Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1.6si r99] Kłopot z biegami; sprzęgło, wysprzęglik?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:57
[R400 1.6si r99] Kłopot z biegami; sprzęgło, wysprzęglik?
Autor Wiadomość
AVF 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 17:48   [R400 1.6si r99] Kłopot z biegami; sprzęgło, wysprzęglik?

Witam, mam taki oto problem z wrzucaniem biegów, który wyskoczył mi 50 km od domu. Jakimś cudem dotoczyłem się do domu używając 1, 3 i 4 biegu.

-Gdy samochód stoi wyłączony, biegi wchodzą, nic nie haczy.
-Przy zapalonym silniku nie da się wrzucić żadnego biegu mimo wciśnięcia sprzęgła do oporu.
-Nie da się również na postoju zrzucić biegu. Podczas jazdy jest to możliwe.
-Przy wciśniętym sprzęgle słychać dość głośne metaliczne terkotanie.
-Żeby ruszyć trzeba wyłączyć silnik, dać na 1, włączyć przy wciśniętym sprzęgle i ruszyć. Czasami nie wchodzi 2 ale reszta biegów podczas jazdy daje radę, z oporem, ale wchodzi.
-Obecnie w większości przypadków nie idzie ruszyć z dwójki i ogólnie nie wchodzi podczas jazdy, jedynie podbije obroty zupełnie jakbym wrzucił na luz. Być może nie wrzucałem jej do końca, byłem dość zdenerwowany jazdą w takich warunkach i jak nie dawało rady to szybko szukałem innych biegów.
-Jeżeli się już uda ruszyć na jedynce to najczęściej towarzyszy temu woń palonego sprzęgła.
-Mimo wciśniętego sprzęgła samochód toczy się na jedynce. Myślałem że to może nierówny teren, ale na wstecznym również jedzie z powrotem jakby na półsprzęgle, mimo że pedał wciśnięty do końca.

Przed usterką musiałem dawać więcej gazu przy starcie, sprzęgło łapało dość wcześnie, a jednocześnie "nie miało siły", jazda na półsprzęgle bez dodania gazu była prawie niemożliwa, zaraz trzęsła się cała buda. Ciężko chodziła jedynka i wsteczny. Czasami też dwójka miała małe opory, ale myślałem że to może olej w skrzyni gdyż problem z nią pojawił się w zimie, a po rozgrzaniu się działało bez problemu.

Jeżeli dobrze szukałem, to nie ma jakichś wycieków przy wysprzęgliku, ale nie jestem pewien czy patrzyłem w dobre miejsce. Da się jakoś sprawdzić poziom płynu w pompie sprzęgła i gdzie jej dokładnie szukać?

Czy do wymiany będzie sprzęgło i wysprzęglik czy może coś jeszcze? Czy przy wymianie sprzęgła trzeba wyjmować silnik, dużo wyjdzie za robociznę?

Dzięki za wszelkie opinie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 17:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:26   

Generalnie śladów wycieku płynu można nie zauważyć. Najlepiej posadzić drugą osobę za kierownicą - niech wciska sprzęgło a samemu obserwować czy wysprzęglik działa i czy w jego okolicy nie widać przy wciskaniu sprzęgła płynu hamulcowego. Pompa sprzęgła jest pod skrzynką bezpieczników pod maską - żeby uzyskać jaki taki dostęp do niej trzeba odkręcić skrzynkę z bezpiecznikami. Jednak mało prawdopodobne, że to pompka padła. Jak dostaniesz się do pompki to po zdjęciu gumowego korka (schodzi dość ciężko) będziesz mógł sprawdzić czy i ile jest płynu (w razie czego dolać - wchodzi DOT4). Jeśli czujesz palone sprzęgło to może się okazać niestety, że po załatwieniu sprawy z wysprzęglikiem konieczna będzie wymiana sprzęgła. Koszt sprzęgła, docisku i łożyska waha się od ok 350-600PLN. Co do robocizny - jak masz kanał, trochę zdolności i kogoś do pomocy to zrobisz sam - silnika nie trzeba wyciągać a na forum było opisane jak to zrobić. Koszty usługi u mechanika - jakie będą na 100% nikt nie powie ale orientacyjnie ok 200-300PLN pod warunkiem oczywiście, że coś w trakcie nie wyskoczy. Tak więc min na jakie powinieneś być przygotowany to ok 600PLN.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AVF 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 14:10   

Dzięki, sprawdzę pompę gdy będę miał czas. A takie objawy do raczej wina skończonego sprzęgła czy wysprzęglika?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Kwi 09, 2010 07:54   

Ślizganie i szarpanie sprzęgła wskazuje raczej na jego zużycie ale mógł mieć w tym udział również wysprzęglik jeżeli dobrze nie działał i nie rozłączał dokładnie sprzęgła.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xxmaxtor 



Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Boston UK



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 21:58   

nie wiem co sie stalo z moim wstecznym , po cofaniu nie moge wybic biegu R nawet przy wylaczonym silniku .czy to cos powaznego ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 22:07   

to jest raczej problem ze skrzynią niz sprzęglem :/
albo jest zużyty wieloklin na wałku biegu wstecznego, albo koła współpracujące :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

  Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 07:10   Sprzęgło...

Siemako Masz do wymiany pompę od sprzęgła,zostaw samochód i nie odpalaj na biegach.Mi też 2 bieg nie wchodził.Chciałbym ci odradzić gaszenie silnika i wkładaniem biegów,a potem odpalanie i jazda!!!zdecydowanie odradzam.Miałem podobną sytuację robiłem tak samo jak ty...nie wiem dokładnie jak tą część nazwać co trzyma docisk sprzęgła,zrobiłem jak ty,...i usłyszałem pęknięcie jak by pustego metalu,i to właśnie się złamało!(Nie było problemu ze zespawaniem tego elementu) Ja bym od razu popatrzył na sprzęgło lub wysprzęglik(pompa)narka i pozdro...
_________________
Pavlo
 
 
 
AVF 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 13:24   

Na razie czekam na werdykt mechanika (trochę zarobiony jest w tej chwili). Jakoś dojechałem do niego, chociaż było trudno, bo już nie dało się zmienić biegu podczas jazdy. Sprzęgło przy tym przepaliłem jak nic, aż mnie bolało jak ruszałem :/ Jak się rozeznam w sytuacji, nie omieszkam napisać co to tam padło.
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

  Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 19:06   Kłopot z biegami;sprzęgło wysprzęglik ?

Jeżeli będzie to o czym piszesz,to nie wiem czy wiesz,ale będzie trzeba wymienić cały zestaw,nie można wymienić jednej części np.samej pompki...od razu całą tą rurkę ze zbiorniczkiem.Pozdro.
_________________
Pavlo
 
 
 
AVF 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 19:56   

Pawel_416, napisałeś że miałeś problem z pompą, jakie miałeś objawy dokładnie i jak u ciebie to przebiegało, czy dość gwałtownie się zepsuło, czy jakoś postępowało z czasem?

U mnie w sumie wyglądało tak, że biegi padły właściwie z dnia na dzień. Było normalnie, po czym raz zdarzyło się, że nie mogłem wrzucić z biegu na luz, zgasł mi silnik bo to było na postoju akurat. Po włączeniu działało normalnie aż po 200 km trasy powrotnej do domu stało się to znowu i już musiałem kombinować jak dojechać pozostałe 50.

500 km wcześniej czyli jakiś miesiąc wstecz, jedynie odzywał się ten terkoczący dźwięk przy wciśnięciu pedału sprzęgła do końca, następnie "naprawiło się samo" i jeździło się dalej; a jak sprzęgło reagowało przy ruszaniu już napisałem: niby brało, ale zamiast jechać na półsprzęgle to trząsł budą i trzeba było dawać gazu żeby płynnie ruszyć. Z wrzucaniem biegów nie miałem problemów, jedynie ten wsteczny i czasami jedynka była bardziej oporna.

To mój pierwszy wóz, jeżdżę nim może z pół roku, trudno mi powiedzieć czy sprzęgło się ślizgało, gdyż nawet jeżeli tak by się działo uznawałbym to za normalną rzecz, bo brak mi porównania.
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 11:11   Kłopot z biegami; sprzęgło, wysprzęglik?

Tak jak tu napisałeś to tak mi się działo.Przypomnij sobie czy nie miałeś jakiegoś sutku w okolicy sprzęgła,bo jak ci telepie całym samochodem to może być to(złamane). Ale bądź dobrej myśli,napraw to i szerokiej drogi,powodzenia.
_________________
Pavlo
 
 
 
AVF 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 16:27   

Trochę to trwało, ale udało się. Właściwie to samochód był zrobiony już parę dni temu, ale mechanik nie mógł znaleźć mojego numeru telefonu :p Wozisko znów śmiga, przyzwyczaiłem się do starego sprzęgła więc na nowym to jak innym samochodem teraz ;) Muszę nauczyć się dobrze ruszać.

Problemem było sprzęgło, połowa tych metalowych wypustek w docisku się urwała, a druga połowa była prawie przecięta. Do tego pogięte widełki. Przy okazji wymieniono olej w skrzyni i jest okej. Biegi też trochę płynniej wchodzą, pewnie dzięki olejowi.
 
 
budyn26 




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 160
Skąd: RZESZÓW



Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 16:46   

AVF, jakiej firmy sprzęgło zakupiłeś i jak się sprawuje??
 
 
 
AVF 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 27
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 17:52   

budyn26 napisał/a:
AVF, jakiej firmy sprzęgło zakupiłeś i jak się sprawuje??


Niestety nie powiem dokładnie, wszystko pozostawiłem mechanikowi, ale podejrzewam zwykłego LUKa bo najpopularniejsze i najłatwiej dostępne. Co do tego jak jeździ, trudno powiedzieć, muszę się przyzwyczaić do tego jak teraz bierze ;) Ale myślę że poprawiła się ogólna sprawność samochodu, najwyraźniej minimalnie się ślizgało cały czas wcześniej. Teraz wydaje mi się że te obroty wchodzą i lepiej przekłada się to na to jak samochód jedzie.
 
 
budyn26 




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 160
Skąd: RZESZÓW



Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 18:07   

Mnie tez będzie czekać wymian sprzęgła w niedalekiej przyszłości i nie wiem jakie wybrać Luka czy valeo które polecacie ??
 
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 19:23   

Wyczytałem, że więcej skarg jest na Valeo niż na Luka. Na Sachsa jest najmniej, ale może dlatego że najrzadziej kupowane, bo najdroższe.
_________________
Pozdrawiam!
 
 
budyn26 




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 160
Skąd: RZESZÓW



Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 19:37   

Dzięki jeszcze jedno pytanie a fabrycznie jakie były montowane??
 
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 20:31   

:bezradny: Producentem tych: http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1294 jest MG Rover, ale nie wiem czy szły one na pierwszy montaż.
PS Nie wiem czy zaznaczyłem odpowiedni model Twojego auta.
_________________
Pozdrawiam!
 
 
budyn26 




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 160
Skąd: RZESZÓW



Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 20:36   

Jeszcze raz dzięki jednak zostanę przy zamienniku bo cena tego odstrasza, dopbry model zaznaczyłeś :smile:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 23:20   

fabrycznie były montowane sprzęgła Valeo, tylko brandowane MGRover
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] sprzęgło pompa wysprzęglik problem z biegami
irek42 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 10, 2017 21:25
irek42
Brak nowych postów [420] WYSPRZĘGLIK- JAKI TYP-KLOPOTY Z BIEGAMI
KAJKO44 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Mar 11, 2011 12:14
szoso
Brak nowych postów [rover 416]sprzęgło wysprzęglik?
adam26xx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Mar 13, 2010 19:12
Gość
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Wysprzęglik , pompa , sprzęgło ?Jak zdiagnozowac
Armandoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 73 Sro Mar 26, 2014 17:23
dawid257
Brak nowych postów [r400] Nie odpala, prawdopodobnie kłopot z gazem
flapjck1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lis 30, 2010 21:45
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink