Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR vs ROVER 25
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR vs ROVER 25
Autor Wiadomość
irlandczyk
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 05, 2010 14:40   MG ZR vs ROVER 25

Witajcie, chciałbym zasięgnąć porad znawców owych modeli aut. Planuje kupić MG ZR lub rover 25, interesuje mnie jedynie silnik 1.4, w 25 są dwa silniki o mocy 84KM i 105KM, który z nich jest lepszy, mniej zawodny i co ważne bardziej ekonomiczny? czytając różne artykuły zauważyłem że rover 25 o mocy 105KM pali około 1 litr mniej na 100 km od silnika o mocy 84KM, dla mnie osobiście wydaje się to bardzo dziwne ze silnik o większej mocy ma niższe spalanie, ale... może rzeczywiście tak jest. Roczniki owych aut wchodzące w grę to przedział między 2003-2005. Na co szczególnie zwracać uwagę kupując te auta? Jeśli to ma znaczenie to dodam że zakupu tego auta dokonam w Irlandii i tutaj będę go użytkował. Chciałbym nim pojeździć parę dobrych lat, tak więc warto kupić coś dobrze sprawdzonego...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 05, 2010 14:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 05, 2010 14:50   

irlandczyk napisał/a:
Planuje kupić MG ZR lub rover 25, interesuje mnie jedynie silnik 1.4, w 25 są dwa silniki o mocy 84KM i 105KM, który z nich jest lepszy, mniej zawodny i co ważne bardziej ekonomiczny?

. te silniki różnią się tylko przepustnicą wersja 84KM jest zdławiona wystarczy założyć drugą przepustnicę i masz 103 KM
irlandczyk napisał/a:
Na co szczególnie zwracać uwagę kupując te auta?


http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124 poczytaj ten artykuł
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2078
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 05, 2010 15:50   

Dla mnie osobiście w MG ZR jedyny słuszny silnik to 1,8 VVC ew. klekot z dobry mechaniczym tuningiem, to jednak sportowe auto i takie tez powinny być w nich silniki :) Spróbuj poszukać sobie np 25 po faceliftinu z silnkiem 1.6, spalanie nie wiele większe a już całkiem przyjemnie się smigam takim autem a myśle że w Irladnii nie powinno być z tym większego problemu :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
irlandczyk
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 05, 2010 16:18   

poza tym ze 1.6 ma 6 KM wiecej od 1.4 to czym się jeszcze róznią? co przemawia na korzyść 1.6? z góry dzięki za wszelkie informacje

obecnie mam na oku to auto http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/1566327
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2078
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 05, 2010 16:34   

Zobacz też na moment obrotowy który jest już całkiem niezły - 145 Nm :) No i fabrycznie według danych prod. 9,9 sek do setki co dla silnika 1,6 to chyba bardzo dobry wynik :)


Kurde żle Ci podałem, to są dane dla silnika 1,6 w R200 do 99roku.

Tutaj są dane techniczne dla Rover'a 25 wersji sprzed faceliftingu do 2004r

http://roverki.pl/charakt...techniczne.html

A tutaj dla Rover'a 200 95-99

http://www.roverki.pl/cha...techniczne.html
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
irlandczyk
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 06, 2010 09:34   

MG ZR 105 3DR Plus 03MY powiedzcie co oznacza "03MY" ??
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1749
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Paź 06, 2010 14:36   

my = model of years

czyli 03my oznacza modelowo rocznik 03
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Paź 06, 2010 14:54   

irlandczyk, 1.6 są mniej narażone na HGF :ok:
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Paź 06, 2010 19:29   

bociannielot napisał/a:
irlandczyk, 1.6 są mniej narażone na HGF

Od 1.8 tak, ale nie od 1.4. Chyba ze to wlasnie miales na mysli.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 09:09   

keczu, a czemu nie od 1.4 :?: , zbliżona moc, przy większej pojemności powinna powodować mniejsze przegrzewanie się silnika - wszak ten mniej się męczy, chociaż fakt że oprócz jednego artykułu nie widziałem więcej wzmianek o tym czy faktycznie tak jest, ale myślę, że przynajmniej na logikę tak powinno być :wink: .
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2078
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 16:22   

Mniejsza pojemność ale duża moc - 1,4 - 103km to w tamtych czasach chyba jeden z lepszych wyników. 1,6 już ma większość pojemność a różnicy w mocy aż tak wielkiej nie ma ;-)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1749
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 16:38   

ale za to rowniej ciagnie na wysokie obroty - moc to nie wszystko - jezdzi sie na momencie :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 21:25   

bociannielot napisał/a:
że przynajmniej na logikę tak powinno być .

Na logike tak, ale to specjalny przypadek. :roll:
Silnik byl zaprojektowany jako 1.1 i 1.4 nigdy nie mial miec 1.6 lub 1.8, ale z braku wiekszych silnikow po odejsciu Hondy powiekszono srednice cylindrow i jeszcze bardziej oslabiajac sztywnosc bloku co jeszcze bardziej pomaga wywalic uszczelke. :/
Poprostu wiekszosc na rynku to Rovery z silnikiem 1.4 i dlatego moze sie wydawac ze czesciej sie slyszy o tej usterce przy tej pojemnosci. Najmniej podatny bedzie silnik 1.4 z koncowki 2003r (mowie o silniku przed pierwszym HGF, jeszcze nie naprawianym przy pomocy nowego typu uszczelki). Po tym roku napewno sa metalowe tulejki pozycjonujace glowice, poprawiona uszczelka z grubszymi siliconowymi sciezkami, grubsza uszczelka pod kolektorem dolotowym. Pozdr.

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 22:25 ]
flapjck1 napisał/a:
ale za to rowniej ciagnie na wysokie obroty - moc to nie wszystko - jezdzi sie na momencie

Masz racje , moment sie liczy, a roznica pomiedzy 1.4 i 1.6 jest wyrazna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów [Rover 45] Proszę o pomoc przy wstępnej ocenie - Rover 45
sirus25 Chcę kupić ROVERka 9 Pią Maj 27, 2011 11:52
borek88
Brak nowych postów [Rover 75] Rover 75 do 20 tysięcy złotych - proszę o opinię
DanWro Chcę kupić ROVERka 1 Wto Lut 14, 2012 18:49
haszczyc
Brak nowych postów [Rover 75]CHCE KUPIC ROVER-a PROSZE O OPINIE
dzienix21 Chcę kupić ROVERka 2 Pon Lip 12, 2010 17:57
apples
Brak nowych postów Rover 75 2.0 benzyna automat versus Rover 75 2.0 diesel
RobertGrym Chcę kupić ROVERka 2 Pią Lis 15, 2019 10:31
iktorn73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink