W/g mnie sprawny R nie ma takiego złego przyjęcia zderzenia czołowego
Ja uderzyłem R220 SDI przodem w bok jadącego opla.
Prędkośc była jakies 50-40 km/h na zblokowanych kołach.
Nie odpaliły się poduszki, zderzak się połamał, chłodnica pociekła,
"bałwanki" odboje przykręcane do podłużnic się złożyły, krzyżak
do mocowania zderzaka powyginał się w chińskie S.
Maska się zagięła ale nic poważnego się nie stało.
Przy większej prędkości pewnie byłoby inaczej, ale tak samo
uderzone np. UNO czy Matiz wyglądało znacznie gorzej
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Za to r75 IMHO wybija się ponad przeciętność Praktycznie zero zniekształcenia słupka A, co jest lepszym wynikiem niż auta późniejsze.. np. Mondeo MK III
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Viniu, Saab 9-3 I to tak naprawdę Saab 900 drugiej generacji, produkowany od 1993 roku, więc jeżeli dajesz porównanie to daj modej produkowany od 2002 roku. http://www.youtube.com/wa...feature=channel
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wracając do R200 to stosunkowo nowa konstrukcja, nowsza niż R400 i R600.
R400 jest stosunkowo bezpieczny, uzyskał 2,5 gwiazdki w euroNCAP i na tle klasy średniej z połowy lat 90-tych to niezły wynik (a to przecież nie jest klasa średnia).
R75 jest bardzo bezpieczny (cztery gwiazdki)
Dlatego nie spodziewałbym sie ze R200 będzie jeżdżącą trumną.
IMO powinien dostać coś około trzech.
edit: według wikipedii R200 faktycznie ma trzy gwiazdki euroNCAP, więc jak na mały samochód z 1995 roku jest BARDZO bezpieczny. Tyle samo ma nowa Panda (2004).
Auto roku 94 - Mondeo ma 2,5.
Auto roku 95 - Punto ma dwie
Auto roku 96 - Fiaty Bravo/Brava mają też po 2.
Słynąca z bezpiecznych wozów Firma Renault:
1996 Clio - 2
1997 Laguna - 2,5
sobrus, tylko ztcp to normy "gwiazdek" NCAP zmieniają się chyba co 3 lata, więc norma dla R200 powinna być inna niż dla Pandy.
Renault też zmienił podejście do bezpieczeństwa tak od Laguny II jeśli dobrze pamiętam - to chyba na zasadzie, że Francuzi ciągle nie ogarniają niezawodności, to zaczęli szukać siły marketingowej na innym polu - "może czasem nie jeździ, ale jest bezpieczne".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie przeczę, tylko, jak to już zostało opisane w innym wątku - trzeba bardzo uważać z takimi porównaniami, bo testy NCAP są dość skomplikowane i nie do końca czasem wiarygodne (np. wypadek pani 100 kg nie pasuje, bo wszelkie testy są na 75 kg manekinach, a auta są szykowane właśnie na takie testy - jedyne wyjście to schudnąć).
Co do samego R200, to zdania nie mam, bo nigdy się do niego nie przymierzałem i nie patrzyłem na takie wyniki.
Niestety, co pokazuje słynny filmik Modus vs. Volvo 940 każda generacja aut zmienia tyle, że jazda autem sprzed 4 lat staje się "względnie niebezpieczna"...
No bo bezwzględnie, to, jak mówił wuj mojego ojca (instruktor, egzaminator i sędzia rajdowy), "jazda autem to igranie między cmentarzem, szpitalem, a prokuratorem"...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum