Witajcie, chciałbym zasięgnąć porad znawców owych modeli aut. Planuje kupić MG ZR lub rover 25, interesuje mnie jedynie silnik 1.4, w 25 są dwa silniki o mocy 84KM i 105KM, który z nich jest lepszy, mniej zawodny i co ważne bardziej ekonomiczny? czytając różne artykuły zauważyłem że rover 25 o mocy 105KM pali około 1 litr mniej na 100 km od silnika o mocy 84KM, dla mnie osobiście wydaje się to bardzo dziwne ze silnik o większej mocy ma niższe spalanie, ale... może rzeczywiście tak jest. Roczniki owych aut wchodzące w grę to przedział między 2003-2005. Na co szczególnie zwracać uwagę kupując te auta? Jeśli to ma znaczenie to dodam że zakupu tego auta dokonam w Irlandii i tutaj będę go użytkował. Chciałbym nim pojeździć parę dobrych lat, tak więc warto kupić coś dobrze sprawdzonego...
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 05, 2010 14:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Planuje kupić MG ZR lub rover 25, interesuje mnie jedynie silnik 1.4, w 25 są dwa silniki o mocy 84KM i 105KM, który z nich jest lepszy, mniej zawodny i co ważne bardziej ekonomiczny?
. te silniki różnią się tylko przepustnicą wersja 84KM jest zdławiona wystarczy założyć drugą przepustnicę i masz 103 KM
Dla mnie osobiście w MG ZR jedyny słuszny silnik to 1,8 VVC ew. klekot z dobry mechaniczym tuningiem, to jednak sportowe auto i takie tez powinny być w nich silniki Spróbuj poszukać sobie np 25 po faceliftinu z silnkiem 1.6, spalanie nie wiele większe a już całkiem przyjemnie się smigam takim autem a myśle że w Irladnii nie powinno być z tym większego problemu
_________________ Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
irlandczyk [Usunięty]
Wysłany: Wto Paź 05, 2010 16:18
poza tym ze 1.6 ma 6 KM wiecej od 1.4 to czym się jeszcze róznią? co przemawia na korzyść 1.6? z góry dzięki za wszelkie informacje
Zobacz też na moment obrotowy który jest już całkiem niezły - 145 Nm No i fabrycznie według danych prod. 9,9 sek do setki co dla silnika 1,6 to chyba bardzo dobry wynik
Kurde żle Ci podałem, to są dane dla silnika 1,6 w R200 do 99roku.
Tutaj są dane techniczne dla Rover'a 25 wersji sprzed faceliftingu do 2004r
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Paź 07, 2010 09:09
keczu, a czemu nie od 1.4 , zbliżona moc, przy większej pojemności powinna powodować mniejsze przegrzewanie się silnika - wszak ten mniej się męczy, chociaż fakt że oprócz jednego artykułu nie widziałem więcej wzmianek o tym czy faktycznie tak jest, ale myślę, że przynajmniej na logikę tak powinno być .
Mniejsza pojemność ale duża moc - 1,4 - 103km to w tamtych czasach chyba jeden z lepszych wyników. 1,6 już ma większość pojemność a różnicy w mocy aż tak wielkiej nie ma
_________________ Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
Na logike tak, ale to specjalny przypadek.
Silnik byl zaprojektowany jako 1.1 i 1.4 nigdy nie mial miec 1.6 lub 1.8, ale z braku wiekszych silnikow po odejsciu Hondy powiekszono srednice cylindrow i jeszcze bardziej oslabiajac sztywnosc bloku co jeszcze bardziej pomaga wywalic uszczelke.
Poprostu wiekszosc na rynku to Rovery z silnikiem 1.4 i dlatego moze sie wydawac ze czesciej sie slyszy o tej usterce przy tej pojemnosci. Najmniej podatny bedzie silnik 1.4 z koncowki 2003r (mowie o silniku przed pierwszym HGF, jeszcze nie naprawianym przy pomocy nowego typu uszczelki). Po tym roku napewno sa metalowe tulejki pozycjonujace glowice, poprawiona uszczelka z grubszymi siliconowymi sciezkami, grubsza uszczelka pod kolektorem dolotowym. Pozdr.
[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 22:25 ]
flapjck1 napisał/a:
ale za to rowniej ciagnie na wysokie obroty - moc to nie wszystko - jezdzi sie na momencie
Masz racje , moment sie liczy, a roznica pomiedzy 1.4 i 1.6 jest wyrazna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum