Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620 SDI] Słabe hamulce po kilkukrotnym wciśnięciu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620 SDI] Słabe hamulce po kilkukrotnym wciśnięciu
Autor Wiadomość
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Pią Lip 05, 2013 19:26   [R620 SDI] Słabe hamulce po kilkukrotnym wciśnięciu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam,

Mam taki problem z hamulcami. Jeśli raz lekko wcisnę pedał to samochód hamuje chyba normalnie. Jeśli kilka razy, nawet bardzo słabo to pedał robi się bardzo twardy i jest strasznie wysoko. Po ujechaniu załóżmy 100 - 200 metrów znów mogę normalnie zahamować i pedał znów się nieco opuści. Hamulce działają, ale tylko jak nie wcisnę hamulca kilka razy.

Co to może być? serwo / vacum / pompa hamulca / ABS może coś zupełnie innego ? Jak sprawdzić te poszczególne rzeczy?
Vacum tworzy jakieś podciśnienie bo jak miałem przewód nieco odłączony to słyszałem syczenie.

pozdrawiam,
Michał
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 05, 2013 19:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NocnyDrwal 




Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Lip 05, 2013 23:36   

Mialem podobna sytuacje. Problemem okazal sie nieszczelny uklad podcisnienia.
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Sob Lip 06, 2013 06:59   

Tzn piszesz po prostu o przewodach, czy vacum (to coś na alternatorze)?
 
 
NocnyDrwal 




Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Lip 06, 2013 08:22   

przewód pękł
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Nie Lip 07, 2013 09:49   

Nie widzę żadnego pękniętego przewodu ani nic nie syczy. Miałem wcześniej jakąś nieszczelność, ale naprawiłem i nadal jest kiepsko.

Jak duże podciśnienie powinno iść do serwa? Da się jakoś organoleptycznie sprawdzić czy jest wystarczające?
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 07, 2013 15:23   

Miałem kiedyś identyczny problem. Każdy obstawiał pompę i serwo, a jeden znajomy mechanik zdiagnozował to i zrobił w 5 minut. Nie wiem jak to u Ciebie jest, ale przedstawię jak wyglądał problem u mnie. Zdjęcie z mojej 200:


Ten sam przewodzik zlazł mi na ostatnim zlocie, tyle że po drugiej stronie. O dziwo objawy były już całkowicie inne. Nie było twardego hamulca. Po prostu auto słabo hamowało. Psuja Rap zrobił prowizorkę :D
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 16:49   

Sabzu napisał/a:
a jeden znajomy mechanik zdiagnozował to i zrobił w 5 minut


Tia bardzo Ciekawe ;) .

a moze po prostu naj zwyczajniej w swiecie sie palą i po paru wcisnieciach juz nie hamuja
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 19:02   

Raptile napisał/a:
Sabzu napisał/a:
a jeden znajomy mechanik zdiagnozował to i zrobił w 5 minut


Tia bardzo Ciekawe ;) .

Żabo tutaj nie chodzi o Ciebie, tylko sytuację sprzed prawie roku.
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Czw Lip 11, 2013 00:03   

Naprawione (a może poprawione).
Teraz nadal po jakiś 10 wciśnięciach pedał słabnie, ale to już nie wiem czy nie jest norma.

Wymienione vacum. Jak się kręciło starym to było czuć, że prawie nie zaciąga powietrza. Wymiana masakrycznie niewygodna. Dodatkowo o ile sama pompa vacum jest we wszystkich roverach sdi chyba taka sama, o tyle w 620 sdi metalowy przewód połączony z tą pompką jest innej długości niż w np Rover 45 sdi i trzeba było rzeźbić. Trzeba mieć koniecznie z 620. Po tym rzeźbieniu jeszcze urwał się przewód podciśnienia plastikowy i generalnie zastanawiałem się czy to się uda poprawnie złożyć. Koniec końców jest teraz akceptowanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Słabe hamulce z tyłu
feler Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Sty 17, 2012 23:08
liberoy
Brak nowych postów [R620] Wzrastają obroty po wciśnięciu sprzęgła???
jabco Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Sty 09, 2009 10:38
maciej
Brak nowych postów [R620] Słabe przyspieszenie
maxtczew Rover serii 600, Honda Accord 31 Nie Paź 11, 2009 19:44
maxtczew
Brak nowych postów [R620] Słabe sprężanie:(
klos85 Rover serii 600, Honda Accord 17 Sro Gru 19, 2007 18:59
Wojtek
Brak nowych postów [R620] Słabe podświetlenie zegarów
magill Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Wrz 04, 2010 21:44
magill



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink