Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] nie pali na dwa gary... czemu? mam już dość....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] nie pali na dwa gary... czemu? mam już dość....
Autor Wiadomość
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 18:55   [R75] nie pali na dwa gary... czemu? mam już dość....
Typ: V6 Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

witam
jestem po wymianie świec... bo nie palił silnik na dwa gary.... teraz tez nie pali... mechanik sprawdził cewki i tez są dobre... wiec co moze być nie tak? gdzie szukac przyczyny.... wykończy mnie ten samochód on stoi więcej u mechanika niż jeżdzi.....pomocy... ma go dość a jak coś to się chętnie wymienie na jakieś kombi bo psychicznie nie wytrzymam

[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 18:55 ]
nik nie miał takiego przypadku?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 10, 2012 18:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1749
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 20:59   

jak sprawdzal cewki?

no i kwestia ktore cylindry nie chodza...
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
Ostatnio zmieniony przez flapjck1 Sob Mar 10, 2012 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 21:02   

...a jak sprawdził czy cewki działają? ...chyba najlepszym sposobem jest zamiana cewek na inne cylindry i przez komputer sprawdzenie czy zmienił się nr cylindra na którym wypada zapłon ...jeżeli pozostanie to bez zmian to może wtryski zatkane? (zaczął bym od zalania końskiej dawki jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków np STP)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 21:46   

Jeśli cewki sprawne sprawdzić wtryski, jeśli one też sprawne zmierzyć kompresje.
Być może wypalone zawory, popękane pierścienie lub uszkodzona gładż cylindra/ów.
Równie dobrze przyczyną niepalenia może być uszkodzenie wiązki czy to zasilającej cewki czy to wtryski.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 22:08   

tomi00777 napisał/a:
gdzie szukac przyczyny...
jeszcze w module silnika ECM , tranzystory mocy ON 36CL ( MOTOROLA) ich lutowanie do płytki,albo czy są dobre.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 08:27   

Moim zdaniem rozrząd przestawiony...http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=644824&highlight=#644824
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 10:57   

rozrząd raczej nie bo wymieniałem 4 miecha temu
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 11:02   

tomi00777 napisał/a:
rozrząd raczej nie bo wymieniałem 4 miecha temu


sprawdz: rozrząd cewki kompreche

albo sprzedaj a problemy znikną ;] ]
_________________
Pamparampam
 
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 12:09   

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#644824
przeczytaj temat. Też byłem pewien że nie rozrząd bo wymieniałem
kilka miesięcy przed usterką, okazało się że rozrząd. Nie pisze
że to na 100% rozrząd u Ciebie jest przyczyną ale trzeba to sprawdzić.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 12:43   

Gdybyś podał które cylindry nie palą uzyskałbyś mniej podpowiedzi ale bardziej szczegółowych.
Przykładowo nie palenie cylindrów jednego rzędu (np. 2,4,6) to przestawienie rozrządu z reguły, akurat kiedy przestawiony jest wałek napędzany głównym paskiem to przestawienie to odczyta czujnik położenia wałka rozrządu i można to odczytać testerem. Natomiast przestawienia wałków napędzanych paskami pomocniczymi nie da się odczytać testerem.
Jeśli sprawdzanie zasterowania wtrysków i cewek wykaże ,że na którymś niema zasterowania sprawdzić wiązki jak pisałem i jeśli jest przeście między ECU a wtyczkami(pinami)pozostaje jak podpowiada SeniorA, .

[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 12:43 ]
Jeśli już Roverka nienawidzisz zrób tak jak Ci podpowiada Boncky, :ups:
Trochę cierpliwości i wyjdziesz na prostą, choć czasem sporym kosztem.
_________________
rom
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 12:59   

taka mentalność naszego narodu jest, że jak coś jest zepsute to lepiej sprzedać, wcisnąć komuś że auto sprawne wszystko działa i potem właśnie wynikają takie problemy, że kupiło się auto sprzedawca zapewniał że wszystko chodzi a po czasie wychodzą mankamenty ...
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 14:00   

właśnie mentalność...przed chwilą uzupełniłem sobie garaż na forum i wyszło mi ponad 9tys złotych wydane na części itp, to jeszcze nie koniec ale jestem już blisko...jeszcze amory przód i maglownica... :)
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 15:54   

Z moich doświadczeń wynika,że lepiej jest kupić (jeśli chodzi o używane) auto 7-mio letnie niż 4-letnie, te młodsze jak się okazuje dopiero wchodzi w okres usterkowości, i automatycznie staje się skarbonką. Natomiast 7-mio letnie ma większość usterek usuniętą i na pewien czas mamy spokój. Powyżej 10 lat znowu zaczynają się problemy ale wynikające głownie z przebiewgu auta. DLa mnie naprawy dotyczące zawieszenia, układu hamulcowego, łożyska , przeguby, osłony przegubów, osłony drążków kierowniczych to normalne eksploatacyjne sprawy.
Dobrze jest kupić auto od człowieka który w ten sposób podchodzi do zagadnienia.
Niestety większośc chce jeżdzić jak najtańszym kosztem uważając że jak auto trzeba naprawiać to jest do sprzedania.
Osobiście życzę takim osobnikom by trafili na auto od sobie pokrewnego człowieka.
_________________
rom
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 16:55   

a więc mi podobno nie pala cylindry te przy ścianie grodziowej
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 17:34   

tomi00777 napisał/a:
nik nie miał takiego przypadku?
były takie przypadki , a nie dawno kolega roadking http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68959 , a przyczynę było to co pisałem wyżej.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 07:55   

a co to jest to ECM godzie to jest?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1749
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 09:07   

komputer, sterownik silnika
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 09:20   

tomi00777 napisał/a:
godzie to jest?

W podszybiu przed pasażerem obok filtra pyłkowego
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 07:43   

czy do się gdzieś kupic to całe ECM?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 08:08   

tomi00777 napisał/a:
czy do się gdzieś kupic to całe ECM?
da się naprawić i da się kupić , tak jak to zrobił roadking, o czym napisał "Dzieki pomocy kolegów z ArtBizar wszedłem w posiadanie drugiego komputera z którego przelutowałem ten padniety tranzystorek. "
Komputery silnika są też na allegro.Ale najpierw trzeba stwierdzić że to wina komputera silnika.

[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 08:08 ]
tomi00777, nie czytasz co piszemy ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75]Nie pali na dwa gary
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Maj 07, 2012 23:55
surek16
Brak nowych postów [R75] Chyba pali na 3 gary
kkkamil Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Sie 07, 2010 07:53
Boncky
Brak nowych postów [R75] Dość długi rozruch silnika
markos620SDi Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Wrz 16, 2009 10:53
apples
Brak nowych postów [R75] ABS prawe koło czemu dwa kable ?
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Sty 18, 2010 08:14
Gość
Brak nowych postów [R75] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Maj 23, 2010 14:22
jpawel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink