Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z ładowaniem?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z ładowaniem?
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 22:58   [R75] Problem z ładowaniem?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam!

Sam nie wiem czy mamy problem :/ otóż padły nam 2 akumulatory - 1 jakiś noname po 2 latach od zakupu i Centra futura, która wytrzymała rok. Po odesłaniu na gwarancje stwierdzono, że masa spłyneła w celach (?) przez za małe lub za duże ładowanie w aucie. Pomiar przez pracownika sklepu wykazał książkowe ładowanie w każdym przypadku poza... no właśnie, przy włączonej klimie spada ono do 12-13V. Pozatym cały czas 14,3-14,4V.

Oddaliśmy alternator do regeneracji, stwierdzono uszkodzone uzwojenie. Dziś zamontowałem zregenerowany altek i znowu to samo :/ Na postoju z włączonymi lampami, grzanymi fotelami, radiem itp 14,3-14,4V, odpale klimę 12,5-13V. W czasie jazdy cały czas trzyma okolice 14V. Jednak wystarczy się zatrzymać z włączoną klimą a światła lekko przygasają i ładowanie spada, dosłownie dotknę gazu, żeby obroty wzrosły i już jest oki... bez klimy wsio oki... gdzie szukać problemu? czy jest wsio oki? pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Gru 05, 2012 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 14, 2012 22:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10944
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sro Lis 14, 2012 23:03   

Pewnie po prostu pasek przy włączonej klimie się ślizga (jakby nie było to jakieś 1,5- 2 kW). Sprawdź, czy napinacz jest ok i czy koło alternatora lub sprężarki albo i główne ma może lekko zaostrzone kliny. No chyba, ze masz jakiś stary pasek.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 23:05   

rozrząd zmieniony na tych wakacjach razem z paskiem osprzętu i napinaczem, mocno napięty i nie ma luzu, na pewno się nie ślizga, kompresor od klimy obraca sie lekko, łożyska w nim nie szumią...klima chłodzi oki.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10944
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sro Lis 14, 2012 23:39   

kompresor na pewno nie chodzi lekko na obrotach, nawet zasprzęglony ruszysz ręką, ale jak już wytwarza ciśnienie to jest na nim niemały opór. możnaby jeszcze dla 100% pewności wymienić łożyska w altku i regulator napięcia, ale skoro jest regenerowany, to pewnie opór tkwi w sprężarce, chociaż przy tak niskim ładowaniu już powinna się kontrolka żarzyć :hm:
A spróbuj jeszcze dodać alternatorowi kabel masowy prosto do minusa akumulatora.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 22, 2012 16:55   

to nie klima... doszedłem, że ładowanie spada w momencie załączenia wiatraka od chłodnicy. NIe zależnie czy chodzi klima czy nie. Skojazyłem, że poprzedni właścicel wyjął rezystor przy wiatraku i on odrazu idzie maksymalną mocą :/ to może być przyczyna? czy zrypał się silnik wiatraka? na allegro widze same oporniki do dmuchawy a nie wentylatora, gdzie to moge dostac i ile to kosztuje?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10944
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Pią Lis 23, 2012 00:30   

to pewnie szczotki są na wykończeniu. Zrób wg artykułu Mariana i powinno być lepiej. Nawet jak się wentylator włączy, to regulator napięcia powinien w niedługim czasie napięcie podnieść, chyba, że w alternatorze brakuje już mocy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 24, 2012 18:50   

Założony nowy wiatrak, z nowym silnikiem, nowymi przekaźnikami i rezystorem. TO SAMO...z tym, że teraz na wolnych jest 13,4 bez klimy/wiatraka a z klimą/wiatrakiem 12,5V.

Z racji, że padł aku wcześniej wsadziłem jakiegoś cipcioka - 45ah. Czy to może mieć wpływ na ładowanie? że aku jest za mały?
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 25, 2012 00:09   

za mały aku nie będzie miał wpływu ale może trefny jest i tu już może psuć. Moim zdaniem szczotki allternatorta sie kończą albo cały alternator do sprawdzenia

[ Dodano: Nie Lis 25, 2012 00:09 ]
Markzo, zrób tak, odpal auto zmierz ładowanie bez odbiorników nawet radio wyłącz a potem włącz szybę tylną i zobacz, albo grzanie stołków, jak spadnie ładowanie to alternator do sprawdzenia. Jeżeli spada tylko z wiatrakiem z przodu, to do sprawdzenia wiązka czyli zdjąć zderzak i obejrzeć wszystko u mnie np. przetarty był przewód na samym wejściu do skrzynki przed chłodnicą.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 25, 2012 11:50   

Wiązke sprawdziłęm wczoraj, była oki... alternator po regeneracji :/ zobacze na aku z ZS'a, jak bedzie to samo bede reklamowal altka :/

[ Dodano: Nie Lis 25, 2012 11:50 ]
założyłem aku z ZS - 60ah bosch. Na wolnych ma okolice 14V, po włączeniu grzania szyby, foteli, świateł, radia spada ale się podnosi. Po włączeniu TYLKO klimy (bez świateł itp) spada na jakies 13,5-13,7, jak odpalę światła, radio i np grzanie foteli to leci na 12,5 i rośnie do ~13... alternator?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 25, 2012 12:33   

Markzo napisał/a:
wystarczy się zatrzymać z włączoną klimą a światła lekko przygasają i ładowanie spada, dosłownie dotknę gazu, żeby obroty wzrosły i już jest oki...
to jakie są obroty jak włączysz klimę na postoju ? , bo to co Ty robisz, powinien zrobić ECM , czyli zwiększyć obroty ze wzrostem obciążenia elektrycznego.Trzeba wiedzieć czy silnik ma odpowiednie obroty, bo alternator sobie radzi.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 25, 2012 13:03   

jak odpalam klime na postoju słychać jak załącza się sprężarka, oborty rosną i potem się stabilizują... ale tak czy inaczej bez żadnego obciązenia na wolnych nie ma ksiązkowych 14,3-14,4 :/
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 25, 2012 14:37   

Tak mi się wydaje że alternator (albo sam regulator napięcia) jest źle zregenerowany. Bez obciążenia powinno być 14,4V a przy włączonych światłach na moment może spaść ale powinno wrócić na 14 z hakiem. może być poniżej 14V ale niewiele i to przy maksymalnych obciążeniach, w moim altek daje radę tak utrzymać, spada do 13 jak mam mocno rozładowany akumulator. W moim grzanie dupska i światła,radio powodują spadek do 13,9

[ Dodano: Nie Lis 25, 2012 14:37 ]
aha ja mam aku 72Ah
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Nie Lis 25, 2012 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 25, 2012 14:38   

no to jutro będe meczyl speców od regeneracji....
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 25, 2012 17:50   

Markzo napisał/a:
no to jutro będe meczyl speców od regeneracji....
moi zdaniem wszystko jest dobrze,układ ładowania działa prawidłowo jeśli obroty się stabilizują na 750 po włączeniu klimy a ich zwiększanie powoduje wzrost napięcia do stabilnego poziomu w zakresie 13.2 do 14.8V, najlepiej jak jest to między 14.0- 14.4V, mierząc na zaciskach aku. np 14.1 V.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Nie Lis 25, 2012 18:54   

witam
ja w swoim cdt tez mam taki sam problem,
w poprzednim roverku mialem regenerowany altek i jak wentylator sie wlaczal na 2 biegu to napiecie rowniez spadalo do 13 - 13,2 v a na biegu jalowym nawet do 12,5 v
w obecnym roverku historia sie powtarza, dodam ze pomiary przy wlaczonych swiatlach itp sa w normie
ok 14,1 v (aku 80ah)
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 26, 2012 10:24   

mamy tak samo PD. Byłem dziś w firmie od regeneracji, posprawdzali wsio i mówią, że te alternatory są po prostu za słabe do tego auta - 90ah, podobno dziś auta maja po 130-150ah. Mam go wyjąć i im zawieźć, spróbują dać lepsze uzwojenie...
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lis 26, 2012 10:50   

Markzo napisał/a:
mówią, że te alternatory są po prostu za słabe do tego auta - 90ah,
w benzynie Denso 105 A, co to jest ah ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 26, 2012 14:37   

mi mowili, ze ma 90... ah - miało być A, mea culpa.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lis 26, 2012 15:45   

15A róznicy to tak trochę sporo, co? to jest trochę ponad 200W hmm.... cztery lampy przednie. :neutral:

[ Dodano: Pon Lis 26, 2012 15:45 ]
Markzo, a ty kazałeś poprzednio przewijać ten altek? czemu?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 26, 2012 15:49   

nie kazałem nic, mieli go zregenerować - stwierdzili uszkodzone uzwojenie i je wymienili na zamiennik (to mi dzis powiedzieli).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] problem z ładowaniem
nowicjusz Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Sty 05, 2012 09:52
domel-x
Brak nowych postów [R75] Problem z ładowaniem
Globetrotter Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Sie 06, 2014 09:36
SAL
Brak nowych postów [R75] Problem z ładowaniem, rozładowywanie akumulatora
pieknyiro Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 24, 2019 18:54
SeniorA
Brak nowych postów [Rover 75] Zmiana kluczyka a problem ładowaniem akumulatora
batbox Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Sty 09, 2014 17:31
batbox
Brak nowych postów [MG ZT-T] LPG - problem
pajda Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lis 11, 2010 12:42
hudy23_1985



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink