Wysłany: Sob Sty 28, 2012 11:30 R416Si '96 balcera
Siemka.
Jako, że zapadła decyzja o pozostawieniu Roverka przyszedł czas, żeby się wreszcie zaprezentować. Nie ma się czym chwalić, zwykła przedliftowa 400-tka, jednak jeśli istnieje taki dział to czemu by nie.
Rołwerka kupiłem od młodej dziewczyny, która sprowadziła go z Niemiec. Kupiony jako zupełnie seryjna 416Si bez klimy, szyberdachu i ABS'u, za to z 4 szybami w prądzie, elektrycznymi grzanymi lusterkami, wspomaganiem, poduchą, czyli chyba standardem w tej wersji.
Początkowo wyglądał mniej więcej tak:
Cały czas, w związku z zamiłowaniem, w różnym tępie postępowały prace związane z instalacją Car Audio. Po jakimś czasie powstało coś na kształt zabudowy:
W międzyczasie doszły również alufelgi CMS 7,5J16 ET38 z oponami 195/45 oraz sprężyny H&R.
Najbliższe modyfikacje związane są z dalszą zabawą z Car Audio, czyli poprawa drzwi, ewentualna poprawa wyciszenia auta.
Zastanawiam się również co zrobić z felgami, standardowe srebrne mi się znudziły, planuję je odświeżyć, pewnie jakieś nierówności też są, zastanawiałem się nad pomalowaniem ich na jakiś inny kolor. Po głowie chodzi mi też szeroka stal, jednak przy tak skromnym obniżeniu 16" jest musem, a ciężko dostać stalówki pasujące do Rovera w takim rozmiarze. Jakieś sugestie?
Z góry dzięki za konstruktywną krytykę. Pozdr.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 28, 2012 11:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po głowie chodzi mi też szeroka stal, jednak przy tak skromnym obniżeniu 16" jest musem, a ciężko dostać stalówki pasujące do Rovera w takim rozmiarze. Jakieś sugestie?
16' z opla astry mają pasujący rozstaw śrub. Fakt że nie jest to szeroka stal ale zawsze można poszerzyć
Fajnie że został w Twoich rękach
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ori z Łopla jest 6,5" z ET37, czyli, żeby zachować mniej więcej taki efekt jak teraz trzebaby poszerzyć o 1", a to trochę poszerzanie dla samej sztuki, chyba, że by pomyśleć o poszerzeniu na 8" i zrobić jakiś naciąg z oponą 185/50. Sam nie wiem, szeroka stal i dekiel od W140 za mną chodzi
No więc właśnie, temat ogarniałem trochę, rozstaw Opla jest o 0,4mm większy od naszego, więc jedynie 0,2mm na stronę, co daję mniej więcej grubość folii aluminiowej złożonej na pół na stronę, czy to ma aż takie znaczenie?
Tak też myślałem. Ciekawi mnie tylko czy ktoś z Roverkowiczów i z jakim skutkiem używał kiedyś felg od Opla. Nie jeżdżę szybko ani nadspodziewanie dużo, jednak wolałbym wiedzieć z czym ewentualnie to się wiąże. Nie ukrywam, stal najbardziej mnie ciągnie, bo nie jest oklepana mimo wszystko, przynajmniej w Rołwerach...
Ja mam w 200 założone stalówki od Opla. Jak je kupowałem to nie wiedziałem, że mają trochę za duży otwór względem piasty w Roverze, no i podczas jazdy dało się to odczuć (trochę telepało kierownicą, im szybciej tym mocniej). Kupiłem pierścienie centrujące o wymiarach 56.1 wewnątrz, 57.1 na zewnątrz. Wchdzą w felgi z lekkim oporem, ale bez większego problemu, no i już jest ok.
Tak też myślałem. Ciekawi mnie tylko czy ktoś z Roverkowiczów i z jakim skutkiem używał kiedyś felg od Opla. Nie jeżdżę szybko ani nadspodziewanie dużo, jednak wolałbym wiedzieć z czym ewentualnie to się wiąże. Nie ukrywam, stal najbardziej mnie ciągnie, bo nie jest oklepana mimo wszystko, przynajmniej w Rołwerach...
Ja używam do tej pory, felgi 15 ". Nie dorabiałem żadnych pierścieni, efekt drżenia czasem występuje i nie chodzi tu o pedantyczność jak napisał
greg-si napisał/a:
jak ktoś jest pedantyczny
, jest to efekt wyraźnie odczuwalny przy niedokładnym wycentrowaniu koła, najczęściej odczuwalny przy hamowaniu z większej prędkości.
Fakt, że mając sporo szczęścia, można bez pierścienia dokręcić tak, że efektu nie będzie, ja w tej chwili mam na tyle dwie felgi oplowskie na letnich gumach a z przodu dwie stalowe 14 na zimówkach, oryginalne Rovera, efektu drżenia nie ma.
Generalnie jak kto uważa, można założyć i mając szczęście, lub kilkukrotnie odkręcając i silnie dokręcając felgi, efektu nie będzie, lub po prostu zainwestować w pierścienie centrujące/dystansujące i mieć problem z głowy. Dystanse i tak się opłaca zamontować, chyba że ktoś założy szersze balony niż przewidziane do felgi, bo ET też jest inne i koło trochę się chowa pod nadkole, nie jest to bardzo rażące i to akurat może być pedantyczność właściciela.
Wychodzi na to, że najlepszym rozwiązaniem byłoby takie Oplowskie stalówki roztoczyć o kolejne 0,5mm i wsadzić dystans 57,1->56,1.
Dzięki za podpowiedzi
Wiesz co, kupując te pierścienie też myślałem, że będę musiał roztoczyć te felgi, ale o dziwo nie było to konieczne, tak jak pisałem, pierścienie wchodziły z opornie, ale bez większych problemów i wszystko jest ok. Pierścienie, które kupiłem zrobione są z polycarbonu (tak było napisane na aukcji).
balcer, czekam na twój pomysł z poszerzoną stalą nie ukrywam że ja osobiście również mam ciągotki w tym kierunku co ty Także czekam z niecierpliwością na to co wymyślisz i wcielisz w życie, sezon już za pasem i fajnie jakby nowy pomysł wpadł na lato
Pamiętam jak ktoś okazywał właśnie na forum R200 z stali + dekielek od Mietka
[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 22:42 ]
Rołwer dostał nowe sprzęgło, w starym zużył się prawdopodobnie docisk. Zdecydowałem się na komplet Valeo. Dodatkowo zmienione zostały cukiery. Wg. mechanika, który to robił, w zawieszeniu nie ma nic niepokojącego, co wymagało by wymiany. Trochę mnie to dziwi, bo po wymianie cukierów tył tłucze się jak tłukł przed wymianą, jest może trochę stabilniej, ale stuki nadal podobne, może chodzi o górne mocowania amorów? Sam już nie wiem.
W związku z niezbyt oczekiwaną zmianą sprzęgła i faktem, że prawdopodobnie tuleje są okej póki co chyba zaniecham zmiany kompletu na PU, trzeba trochę wyjść z dołka...
Na stuki mam jeszcze jeden pomysł - może klapa? jest to głuche uderzenie na większych nierównościach poprzecznych/dziurach.
Wszystko zależy jaki dokładnie to dźwięk.
U mnie stukało, zdjąłem sprężyny przekręciłem poduszki pomiędzy sprężyną a miseczką o 180% i stuków brak. I tak już od ponad roku.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum