Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1996
Chyba padł mi czujnik temperatury, tzn. zachowuje się dziwnie. Źle wskazuje. Zaraz po odpaleniu (na zimnym) i ruszeniu z miejsca potrafi wskoczyć na samą górę. Podczas jazdy skacze od połowy do samej góry, ogólnie mówiąc żyje własnym życiem. Temperatura silnika raczej jest OK. przełącza się na gaz po przejechaniu tego samego dystansu co zwykle, grzeje z nawiewu nie gotuje wody itd...... Czy mogli byście potwierdzić na przykładzie poniższej fotki (sorry zapożyczyłem czyjąś bo nie chciało mi się schodzić do auta i robić zdjęcia) czy to ten czujnik który należy wymienić ?
Nagrałem też komórką krótki filmik który częściowo obrazuje to wariowanie wskazówki. I tu znów sorry ale za jakość nagrania bo to tylko 3gp.
KLIKNIJ TU ABY OBEJRZEĆ FILM
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 14:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dobrze kombinujesz, wina stoi po czujniku temperatury, ale odpowiedzialnego za wskazania na licznik, a ten co zaznaczyłeś na fotce jest od wskazań dal ECU. Ten drugi jest przykręcony w te same kolanko tylko, że pod spodem.
Dzięki Panowie za podpowiedzi tylko że mam problem z tym czujnikiem bo w żadnym sklepie nie mogę go dostać, są tylko dwu pinowe do komputera jak się domyślam a ten który mi potrzebny jest na jeden kabelek. I co dalej ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 17:10
robsson78 napisał/a:
Gonia napisał/a:
Moim zdaniem problemy ze wskazaniami spowodowane są problemami z masą a nie z samym czujnikiem... choć tego wykluczyć nie można.
A to ciekawe stwierdzenie bo masa do tego czujnika doprowadzana jest poprzez obudowę i żeby zniknęła trzeba by go wykręcić.
Jeśli jesteś taki mądry, to dlaczego szukasz pomocy i nie potrafisz rozwiązać problemu sam.
Masa nie musi zniknąć, wystarczy, że jest słaba. Przerabialiśmy to w naszym R620ti. Pomimo, tego, że samochód pracował normalnie, czujnik temperatury przed pierwszym uruchomieniem potrafił wskoczyć na czerwone (a silnik zimny). Problem rozwiał montaż grubego "warkocza" pomiędzy aku a nadwoziem
Jeśli czujnik temperatury pada, to najczęsciej nie wskazuje nic i wskazówka leży cały czas na zerze
Nie twierdzę że jestem mądry bo człowiek uczy się całe życie ale jeśli jest tak jak mówisz to jak wytłumaczyć to że wszystko inne działa prawidłowo, przecież wiele elektroniki wymaga masy, również instalacja LPG która zamontowana jest w moim aucie. Nie mniej jednak dziękuję CI za tą wskazówkę wszak każda, nawet najmniej prawdopodobna podpowiedź może wskazać prawidłowy trop który doprowadzi do rozwiązania usterki.
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 17:55 ]
No więc dobrze. Jak sprawdzić masę w aucie? Zanim wydam pieniądze na drugi czujnik nie zaszkodzi sprawdzić tego o czym pisze Gonia. Czy możliwe jest aby po spadku siły masy czujnik temperatury wędrował do góry ? (bo tak właśnie mam)
[ Dodano: Sro Kwi 11, 2012 23:15 ]
Dziwne....... Złapałem za przewód od masy w okolicach rozrusznika i chcąc sprawdzić czy połączenie z masą jest stabilne, szarpnąłem nim zdecydowanie kilka razy ale przykręcony jest mocno i ani drgnął. Od tego czasu czujnik działa jak należy. I to jest to o czym pisałem wcześniej że nawet najmniej prawdopodobna podpowiedź itd...... dzięki Gonia i palę się ze wstydu
[ Dodano: Sro Kwi 25, 2012 20:45 ]
Po tygodniu czujnik znów szaleje, mam już drugi i go zamienię.
[ Dodano: Sro Maj 23, 2012 17:03 ]
Kupiłem drugi używany, chciałem się już brać za wymianę ale stary zaczął działać prawidłowo i tak jest do dziś. Dziwna sprawa z tym czujnikiem.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
O ile dobrze zrozumiałem, w R200 działanie czujników temp. dubluje się tylko po to, aby informować kierowcę o ew. przegrzaniu, tj. jeśli czujnik od ECU padnie, widzimy na desce, że temperatura jest za wysoka. Czy może ma to jakąkolwiek inną funkcję?
Inna sprawa - czeka mnie zakup czujnika od ECU.
Na stronie Tomateam jest napisane, że czujnik MG Rover wymaga dodatkowo zakupu uszczelki. Rozumiem, że kupując ten firmy EPS nie muszę jej dokupować?
O ile dobrze zrozumiałem, w R200 działanie czujników temp. dubluje się tylko po to, aby informować kierowcę o ew. przegrzaniu, tj. jeśli czujnik od ECU padnie, widzimy na desce, że temperatura jest za wysoka. Czy może ma to jakąkolwiek inną funkcję?
R200, posiada dwa czujniki temp. Jeden pokazuje wskazania na licznik, a drugi jest od wskazań dla ECU. Jeśli czujnik temperatury od wskazań dla komputera padnie, to najczęściej są problemy z silnikiem typu przerywanie, problemu z zapłonem itp. Na wskaźniku temp. na liczniku nic nie zauważysz, bo on nie podaje tam wskazań.
brkzzz napisał/a:
Inna sprawa - czeka mnie zakup czujnika od ECU.
Na stronie Tomateam jest napisane, że czujnik MG Rover wymaga dodatkowo zakupu uszczelki. Rozumiem, że kupując ten firmy EPS nie muszę jej dokupować?
Do każdego czujnika temp. uszczelka jest potrzebna.
leszczu, chciałem tylko ustalić, czy czujnik na desce prowadzi od kolanka prosto do zegarów i jest całkowicie niezależny od reszty (czyli jest takim naszym "szpiegiem" w silniku ), czy może jest po drodze pod coś jeszcze podpięty?
Ogólnie czujnik temp. od ECU jest moim kolejnym podejrzanym w śledztwie w.s. nie włączającego się wentylatora chłodnicy.
Na zimnym silniku, po włączeniu, słyszę również z jego okolic dziwny "gumowy" dźwięk, coś jak od niesprawnego paska rozrządu. Jedyne co tam jest gumowe to węże, czy mogą one tak popiskiwać od zimnego chłodziwa? czy to normalne?
U mnie sprawa wyglada tak samo jak u kolegi Robsona, wskaznik raz szaleje, ale wiekszosc czasu ani drgnie? czyli moga byc to problemy z masa? ale pytanie gdzie i za ktory kabel "szarpac" ewentualnie?a jesli chcialbym kupic to na allegro sa czujniki z czarnymi lebkami , czy one beda akurat od tych wskazan na desce?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum