Forum Klubu ROVERki.pl :: [414i] Drgania, wahania obrotów, gaśnięcie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[414i] Drgania, wahania obrotów, gaśnięcie
Autor Wiadomość
Ari 



Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Lut 19, 2014 20:45   [414i] Drgania, wahania obrotów, gaśnięcie
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Mój rover zaczął się dziwnie zachowywać.

Po długiej trasie dojechałem prawie na pustym baku. Pierwszy raz widziałem ikonę "mało paliwa". Później zatankowałem, a po ok 200 km, gdy było ok połowa zbiornika zaczęły się drgania i wahania obrotów. Najbardziej można to było zaobserwować na luzie (np. jak stałem na światłach).

Pojeździłem tak po 50-100 km, nie było poprawy, wahania obrotów się zwiększały (rekordowo spadły mi raz do 200, a później skoczyły do 2000). Kupiłem dodatek do paliwa, wlałem przy tankowaniu i się zaczęło trochę poprawiać, ale nie wróciło do normy. Drgania były mniejsze i rzadsze, wahań prawie nie było.

Gdy spaliłem połowę paliwa objawy znów nasiliły się. Były mniejsze niż na początku. Pojeździłem tak trochę i zatankowałem do pełna znów.

Przez ok 150 km było OK, a teraz objawy wróciły jeszcze mocniejsze. Dzisiaj na krótkiej trasie kilka raz mi zgasł na luzie. Co chwila był problem, jakby paliwo nie dochodziło do silnika. Największy problem przy ruszaniu i zaraz po, jak obroty były małe. Przy większy obrotach (starałem się utrzymać ok 3000, żeby nie zgasł nagle) dawałem jakoś radę sensownie jechać.

Dodatkowo:
- Na zimnym silniku nie zaobserwowałem, żeby coś było nie tak, dopiero jak trochę przejechałem i się nagrzał to się zaczynało.
- Czasem jest dobrze i jadę, zatrzymuję się, jadę itp i jest OK, a czasem źle i na każdym zatrzymaniu widzę, jak obroty falują i silnik "drga".
- Tankuję tylko na Orlenie, więc nie powinna to być wina złego paliwa
- Mogły być syfy na dnie zbiornika paliwa, bo przez co najmniej ostatnie kilkanaście tysięcy kilometrów i rok jeżdżenia nie schodziłem poniżej mniej więcej 10l w zbiorniku.

Co to może być? Muszę natychmiast jechać do mechanika, czy jest szansa, że to przejdzie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 19, 2014 20:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rover45 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 41
Skąd: Kutno

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 21:51   

Witaj kolego. Mam mała sugestie, moze na poczatek sprawdz filtr paliwa??? moze jest przybrudzony, albo po prostu siada pompa paliwa.
_________________
Niemiecka precyzja, angielski temperament :)only the rover
 
 
 
srk76 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 6



Wysłany: Sro Lut 19, 2014 23:56   

Kolega miał tak w Civicu i pomógł denaturat oraz porządne przepalenie. Też się zastanawiałem nad dyktą, która ponoć pomaga na wodę w paliwie. U mnie zawsze gdy wilgoć w powietrzu się pojawia większa to i obroty wariują na światłach. Co ciekawe przeważnie wtedy gdy stoję na lekkim wzniesieniu maską do góry :D

Czasami mnie ten samochodzik do śmiechu doprowadza.
 
 
Ari 



Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 13:28   

Przegazowałem wcześniej z denaturatem i nie pomogło.
Wymieniłem dzisiaj filtr paliwa i nie pomogło (chyba).

Wciąż: na zimny działa 100% sprawnie. Im cieplejszy tym gorzej. Jak już się nagrzeje, to jest źle.

Zauważyłem też, że jak pedał gazu załapie, to jest w porządku i dopóki trzymam wciśnięty nie ma żadnych problemów. Dopiero jak muszę mocniej zwolnić lub się zatrzymać i puszczę pedał, to następnym razem, jak wcisnę, to niekoniecznie działa.

Czyli:
- jak stoi na luzie, to silnik potrafi zgasnąć
- jak wcisnę pedał gazu, który nie był wciśnięty, to potrafi zgasnąć
- jak wcisnę pedał gazu, który nie był wciśnięty, to jest czasem bardzo mało mocy i moc "faluje"
- jak wcisnę pedał gazu, który nie był wciśnięty, to jeśli jest OK, to dopóki nie puszczę jest OK

Nagrałem dwa filmiki jak wygląda obrotomierz. Wahania obrotów, gdy obroty nie dochodzą do 3 tys, to sam samochód, bez wciskania gazu. Większe, to jak wciskałem gaz.

Filmik 1: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be gazowałem najpierw, później pomyślałem o nagrywaniu. Widać jak obroty falują na luzie i jak się trzęsie.

Filmik 2: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be nagrany chwilę po pierwszym, widać jak zapala, chwile na luzie, a później wciskam gaz i gaśnie. Odpalam znów i już nie zgasł, obroty falują, trzęsie się itp znów.
 
 
rover45 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 41
Skąd: Kutno

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 26, 2014 20:22   

Witaj kolego. Po pierwsze z tego co widzialem na filmiku to delikatnie przycina sie silniczek krokowy, ale to az tak duzego znaczenia nie ma. Radzil bym przeczyscic przepustnice, albo wymienic na metalowa, mysle ze to dokladnie jej wina. Takie jest moje zdanie, ale jeszcze poczekajmy i zobaczymy co koledzy na ten temat powiedza. Pozdrawiam
_________________
Niemiecka precyzja, angielski temperament :)only the rover
 
 
 
Ari 



Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Mar 12, 2014 15:51   

W serwisie, po diagnozie, wyszło za małe ciśnienie pompy paliwa (dlaczego więc na zimnym jest OK?).

Serwis powiedział mi, że o nową pompę ciężko, trzeba by czekać długo i będzie kosztowała ok 1500 zł. Czyli generalnie, że ja mam sobie sam załatwić.

Szukałem na allegro i znalazłem takie przykładowe aukcje:
http://allegro.pl/pompa-p...4008387440.html
http://allegro.pl/rover-4...4052686465.html
http://allegro.pl/rover-4...4029124222.html

Nie znam się na tym, stąd moje pytanie: czy na tych zdjęciach jest cała "jednostka", tj. pompa, pływak poziomu paliwa itp itd?
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 13, 2014 09:43   

Ari napisał/a:
Serwis powiedział mi, że o nową pompę ciężko, trzeba by czekać długo i będzie kosztowała ok 1500 zł. Czyli generalnie, że ja mam sobie sam załatwić.


Serwis chce Ci zakładać pompę od diesla? Zmień serwis.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
Ari 



Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 23



Wysłany: Czw Mar 13, 2014 18:15   

Nie chcą mi montować pompy diesla. Mój błąd, że zamieściłem złą aukcję - chodziło mi tylko ogólnie, czy na takich aukcjach są kompletne pompy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [414i] Głośna praca silnika i drgania
Ari Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 11, 2014 07:38
dawid257
Brak nowych postów [r 414i 96r]
skaczace obroty...
pzd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Kwi 21, 2010 19:28
pzd
Brak nowych postów [R 414i 96r ]
wentylator
pzd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Kwi 12, 2010 19:59
darek_wp
Brak nowych postów [R 414i ] Alarm
bakteria1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Lip 18, 2010 22:56
bakteria1
Brak nowych postów [R 414i ] zapłon
bakteria1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Cze 16, 2010 17:33
bakteria1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink