguje) i na nim centralny nie działa, wtryski zadziałają na 2 sek i je odcina więc odpali i zgaśnie ale iskra jest na 4 cylindrach i cały czas Mam coraz większą pewność że padł immo i tyle. Czy ewntualnie miałby ktoś z was taki zestawik na podkładke. Wtedy by było czarno na białym że to jest przyczyną awarii????
Ile kosztowało by zgranie komputera centrali z określeniem kodu dostępu? Bo myśle że tu tkwi przyczyna bo pilo umarł! Czy posiada ktoś z was taki zestawik komputer centralke i piloty z kodem na sprzedaż?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum