Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999
Otóż gdy kupowałem samochód od kolesia to powiedział, że wyjęty jest bezpiecznik z ABS'u (świeci się lampka na desce), bo kiedy jeździł z włączonym ABS'em samochód lubił sam hamować.
Moje pytanie w czym może tkwić problem?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 22, 2013 11:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob Cze 22, 2013 12:19
b0unty, bezpiecznik na miejsce i sprawdz jak sie auto zachowuje podczas hamowania, i czy przedewszystkim kontrolka gaśnie, jak sprawdzisz to daj znac co i jak i wtedy bedziemy myśleć
Sam Rover nigdy nie bedzie hamowal nie ta technologia(volvo)
Chciałbym się jeszcze zapytac gdzie te bezpieczniki włożyć.
Były wyciągniete dwa jeden duży (pomarańczowy nr.40) to wiem, że ma być pod maską, ale jest jeszcze drugi mniejszy (różowy nr.10).
I moje pytanie, gdzie ten mniejszy (różowy nr.10) ma być? Bo zaglądałem pod kierownice i widziałem tam jakieś bezpieczniki i jednego brakowało, ale był tam też jakiś bezpiecznik bez żadnego numeru, więc chce się upewnić, że wystarczy tylko włożyć ten brakujący
EDIT:
Włożyłem.. lampka na desce zgasła, więc się przejechałem. Przy dojeżdzaniu do skrzyżowan, kiedy zacząłem hamować pedał zaczął mi ''podskakiwać'', zapewne tak działa ABS? czy się myle
Nic innego nie zauważyłem, ale jednak z jakiegoś powodu poprzedni właściciel ABS miał wyłączony. Tak jak pisałem w pierwszym poście, kiedy go kupowałem gostek powiedział, że ma wyłączony ABS, bo kiedy dojeżdzał do skrzyżowania samochod czasami sam hamował. Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel duzo rzeczy wymieniał, w tym przeguby, a gdzieś wczesniej czytałem, że mogło coś przy ich wymianie zostać uszkodzone.
Zazwyczaj to padają czujniki abs a czasami mogą być jedynie zabrudzone. Jak pojawi się jakikolwiek problem z abs to zostaniesz poinformowany palącą się lampką na kokpicie i w tym samym momencie abs już nie działa. Diagnoza to jedynie podpięcie pod komputer w momencie gdy abs nie działa bo po omacku to nie ma co grzebać. W abs to raczej może paść jedynie sam sterownik, czujnik, bądź ząbki które są na piaście mogą być zabrudzone ( zapchane błotem itp.) wtedy czujniki nie szczytują odpowiednio i zaczyna sterownik świrować. Jeśli będziesz miał np 14 cali fele przód i 15 tył też czujniki mogą dać sygnał o problemie, to samo z oponą, tył przód różny profil chodzi tylko o wysokość opony, szerokość nie ma wpływu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum