Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS 2,0T] Szarpanie przy wysokich obrotach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tronsek
Wto Mar 19, 2013 21:24
[MG ZS 2,0T] Szarpanie przy wysokich obrotach
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:18   [MG ZS 2,0T] Szarpanie przy wysokich obrotach
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam!

Ostatnio pojawił się u mnie dziwny problem. Pacjent: MG ZS 2,0T16. Zaczęła mi padać cewka zapłonowa (poszarpywania, strzelanie z wydechu) w końcu padła z efektownym czarnym bąkiem z wydechu. Kupiłem nowy zamiennik, przedłużyłem kable zasilające cewkę o jakieś 30cm (lepsze miejsce) i jeździłem, wsio ok. Ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Przy ostrym dodaniu gazu (np: redukcja przy 80km/h na 2 bieg i sandał) auto pare razy bardzo szybko szarpnęło, ale zaraz to ustępowało i ciągnął dalej (w okolicach 4-6tyś obr.). Teraz objaw się nasilił, i występuje to za każdym razem przy ostrym butowaniu na 1 i 2 biegu, na 3 nie mam jak sprawdzić tak wysokich obrotów (prędkości w okolicach 180km/h).

Co sprawdziłem:
-nowe kable,
-nowa kopułka,
-nowy palec,
-wyczyszczone świece (jutro wkładam nowe ngk),
-wyczyszczony czujnik położenia wału, wyczyszczona jego wtyczka,
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),
- nowe wtyczki w kablach do cewki,

Potem zdjąłem doładowanie do jakiś 0,7b (miałem ponad 0,9). I objaw znikł całkowicie. Zero szarpania. Dołożyłem na jakieś 0,85-0,88 znowu szarpie. Ale tylko na 1 i 2 biegu, jadąc np na 5tce 100km/h i dając do dechy (pełny boost) auto nie szarpie. Szarpanie ma postać bardzo szybkiego wypadania zapłonu, ale w tym czasie auto cały czas przyśpiesza. NIe tak jak przy booscut - że fura staje.

Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 21, 2013 21:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:26   

Nie rozumiem jednego:

Markzo napisał/a:
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),


To wymieniłeś na nowa cewkę czy nie.

Myślałem ze wszystko wymieniłeś powyżej z listy na nowe części i dalej nie ustało.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:30   

El Padre szamanos od roverków czyli Kozik znowu ma u mnie flachę trafił w 10tkę - uszkodzona cewka (stara) uszkodziła 2 komplety świec. Dziś założyłem nowe, znowu pompuje 0,9b i idzie czysto


Cytat:

Nie rozumiem jednego:

Markzo napisał/a:
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),


To wymieniłeś na nowa cewkę czy nie.

Myślałem ze wszystko wymieniłeś powyżej z listy na nowe części i dalej nie ustało.

Przecież piszę, że wymieniłem na nowy zamiennik, bo OEM nie było :)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:41   

Rozumiem to tak:

Wymineiles to wszystko na nowe rzeczy:

Cytat:
-nowe kable,
-nowa kopułka,
-nowy palec,
-wyczyszczone świece (jutro wkładam nowe ngk),
-wyczyszczony czujnik położenia wału, wyczyszczona jego wtyczka,
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),
- nowe wtyczki w kablach do cewki,


I ze dalej nie działało :-| :?:

To ten zamiennik cewkowy się spalił drugi raz :-|
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:44   

Nie cewka!! stara, ta popsuta cewka uszkodziła 2 komplety ŚWIEC zapłonowych. Dziś założyłem nowe NGK i pod tą cewką co mam (ten niemiecki zamiennik) wsio chula :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Mar 23, 2013 15:52   

Markzo napisał/a:
El Padre szamanos od roverków czyli Kozik znowu ma u mnie flachę


już straciłem rachubę która to :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 24, 2013 08:49   

Kozik napisał/a:
już straciłem rachubę która to

w nagrodę gratis możesz urwać znowu łapę silnika :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Buczenie przy wysokich obrotach
ck1346 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Mar 13, 2008 02:04
sTERYD
Brak nowych postów [R420] Ogrzewanie, ciepło tylko na wysokich obrotach
Rafal420Di Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Sty 13, 2014 17:30
Panna_Migotka
Brak nowych postów [R45] Szarpanie na niskich obrotach
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lis 05, 2010 22:09
praktis
Brak nowych postów [R45 1.4 LPG 00r ] szarpanie na niskich obrotach
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sie 20, 2010 07:12
aldona
Brak nowych postów [ R400 ] Szarpanie na niskich obrotach
bolcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lis 25, 2011 13:29
bolcik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink