Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover K series benzyna+LPG] Problem z poszarpywaniem na LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:35
[rover K series benzyna+LPG] Problem z poszarpywaniem na LPG

czyli zrób to sam
Autor Wiadomość
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



  Wysłany: Sro Sty 06, 2010 18:18   [rover K series benzyna+LPG] Problem z poszarpywaniem na LPG

Witam kolegów
Po rozmowie z kolegą na forum postanowiłem podzielić się rozwiązaniem mojego problemu
Faktem jest że Silniki Rovera seri K mają bardzo krótkie czasu wtrysków bęzyny, co niestety stanowi duży problem dla gazowników LPG
Czesto zagazowane Roverki mają problem z poszarpywaniem i przydławieniem sie przy ostrym dodaniu gazu, co było też moim problemem
Po intensywnym przeszukaniu internetu znalazłem rozwiązanie!!!
Głównym winowajcą są słabe Wtryskiwacze gazu i tak zwane DOTRYSKi
Wiekszość zagazowanych Roverków ma najtańsze ELEKTROZAWORY VALTEK
Działają one prawidłowo dopiero od 3,5 ms a czas wtrysku na wolnych obrotach jest około 2,7ms
Moim rozwiązaniem jest wycięcie czasów wtrysku do 1,7 ms tak aby elektrozawory nie otwierały sie ponizej tego czasu
Poskutkowało to zniknięciem poszarpywania i przymulania
Docelowo bedzie też zmiana wtryskiwaczy na MAGIC JET(czas pracy już od 2 ms)
Ponizej przedstawiam skreeny z progamu
Instalacja 4gas(pochodna staga)
Jesli bedzie zainteresowanie tematem przedstawie potem fotorelacje z wymiany wtryskiwaczy LPG
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 06, 2010 20:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 06, 2010 18:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 06, 2010 18:58   

Takze panie i panowie, po rozmowie na pw z hudy23_1985, doszedlem do pewnego wniosku jaki pewnie ze mna podzielicie.

Nie ma co gaziarzom dawac zarobic, tylko kupic kabel do kompa i z lapkiem diagnozowac instalacje.

Do tego dodam, ze po rozmowie z kolega chyba, tez sie wezme za wyciecie czasow wtrysku (poki co nie mam pojecia jak to zrobic) jak bedzie dzialalo to niech pochodzi, pozniej zmiana listwy na magic jet.

Polecam koledze aiwer zapoznac sie z tematem bo wiem, ze rowniez ma problem z przydlawieniem silnika.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 20:24   

TAK JEST
U mnie w okolicy to sami DRUCIARZE wiec wziąłem sprawe w swoje ręce
Jak narazie z pozytywnym skutkiem :mrgreen:
Pozdrowionka i szerokości
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 20:48   

Jak najbardziej z tym się zgadzam. Ja również pierwsze co zrobiłem to poskładałem fejsik do swojej instalki i znalazłem w necie oprogramowanie :grin: . Później archiwizacja "fabrycznych" ustawień i własna radosna twórczość.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 07:04   

faecd napisał/a:
Polecam koledze aiwer zapoznac sie z tematem bo wiem, ze rowniez ma problem z przydlawieniem silnika.
Na razie będę obserwował temat. Póki co mam chyba (oby nie) poważniejszy problem --> płyn chłodniczy :cry:
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 08:03   

Wymieniłem niedawno Valtek na MagicJet. Mało jeździłem na razie (HGF, no i w śniegu nie poszaleje) ale nie wiem czy jest jakaś dramatyczna róznicy - poza tym że Valteki się rozleciały i czasem działał na 3 cylindry.
Po zmianie samochód poszarpywał, ale pojechałem do nich jeszcze raz - wyregulowali mi kompa (za free) i jest OK Powinni od razu to zrobić, ale chociaż nic nie wzieli.

Samochód lepiej sie zbiera i ma więcej mocy na niskich obrotach (na wysokich nie sprawdze na lodzie ;) ) ale nie wiem czy to kwestia wtrysków czy regulacji...
A może Valteków nie dało sie ładnie wyregluować?
Może chociaz palić będzie mniej :)
Na razie jestem zadowolony :)

Generalnie oczywiście najlepiej ustawić samemu :)
MagicJet to niezłe i stosunkwo tanie wtryski, na pewno szybsze niz Valtek.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 07, 2010 16:17   

sobrus, a jaka masz elektronike? regulowalna czy taki szajs jak ja czyli zenit :D ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 07, 2010 18:16   

Niestety ale tak jest jak sa druciarze a nie gaziarze :(
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 19:39   

Mam dokładnie taki sam szajs czyli Zenit.
Nawiasem mówiąc to wcale nie jest szajs. Jest to dość zaawansowany i nowy komputer, problem w tym ze druciarze nie potrafią wykorzystać jego potencjału i dobrze go ustawić. Ma pare ciekawych funkcji jak np odcięcie LPG powyżej zadanej wartości RPM.
Wyregulować sie go jak widać da, skoro zakład mi to zrobił.

Ale być moze nie z Valtekami. Słyszałem ze te wtryski na niektórych silnikach da sie ustawić tak że albo działa dobrze na wysokich obrotach albo na niskich ale nie razem.
Skoro kolega mówi ze Roverki mają krótkie czasy wtrysków to Valteki mogą mieć problem.
Mój był słaby na niskich, musiałem wcisnąć pedał mocniej żeby w ogóle zareagował. Moze to była właśnie wina Valteków.
Po zmianie z Valteków na MagicJet było jeszcze gorzej, bo nie dość że był równie słaby (jeżeli nie słabszy, valteki dogorywały to mogłem im wybaczyć) to jeszcze przy starcie jak wcisnąłem pedał gazu to najpierw przygasał a potem dopiero odżywał :rotfl:
Ale wyregulowali go juz na MagicJet i jest OK. Teraz jest praktycznie tak jak na Pb, nawet w mróz przełącza sie niezauważalnie. Wreszcie ;)

Gdybym sam zakładał wybrałbym STAG, ale nie mam z nim kłopotów więc nie narzekam ;)
Ojciec ma STAG300 w Omedze i też jest ok.
Wtryski 200zł, lepszy parownik 200zł (Magic , do 350KM i bezmembranowy, jak mi sie Alaska posypie zmienie na taki) ale nowy komputer to spory wydatek - prawie 500zł - więc sobie Zenita zostawie.

PS. Valteki są żólte i czerwone. Ja miałem czerwone. Czerwone są wolne, ale w miare trwałe a żólte szybsze i szybko padają. A jeżeli gazownicy ustawiają czas 1,7 na czerwonych które mają chyba 5ms to naprawde są druciarze!
PS2. BRC może i rządzi, ale przy cenie jednego wtryskiwacza 200zł dziękuje za takie coś skoro magicjet też daje rade ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 07, 2010 22:08   

w 75 mamy magic jet'y i jest bardzo fajnie, różnic żadnych nie ma, automacik nie szarpie, a wygar jest :D w Vectrze były Valteki czerwone i sie tłukły jak sieczkarnia do tego były z nimi problemy :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 07, 2010 22:21   

tak tak valteki dosc glosno cykaja, a slyszalem, ze magicki nie az tak bardzo...jak mi sie posypia waldki to zmienie sobie na magicki i nie pojede do zednego gaziarza-druciarza lecz sam sobie ta banalna czynnosc wykonam ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 07, 2010 22:26   

wogle ich nie slychac ;) ostanio mechanior z kompem od roverka nie wierzyl, ze one juz dzialaja :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzwiedziu 



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Wołomin



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 23:38   

a miał może ktoś taki problem że na niskich obrotach na luzie szaleją obroty na zmianę rosną i spadają parę razy po czym silnik gaśnie? wymieniłem świece na oryginalne platynowe a wcześniej gaziarz wymienił mi listwę od wtryskiwaczy LPG. wiecie coś na ten temat?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 07, 2010 23:53   

na gazie i na benzynie? jak na benzynie też, to może silnik krokowy?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzwiedziu 



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Wołomin



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 23:59   

na benzynie jest ok choć czasem zdarzy mu sie jak gdyby przydławić na niskich obrotach ale wariuje tylko na LPG
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 00:29   

oooo moze Senn wreszcie dojdzie do ladu w swoim 2.0 t series
jemu tez glosno cykaja wtryskiwacze i ma szarpniecie po dodaniu gazu
kupil nawet kabel ma Staga, dokladnych danych nie pamietam zaraz mu zapodam linka do tematu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 01:16   

dzwiedziu, sprawdz filtry fazy lotnej i stalej, sprawdz przewody WN, przez to tez moze szarpac i cewka do kontoroli
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 08:21   

A jakie wtryskiwacze ma Senn? Valteki mają małą moc, do 2.0 turbo pewnie zbyt małą.
40KM/cylinder pewnie, czyli max 160KM, Magicjety mają o ile pamiętam 50% więcej.
Poza tym trzeba mieć wydajny reduktor.

Chociaż podejrzewam że jak walczy z tym od dłuższego czasu to komponenty ma już odpowiednie...
 
 
dzwiedziu 



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Wołomin



  Wysłany: Pią Sty 08, 2010 11:41   

faecd napisał/a:
dzwiedziu, sprawdz filtry fazy lotnej i stalej, sprawdz przewody WN, przez to tez moze szarpac i cewka do kontoroli


Dzięki w takim razie sprawdzę to
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 21:49   

Siema chlopaki. No w sumie problem mam juz bardzo dlugo ale nie za bardzo mam czas zeby sie za to zabrac ;)
Objawy dokladnie jak u hudego. Nie pracuje zbyt rowno na wolnych oraz jak jade bardzo delikatnie i wcisne mu pedal to niestety ma przymulenie z szarpnieciem. Przykladowo na trasie objawia sie to kilkoma szarpnieciami po dodaniu gazu.
Instalacja to Stag 300 plus slawne żółte waldemary :) Kupilem kabelek oraz sciagnalem soft z netu bo ten z kabelkiem byl za nowy do mojego sterownika.

Dzieki oprogramowaniu zdiagnozowalem ze 3 wtryskiwacz od gazu jest sypniety bo strasznie cyka i po odlaczeniu go (prace przejmuje benzynowy) silnik pracuje wyraznie rowniej.

Gaziarze stwierdzili ze te wtryskiwacze lepiej wywalic do smieci i polecaja mi polska listwe Taurus. Podobno dobry wybor.

Mam skany to moze cos o nich powiecie

bieg jalowy


mapa


Jak widze u hudego mapa gazowa ponizej 2ms jest sciagnieta sztucznie do zera. W ten sposob mam zrobic i ja?

Jesli tak to na wolnych obrotach bedzie mi chodzil na benzynie. Malo optymistyczne rozwiazanie.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [k-series] problem z ukladem chlodzenia i ogrzewaniem
Mad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Nie Sty 27, 2013 14:18
leszczu
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 12:02
tezewiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink