Wysłany: Czw Maj 24, 2012 06:10 [R75] dolozenie trakcji
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Szukam na forum i nie bardzo mogę znaleźć coś konkretnego jeśli chodzi o dołożenie ASR do R75. Co by trzeba dokupić? Moze ktoś ma jakiś opis - mi tylko udało sie znaleźć opis jak dołożyć tempomat i roletę, o ASR jest bardzo niewiele. I jeszcze jedno - czy były rovery z ESP? Na portalach aukcyjnych prawie każdy ma ESP a ja jeszcze sie nie spotkałem w rzeczywistości i czytałem kiedyś ze ESP w 75 nie było montowane
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 24, 2012 06:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
JAki silnik masz?
Z tego co patrzyłem na schematy w Rave ma to znaczenie.
W beznzynie system jest bardziej rozbudowany - czyujnik na przepustnicy, serwomotor na przegrodzie pomiędzy silnikiem a kabiną i sterownik ASR
Wszystko połączone z ECU i ABS
Warto najpierw postudiować schematy w Rave, masz tam nawet obrazki wtyczek i urządzeń do których idą przewody.
Moim zdaniem ASR w R75 jest nie warte roboty i kasy którą tzrzeba włożyć w instalację
Pewnie dodatkowo trzeba będzie zrobić adaptację komputera samochodu na T4
a moim zdaniem ASR to bezpieczenstwo i nie mozna nikomu odmawiac poprawy bezpieczenstwa, to tak jakby ktos napisal, ze kupil auto i ma wszystkie poduszki wywalone a wy mu na to, nie wymieniaj bo sie nie oplaca, zycie nie ma swojej ceny jest bezcenne,
uwazam, ze dobrze sie stalo, ze ten temat zostal zalozony, bo rzeczywiscie w poscie o dokladkach na temat ASR sa szczatkowe informacje i sprawa nie zostala wyjasniona do konca,
proponuje :
Jezeli ktos wie co i jak niech ladnie napisze
a) do benzyny, jakie czesci, co i jak zrobic
b) do diesla , j.w
_________________ "bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
Ja proponuje poszukać na forum bo było już sporo na ten temat.
moze i duzo bylo ale raczej nie na ten temat, nigdzie nie ma wprost napisane co jest potrzebne, kazdy cos tam szrajbnal , ale nikt nie napisal konkretnie, ze dolozyl to i to i cally uklad ASR dziala
_________________ "bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
ale nikt nie napisal konkretnie, ze dolozyl to i to i cally uklad ASR dziala
Bo do v6 nikt nie dołożył jeszcze o ile mnie pamięć nie myli, a do diesla chyba tylko PHJOWI i to po sporych perturbacjach jak pamiętam. W 1.8 nie wychodziła trakcja seryjnie więc nie będzie info o dokladce
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio znalazłem w konsoli środkowej kilka "wolnych" wtyczek, w tym jedną w kolorze niebieskim - zdaje się przewidzianą do podłączenia kontroli trakcji.
To sprawiło, że zacząłem się zastanawiać czy w moim dieselku dałoby się to łatwo podłączyć. Rozumiem, że poza przyciskiem w konsoli potrzebowałbym jeszcze pompę ABSu z TC. Czy poza tym potrzebne jest coś jeszcze?
Zapewne trzeba by też zmienić coś w oprogramowaniu ECU i ewentualnie IKE. Tutaj pytanie - czy da się to zrobić korzystając z PASoftu i/lub INPy czy koniecznie trzeba na T4?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Często na skręconych kołach mi zaświeci się kontrolka, mimo że nie ruszam ostro. Boje się też o wyświetlacz, bowiem jak u nas lubi gubić linie, a na szczęście mam wszystkie takie po prostu szczegóły
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Hm. Zapalanie kontrolki ASR/ESP przy skręcie może znaczyć wiele rzeczy, ale chyba ogólnie najpowszechniejsze jest uszkodzenie czujnika skrętu lub o kilka ząbków źle założona kierownica. Zakładam, że nie ma żadnych błędów typowych dla sterownika ABS w pamięci.
Mam zwykłe zegary, więc o wyświetlacz się nie boję
No i wracam do pierwotnej kwestii - czy poza przyciskiem na konsolę i pompą abs z obsługą asr potrzebuję coś jeszcze? Oraz - czy do aktywacji funkcji AST potrzebny jest T4, czy ktoś z naszych guru wie, czy da się to zrobić PASoftem lub INPą?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Zapalanie kontrolki ASR/ESP przy skręcie może znaczyć wiele rzeczy, ale chyba ogólnie najpowszechniejsze jest uszkodzenie czujnika skrętu lub o kilka ząbków źle założona kierownica.
żadne tam uszkodzenie, na szerokim kapciu po prostu jedno kolo potrafi zbuksować i wtedy mignie i tyle. Dopóki miałem standardowe gumy 195R15 to rzadko kiedy zerwało mi kołem na skręcie przy ruszaniu a od czasu jak założyłem 18" 225 to bardzo często, ale mnie to nie nerwi bo wiem, że to po to, żeby laczki oszczędzić.
[ Dodano: Pon Cze 30, 2014 09:49 ] wellman no moduł TC musisz dołożyć, o ile pamiętam za schowkiem gdzieś się to montuje.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Wto Lip 01, 2014 12:46
pazdzi0h napisał/a:
a moim zdaniem ASR to bezpieczenstwo i nie mozna nikomu odmawiac poprawy bezpieczenstwa, to tak jakby ktos napisal, ze kupil auto i ma wszystkie poduszki wywalone a wy mu na to, nie wymieniaj bo sie nie oplaca, zycie nie ma swojej ceny jest bezcenne
A jakież to bezpieczeństwo zapewnia ci ASR???
Przecież ASR to tylko system antypoślizgowy na osi napędowej. To nie ESP, które rzeczywiście poprawia bezpieczeństwo poprzez kontrolę/korektę toru jazdy jeśli tylko się mu nie przeszkadza...
Wg. mnie kupno wysokiej klasy opon (a nie tanich badziewi) daje więcej bezpieczeństwa podczas jazdy niż system taki jak ASR.
pazdzi0h, mnie już ręce opadają i nie chce mi się pisać że TC w Roverkach nie jest tylko po to by oszczędzać opony, tym bardziej że ja nie wpadłem do rowu dzięki temu ustrojstwu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A gdzie on się znajduje? Za schowkiem jak BCU?
Też chciałem dołożyć do swojego trakcję, pompę już mam, przycisk też. Nie wiem tyko jak to połączyć ze sobą
wellman, a te wolne wtyczki wychodzą u ciebie z BCU? Pytam bo nie zauważyłem u siebie przewodów i nie wiem czy ma sens cała ta zabawa..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum