Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 800 Vitesse @305KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 800 Vitesse @305KM
Autor Wiadomość
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Sob Paź 23, 2010 14:22   Rover 800 Vitesse @305KM

http://www.rovervitesse.com/htm/index2.htm

Polecam poczytać i pooglądać zdjęcia, jak widać gość mocno zainwestował w samochód i wyszło coś całkiem fajnego :) Sam bym z chęcią swojego poprowadził tym torem, ale koszty zapewne będą duże..

Btw. fajnie sobie poradził ze zbiorniczkiem wyrównawczym :shock: :grin:

_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 23, 2010 14:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Paź 23, 2010 14:43   

szkoda ze tak ubogi opis modyfikacji... :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Paź 23, 2010 16:02   

To jest dopiero cichociemny wóz..... :twisted:
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 16:46   

Doładowany silnik bardzo łatwo można tuningować i to do znacznie większych pułapów. Nie czytałem tego opisu, ale myślę, że bez większych kombinacji zwięszając tylko ciśnienie doładowania, chłodnice oraz sprężarkę wraz z zaworem regulującym można zwiększyć moc dwukrotnie. Oczywiście pomijam kwestie wytrzymałości, bo z tym ten motor niezbyt sobie radzi po kilkunastu latach nawet przy seryjnych parametrach.
Łatwiej jest podnieść moc takiego silnika o 100KM niż przykładowo hondowskiego 2,7 o 20KM.

Pozostaje tylko podstawowy problem, czy jest sens podnosić moc przy przednim napędzie ? Wg mnie zdecydowanie nie.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Paź 23, 2010 17:55   

Tomek1212 napisał/a:

Łatwiej jest podnieść moc takiego silnika o 100KM niż przykładowo hondowskiego 2,7 o 20KM.


niekoniecznie bo jestem ciekawy jak rozwiązał np. temat PG1...

Tomek1212 napisał/a:

Pozostaje tylko podstawowy problem, czy jest sens podnosić moc przy przednim napędzie ? Wg mnie zdecydowanie nie.


nie wiem czy widziałeś ale na przodzie rolka R888 wiec problemu nie widzę :)

ja już dawno bym poleciał w 300+ ale hamują mnie dwie zasadnicze kwestie...

skrzynia PG1 a w zasadzie sposób na wzmocnienie lub rozsądna alternatywa.

IC mam klimę i nie chce się jej pozbywać a to bardzo przeszkadza w swobodniej rozbudowie intercoolera... :(

reszta to prościzna większe turbo, wtryski, kucizna, 4 łapkowy spiek i R888 na przód... jak liczyłem to koszta po sprzedażny starych gratów nie wychodzą nawet duże.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 18:45   

dobryziom napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:

Łatwiej jest podnieść moc takiego silnika o 100KM niż przykładowo hondowskiego 2,7 o 20KM.


niekoniecznie bo jestem ciekawy jak rozwiązał np. temat PG1...


Mowa tutaj była o podnoszeniu mocy silnika, a nie o problemie przekazaniu tej mocy i momentu na koła.


dobryziom napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:

Pozostaje tylko podstawowy problem, czy jest sens podnosić moc przy przednim napędzie ? Wg mnie zdecydowanie nie.


nie wiem czy widziałeś ale na przodzie rolka R888 wiec problemu nie widzę .


Chcesz mi powiedzieć, że dobra opona jest w stanie zniwelować wszelkie wady wynikające z przedniego napędu ?

Bawiłem się kiedyś w tuning starego audi 2.2turbo silnik MC. W serii ma on 165KM, przy 220KM dałem sobie spokój. Opona 245/45R17 i do 3biegu potrafił zamielić. Niestety ten model nie posiadał torsena, ale i on niewiele by tu pomógł. Zaniechałem dalszych przeróbke z powodu braku napędu quattro, obecnie auto jeździ z seryjnymi ustawieniami, w dodatku na gazie.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Paź 23, 2010 19:08   

Tomek1212 napisał/a:

Mowa tutaj była o podnoszeniu mocy silnika, a nie o problemie przekazaniu tej mocy i momentu na koła.


To tez się trochę nie zgodzę bo w przypadku Hondowskiego 2,7L około 20KM zrobisz samym wydechem i odpowiednim dolotem wiec poziom trudności bardzo podobny :)


Tomek1212 napisał/a:

Chcesz mi powiedzieć, że dobra opona jest w stanie zniwelować wszelkie wady wynikające z przedniego napędu ?


na pewno nie wszelkie ale w dużym stopniu przy obecnych mieszankach problem trakcji już nie stanowi takiego problemu.


Tomek1212 napisał/a:

Bawiłem się kiedyś w tuning starego audi 2.2turbo silnik MC. W serii ma on 165KM, przy 220KM dałem sobie spokój. Opona 245/45R17 i do 3biegu potrafił zamielić. Niestety ten model nie posiadał torsena, ale i on niewiele by tu pomógł. Zaniechałem dalszych przeróbke z powodu braku napędu quattro, obecnie auto jeździ z seryjnymi ustawieniami, w dodatku na gazie.


nie wiem co to za opona ale jeśli bym wstawił firenze ST08 o takim rozmiarze do siebie czy potenze R050 to nie sadze żeby ja obróciło nie mówiąc już o jakimś R888 która do takiej mocny styknie 205-215. Opona przy robieniu mocy w przednim napędzie już nie robi problemu... bałbym się bardziej o skrzynie i jej żywot przy dużym uderzeniu momentu.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sob Paź 23, 2010 23:16   

dobryziom napisał/a:
R888

albo t1r :wink:
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 07:00   

dobryziom napisał/a:
nie mówiąc już o jakimś R888 która do takiej mocny styknie 205-21


A przed każdym wyjazdem pielgrzymka w intencjii dobrej pogody.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 09:15   

Tak jest, i modlitwa o brak zakrętów.
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 10:42   

Bez przesady, zawsze można zrobić takiego potworka głównie pod 1/4 mili :) Znajomy ma Saaba 900 FWD zrobionego na 314KM i jakoś to idzie, fakt że zawieszenie takie że plomby wypadają.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 11:24   

bastek napisał/a:
dobryziom napisał/a:
R888

albo t1r :wink:


chyba R1R :)

Konix napisał/a:
dobryziom napisał/a:
nie mówiąc już o jakimś R888 która do takiej mocny styknie 205-21


A przed każdym wyjazdem pielgrzymka w intencjii dobrej pogody.


wiesz samochodem do ścigania nie śmiga się po śniegu czy w deszcz... poza tym są również alternatywy typu R1R.

Tomek1212 napisał/a:
Tak jest, i modlitwa o brak zakrętów.


?? ? jeździłeś kiedyś na takiej oponie bo wnioskuje ze nie...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 11:28   

Oczywiście że nie jeździłem, bo nie wierzę w takie wynalazki. Opona nie oszuka praw fizyki.
Zawsze uważałem, że do "wyścigowej" jazdy potrzebny jest stały napęd na obie osie, natomiast przedni doskonale spisuje się do normalnej, codziennej jazdy.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 11:36   

Tomek1212 napisał/a:
Oczywiście że nie jeździłem, bo nie wierzę w takie wynalazki


no widzisz to o czym tu rozmawiamy :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 12:35   

dobryziom napisał/a:
chyba R1R

tfuuu, moja pomyłka

Tomek1212 napisał/a:
Oczywiście że nie jeździłem, bo nie wierzę w takie wynalazki

to najpierw sprawdz a potem się wypowiadaj bo nie masz racji

Tomek1212 napisał/a:
Zawsze uważałem, że do "wyścigowej" jazdy potrzebny jest stały napęd na obie osie

wszystko zależy od tego co dla Ciebie znaczy wyścigowa jazda i tak btw to przedni napęd w crxie zrobił czas 10.9 na 1/4mili więc nie uważam że przedni napęd jest najgorszy.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 12:44   

Ale kolega jak wcześniej napisał nie miał nigdy do czynienia ze szperą, i twierdzi że to dużo nie daje, nie wiem po co ciągnąć tą dyskusję ;) też tak myślałem aż kilka zakrętów przejechałem civkiem 6 gen. ze szpera
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 13:27   

Opony, zawias czy szpera to sa rzeczy podstawowe przy sporcie, wiec nie rozumiem jak mozna w nie nie wierzyc. Jezeli chodzi o przedni naped to wcale nie jest tak zle. Wiadomo, ze na 1/4 tylny wystartuje szybciej, ale nie oznacza to wcale, ze przy przednim nie moze byc duzej mocy. Jezeli Audi z napedem na przod przy 220KM obracalo kola na 3 biegu, bo bylo za mocne to co w takim razie z R220turbo, r620turbo, Saabami i wieloma innymi autami jak np. Focus RS? Jezeli komus obraca kola na 3 biegu to albo nie zmienia plynnie biegow, albo naprawde dysponuje ogromna moca lub ma kiepske opony.

Poza tym nalezy pamietac, ze jezeli nie chcemy oszukiwac fizyki to 4x4 bedzie lepszy tylko na starcie, bo przy kazdym przelozeniu jest utrata mocy w postaci ciepla i niestety, ale to samo auto z napedem na obie osie bedzie szybsze niz to samo z napedem na 4.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 14:32   

Zależy czy chcecie robić auto które ma mieć dobre czasy na 1/4 mili, które będzie dobrze jeździć na wprost i będzie mieć oponę na przedniej osi 2 razy szerszą niż z tyłu to tak, ja jednak mówię cały czas o samochodzie względnie uniwersalnym, czyli takim którym możemy jeździć na codzień i nie obawiać się że spod świateł wyprzedzi nas gośc dobrym polonezem podczas gdy my będziemy stali w miejscu, a licznik będzie wskazywał 100km/h.

Nigdzie nie napisałem, że nie jeździłem samochodem ze szperą, tylko ze nie jeździłem na cudownych oponach zmieniających prawa fizyki.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 14:39   

To ja do codziennej jazdy wole przod naped niz tyl, a poza tym do upalania takze.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 15:11   

Perez napisał/a:
To ja do codziennej jazdy wole przod naped niz tyl, a poza tym do upalania takze.

Zwłaszcza gdy jest gdy jest dobry 'boost' i kolesiom z subaru szczęki opadają :lol:
_________________
desperado67
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Blow Off i stożek gotowe
roiven Tuning mechaniczny 56 Pią Lip 05, 2013 07:55
Adrian
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 11:07
dobryziom
Brak nowych postów [R200] Rover 200 - lusterka z Rover 25 ?
adamch Tuning mechaniczny 24 Sro Sty 05, 2011 22:46
memphisto
Brak nowych postów [rover 420/416] SWAP Rover 420 ---> 416
RafalTBG Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 24, 2013 16:29
RafalTBG



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink