Wysłany: Pon Lip 07, 2008 20:43 [R75] Stracił moc, zgasł
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Panowie pomóżcie,
Dzisiaj mój R jechał i nagle stracił moc, zgasł. Po kilku próbach udało się go odpalić jednakże silnik nie wchodził na obroty, nie ma mocy, szarpie i gaśnie. Objaw jakby nie dostawał paliwa, ale to raczej bym wykluczył - pompa chodzi paliwo płynie.
Co to może być, w czym tkwi problem ?
Podłączałem go pod program BMW CARSOF i wyłapał błąd:
1E00 CAN – BUS reception from ASC disturbed
co to oznacza ?
poszukałem na forum, czyżby okazało się że nagle zdechł czujnik położenia wałka rozrządu ?
czy jak jest walnięty i go schłodzimy to auto odpali ?
_________________ PZDR.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 23:05, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 07, 2008 20:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam.
Walcze właśnie z podobnym problemem tylko mój miał wcześniej objawy że odpalał i po chwili gasł odpalał ponownie ale bardzo ciężko a jak odpalił to mocy nie tracił i tak trwało kilka dni z tym że niekiedy odpalał normalnie aż w końcu już w ogóle nie odpalał, próbowałem mrozić czujnik położenia wałka rozrządu i nic nie pomogło. Właśnie wieczorem założyłem drugi i za pierwszym razem nie odpalił więc odczekałem jeszcze z 15 min i ponownie pokręciłem odpalił po dłuższym kręceniu tak jakby bez mocy i po chwili zaskoczył. Teraz odpala ale nie jestem pewien czy to było to, zobaczymy jutro. Tam jest jeszcze jeden czujnik "czujnik położenia wału korbowego" i objawy są podobno takie same.
A u ciebie nic wcześniej się nie działo??
Co do tych kodów to nie wiem, ale chyba najlepiej go podłączyć do Testbook T4 bo w inne to nie całkiem można wierzyć a może znasz kogoś kto ma takie auto i użyczy ci taki czujnik na chwilę. Myśle że to chyba nie czujnik tylko coś innego a może przepływomierz. Ale najlepiej niech się ktoś wypowie co się na tym zna.
Pozdrawiam i życze cierpliwości bo ja jej nie mam
przepływkę odłączałem, niestety nie zmieniło to stanu rzeczy, samochód nie chciał odpalić, a jak już zaskoczył to i tak miał takie same objawy jak przedtem, delikatnie także chłodziłem czujnik położenia wałka rozrządu (powietrze z kompresora), po tym zabiegu także żadnych zmian.
w czym tkwi problem samochód jest mi/żonie niezbędny a stoi w garażu i "kwitnie"
dodam, że do wczoraj wszystko było OK, nagle podczas jazdy (chyba był to 3 lub 4 bieg)stracił moc i dupa
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 23:31
Znalazłem w skorowidzie skrótów RAVE:
ASC - Anti-shunt Control
Nie wiem co to jest. Jeżeli w komunikacie o to chodzi to:
z ASC zakłócona transmisja (reception disturbed) po magistrali CAN-BUS
Przepustnica jest sterowana elektronicznie. Szukaj w jej okolicy, ewentualnie w tym, co nią steruje.
ASC (Anti-shunt Control) odejmuje gaz jak koła zaczynają wpadać w poślizg.
Nie świeci Ci przypadkiem ABS ?
Z oryginału:
"An additional refinement for the powertrain is an electronic throttle, which incorporates Anti-Shunt Control (ASC). This basically smooths out the action of the throttle so that sudden inputs don't produce the drivetrain shunt(...)"
Co do szukania przekaźnika, to owszem... na początek sprawdź jak jest zasilany moduł ASC, być może z przekaźnika głównego...
podbijam temat, Koledzy moze Ktos pomoze????????? a tak z glupia frant, przekaznik pompy paliwa??
paliwo: płynie, obie pompy (ta w baku i ta przy aku) pracują
[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:07 ]
henryk_w napisał/a:
Znalazłem w skorowidzie skrótów RAVE:
ASC - Anti-shunt Control
Nie wiem co to jest. Jeżeli w komunikacie o to chodzi to:
z ASC zakłócona transmisja (reception disturbed) po magistrali CAN-BUS
tam gdzie byłem na diagnostyce także powiedzieli mi coś podobnego, ale nie umieją zlokalizować usterki . mają dziś grzebać, ale jaki będzie efekt
[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:11 ]
zippermann napisał/a:
Kontrola trakcji.
Przepustnica jest sterowana elektronicznie. Szukaj w jej okolicy, ewentualnie w tym, co nią steruje.
ASC (Anti-shunt Control) odejmuje gaz jak koła zaczynają wpadać w poślizg.
Nie świeci Ci przypadkiem ABS ?
Z oryginału:
"An additional refinement for the powertrain is an electronic throttle, which incorporates Anti-Shunt Control (ASC). This basically smooths out the action of the throttle so that sudden inputs don't produce the drivetrain shunt(...)"
Co do szukania przekaźnika, to owszem... na początek sprawdź jak jest zasilany moduł ASC, być może z przekaźnika głównego...
Niestety ja nie posiadam RAVE do tego modelu...
przepustnica: a jest takowa w dieslu
kontrola trakcji: moje auto nie ma tego bajeru.
ABS: nie zwróciłem uwagi, ale chyba jest OK i gaśnie
pomoże ktoś zlokalizowac ten przekaźnik?
PS. w sobotę myłem samochód i po otworzeniu maski zauważyłem, że w podszybiu jest pełno wody (znowu odpływy się zapchały i zapewne komp został zalany do poniedziałku było OK. czyżby miało to cos z tym wszystkim wspólnego ?
_________________ PZDR.
Ostatnio zmieniony przez rolando Sro Lip 09, 2008 07:13, w całości zmieniany 1 raz
a który to ? zapewne pod maską, ale jak go zlokalizować ? i czy ten przekaźnik mógłby spowodować, ze gorący silnik stracił moc podczas jazdy ?
ROWAN miał trochę podobny przypadek, no jemu gasł motor, powyżej 3000rpm, okazał sie padnięty zawór wysokiego ciśnienia. czy u mnie także to może być on ? czy to ten przy pompie wtryskowej ?
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sro Lip 09, 2008 10:45
rolando, teraz to już każda usterka związana z gaśnięciem i długim odpalaniem może być związana z zaworem, wiem z własnego doświadczenia Wykręć go przedmuchaj kompresorem załóż i spróbuj odpalić. Najlepiej byłoby gdybyś miał drugi zawór. Bo z twoich objawów wynika, ze to może być to. Mój wujek przy 406 HDI jak wracał w niedzielę z Gdańska miał identyczny przypadek i właśnie padł zawór. Tylko on też miał zapasowy bo sobie z Anglii przywiózł. A to wszystko wina paliwa jakie mamy w Polsce, wszyscy tak mówią.
a łatwo go wykręcić??? jaki klucz jest potrzebnyu?? patrzyłem wstępnie to dostęp niestety nie jest za ciekawy . dochodzi do niego wtyczka dwupinowa sam zawór jest na pompie, stojąc prodzem do samodu to jej prawej stronie
Na pewno natomiast zmoczenie ECU może powodować różne dziwne rzeczy.
co do zmoczenia, w sobotę myłem samochód po otworzeniu maski podszybie byłó prawie pełne wody, znowu pieprzony odpływ się zapchał. no ale przetkałem woda zleciała, sobota, niedziela i prawie cały ponidziałek auto śmigało, nagle na wieczór coś go zabolało i boli do dziś
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum