Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czy to pompa sprzegła? Prosze o szybką rade...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czy to pompa sprzegła? Prosze o szybką rade...
Autor Wiadomość
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



  Wysłany: Pią Lip 26, 2013 08:00   [R75] Czy to pompa sprzegła? Prosze o szybką rade...
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1999

Witam, wczoraj wracając z Wiednia do Poznania (~570 km) stała się dziwna rzecz - biegi zaczęły ciężko wchodzić a sprzęgło jakby się zapadało w podłodze. im bliżej Poznania tym gorzej aż w końcu praktycznie nie mogłem zmieniać biegów.
Wcześniej nie było niepokojących objawów. Jakimś cudem dojechałem do domu i dzisiaj rano byłem sprawdzić co i jak - sprzęło jakby się zapada w podłodze ale biegi wchodzą bez problemów (!) o co chodzi? Czytałem troche o pompce sprzęgła i że temperatura ma wpływ gęstość płynu. Proszę o szybkie podpowiedzi bo niedługo znowu muszę jechać w trase.
dzieki i pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 26, 2013 08:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Art84 



Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 12



Wysłany: Pią Lip 26, 2013 09:08   

Ostatnio tak miałem - u mnie wysprzęglik.

Na początku może spróbuj odpowietrzyć pompkę sprzęgła, może to tylko to.
 
 
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 26, 2013 14:56   

aha - jak się energicznie popompuje sprzęgło to da rade wrzucic jedynke lub dwójke na włączonym silniku....
 
 
 
Art84 



Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 12



Wysłany: Pią Lip 26, 2013 15:15   

Zależy od przypadku, ale raczej nie.

Ja mielem tak ze na poczatku biegi wchodzily ale sprzęgło ledwo co łapało, póżniej juz biegów nie dalo sie wrzucic wogole, pedał został w podłodze.

Sprawdz pod autem czy nie ma wycieku, jak nie ma spróbuj odpowietrzyc.
Możliwe też ze jakas rurka pękła i nie ma cisnienia w obiegu.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pią Lip 26, 2013 21:01   

Te objawy ewidentnie wskazują na wykonczoną pompkę, z resztą. Niedawno miałem identyczne. Po ostudzeniu płynu, jeszcze jakoś dało się jechać, a później znów... Sprawdz czy pompka jest sucha.
 
 
Vickers 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 113
Skąd: Kłodnica



Wysłany: Pią Lip 26, 2013 21:11   

Pompka może być sucha bo płyn może nie na zewnątrz tylko do zbiorniczka cofać.
Ale z opisu wynika że to na 90% pompa padła.
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lis 29, 2013 20:32   

Hej. Odświeże zeby nie zakladac nowego tematu. Niecaly rok temu wymieniono mi pompke na luka. Wszystko bylo fajnie do wczoraj. Biegi zaczely ciezej wchodzic. Dzis to juz byla masakra. ZImne auto jeszcze dawalo rade a jak juz jest rozgrzane to jest problem i biegi nie chca wchodzic. Jedynka, dwojka i trojka to dramat. Jak troche popompuje to laskawie biegi wejda.

I teraz... czy to pompka? Wysprzeglik wymieniony pol roku temu. A moze tylko zapowietrzenie?

Shit happens... ;/
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 29, 2013 21:03   

Wysoka temp jaka panuje u nas w sprzęgle szybciej zużywa płyn, wytrąca się woda i płyn traci swoje właściwości. to tak ja z hamulcami tylko, że sprzęgło szybciej wykańcza płyn. a tak jak piszecie jak jest zimny to chodzi lepiej bo płyn jest gęstszy a później to już woda, no chyba, że pompka ma widoczny ślad wycieku lub na łączeniu skrzyni z silnikiem widać kapiący płyn. ale na początek radze wymienić płyn i porządnie odpowietrzyć. ludzie też płynu hamulcowego nie wymieniają co 4 lata a później nagle jest brak hamulca lub jak u teścia w skodzie przymarzała jedna strona
 
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lis 29, 2013 21:04   

Lekko mi tez popiskuja hamulce.. nie wiem czy to wszystko zasila ten sam plyn? Troche mnie uspokoiles. Mam nadzieje ze okaze sie ze to tylko plyn i bedzie po sprawie. Bo jak pompka to otwieram okno i skacze ;|
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lis 29, 2013 21:30   

Nie dramatyzuj. sam chyba bym wolał, żeby coś się działo z pompka, niż żeby się okazało, że płyn po roku się zużywa (z czym akurat trudno się zgodzić -w układzie wysprzęglania nie ma aż tak ekstremalnych zmian temperatur jak w hamulcach, więc płyn nawet jak zaabsorbuje trochę wody, to nic sie stać nie powinno stać, bo ona tam się nie zagotuje).
Skoro nawet nie wiesz, że to nie ten sam płyn, co w hamulcach, to pewnie do zbiorniczka przy pompce nie zaglądałeś, a to pierwsza rzecz jaką powinieneś zrobić.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lis 29, 2013 21:58   

No przyznam szczerze ze nie zagladalem. Czyli co... wdrapac sie pod kierownice i zajrzec? Ostatnio jak tam zagladalem to widzialem ze lekko pompka puszcza (nie ma jeszcze roku :,) wiec jakby nie patrzec jest tez szansa ze gwarancja to obejmie w razie czego. Wiec steryd co polecasz zrobic? zajrzec tam najpierw zanim pojade do serwisu?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lis 29, 2013 23:00   

dużo prościej wykręcić panel i włącznik świateł. Zobaczysz wszystko bez schylania się.

Z ciekawości gdzie jeździsz do "serwisu"?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 00:05   

Do MotoExpresso na slonecznym. Jutro zerkne :) cykne fote i wrzuce ;)
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 07:35   

Kilka dni temu miałem identyczne objawy.
Miękki pedał, nie wchodziły biegi.
Butelka DOT-4, strzykawka, wężyk gumowy, słoiczek, dwa płaskie klucze.
Przepompowałek kilkukrotnie układ( wypłynął czarny jak smoła) aż do uzyskanie idealnie czystego.
Odpowietrzyłem i sprzęgło chodzi jak nowe.
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 10:25   

A moglbys jak dla "cymbala" :) opisal jak to zrobic dokladnie:) tak bardzo szczegolowo :) to moze sprobuje w ten sam sposob :) U mnie akurat jezeli chodzi o pedal to zachowuje sie normalnie. ani nie ucieka do podlogi ani nic - dziala jak dzialal. Tylko biegi maja problem. Bede wdzieczny za rady i moze uda mi sie wszystko zrobic ;) weekend jest to czas sie znajdzie.


Ile plynu wchodzi do ukladu? I jakie klucze beda potrzebne? :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 11:24   

klucze oczkowe 8 i 13, kawałek wężyka (dość długi), zbiorniczek na płyn, sprawne ręce i ktoś do obsługi pedału.

Jedna osoba trzyma wciśnięty pedał druga luzuje odpowietrznik nad skrzynią (pod webastem, dostęp nie jest najlepszy, ale i nie najtragiczniejszy). Musisz 13 trzymać rurkę odpowietrznika a 8 odkręcać. Jak ucieknie płyn dokręcasz. Obsługant pedałów musi odciągnąć pedał i podpompować kilkukrotnie (ew uzupełnić płyn w zbiorniczku - nie ma prawa tam być pusto, bo się zapowietrzy) i tak w kółko. Trzyma wciśnięty pedał- luzujesz odpowietrznik- 2-3 sekundy- dokręcasz- on pompuje- trzyma wciśnięty- odkręcasz -itd. Ja ostatnio robiłem sam jako wciskacza pedału używałem odpowiednio dobranej rozpórki i zajęło mi to jakieś 10 min, bez pośpiechu.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 12:15   

Ja robię to sam:
1. luzuję odpowietrznik,
2. wciskam sprzęgło,
3. zakręcam odpowietrznik.
4. wyciągam do góry pedał sprzęgła

kontrola ilości i uzupełnienie płynu w zbiorniczku raz na 2, trzy wciśnięcia

i tak w kółko kilka razy.
Można robić to samemu bez podpórek, ale trochę się można nabiegać wokół samochodu.

Z własnego doświadczenia wiem iż może to być początek padającego wysprzęglika.
Co do pompek pocieszające jest że jest nowa wersja zamiennika za pół ceny oryginału.
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 18:08   

Wysprzeglik jest nowy. Zamontowany byl w marcu przy wymianie tarczy sprzegla ;/ Padl by tak szybko?

[ Dodano: Sob Lis 30, 2013 18:08 ]
Hej ponownie :) No wiec zajrzalem do pompki i sprawa wyglada tak: pod pompka mokro. przy zakretce suchutko. wyglada jakby cieklo albo z miejsca gdzie jest ten taki gumowy kapturek ktory pracuje.. albo na samym dole. Po odkreceniu korka z gory i zdjeciu condoma bylo troche mazi - wyczyscilem. oleju w pompce nie bylo w ogole :| dolalem 50 ml niecale i od razu biegi zaczely wskakiwac.

I teraz... co dalej? Pompke trzeba kupic nowa? Czy moze cos bylo nie tak przy montazu?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 18:17   

sprawdź, czy nie jest wilgotni na tłoczku i na podłączeniu przewodu idącego do ściany grodziowej.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sob Lis 30, 2013 20:55   

Poszukaj w archiwalnych tematach, znajdziesz tam schemat naszej pompki i samego tłoczka. Jeśli nadal będzie Ci wypływał płyn górą tłoczka, możesz spróbować wyjąć pompkę, rozebrać na części pierwsze i dokładnie umyć. Przy składaniu pompki i ponownym montażu trzeba zachować szczególną ostrożność by do wnętrza pompki nie dostały się ziarenka piasku- potrafią zabić pompkę w trybie natychmiastowym.
Powodzenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Auto nie odpala... Prosze o szybką rade...
Maciek1924 Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Sty 23, 2014 19:27
Maciek1924
Brak nowych postów [R75] Pompa sprzęgła
Makis Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Maj 24, 2008 22:09
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] pompa sprzęgła
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Lis 27, 2016 01:19
dj_darco
Brak nowych postów [R75] Pompa sprzęgła
bobek2525 Rover serii 75, MG ZT 13 Sob Lip 29, 2017 06:58
Bandzior
Brak nowych postów [MG ZT] Pompa sprzęgła - regeneracja
art034 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Paź 30, 2015 14:00
cabal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink