Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zmiana kątów po wymianie wahaczy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zmiana kątów po wymianie wahaczy.
Autor Wiadomość
gorion103 




Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Lbn



Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 20:32   [R75] Zmiana kątów po wymianie wahaczy.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2000

Po wymianie dwóch wahaczy w zamienniku zmienił się kąt pochylenia i wychylenia sworznia zwrotnicy.

Czy miał ktoś taki przypadek?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 20:33   

na zbieznosc jedz koniecznie
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 21:04   

pelson91 napisał/a:
na zbieznosc jedz koniecznie

Zbieżność zbieżnością, ale kolega pyta o kąty. Sam jestem ciekaw, bo mam luz na sworzniu i czeka mnie wymiana. Widziałem różne informacje - jedni piszą, że wystarczy zbieżność, inni, że trzeba całą geometrię.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 21:08   

w dobrej stacji diagnostycznej zrobią i całą geometrię jeśli będzie potrzeba, nie?
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 21:21   

pelson91 napisał/a:
w dobrej stacji diagnostycznej zrobią i całą geometrię jeśli będzie potrzeba, nie?

To prawda, jednak koszty będą zasadniczo różne. U mnie na prowincji samo "podłączenie do kompa" kosztuje 100 PLN + każda zmiana pojedynczego parametru dodatkowo. Zbieżność w zaprzyjaźnionym warsztacie to 30 PLN. Kompleksową geometrię sprawdzałem jakieś dwa lata temu:







Szkoda mi kasy na niepotrzebne pomiary jeśli wystarczy ustawienie zbieżności.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 21:23   

no widzisz, ja za samą zbieżność w "zaprzyjaźnionym" warsztacie dałem 80pln. Więc już kwota ponad dwukrotnie wyższa. Ile kosztuje kompletna geometria? nie wiem. nigdy nie pytałem nawet :roll:
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 00:22   

ciekawi mnie jak w naszym roverku z przodu można ustawić kąt pochylenia koła?
Ja mam pochylone po uderzeniu w krawężnik i widać gołym okiem że góra ucieka do srodka. rok czasu walczę aby to zrobić i żaden warsztat w okolicy nie potrafi mi powiedzieć co mogło się skrzywić.
bo raczej nic przestawić bo nie ma tam elementów które nadają się do ustawiania oprócz końcówek drążków.
czy to prawda? może czegoś nie wiem?
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 01:16   

Krzywa zwrotnica bądź amortyzator w zależności jak mocno uderzyles i co się stało w trakcie uderzenia. Ja w Scenic-u jak obrucilem kolo o 90 stopni w kierunku jazdy, to musiałem wymienić wszytko (półoś, sworzeń, zwrotnice, amortyzator, felge), a uderzenie było przy prędkości 30-40 km/H
Oczywiście amortyzator dopiero na geometrii wyszedł, ponieważ nie mogli złapać odpowiednich kątów.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bbaarroo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 3



Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 09:29   

Należy jechać na zbieżność tam gdzie mają maszynę tzw 3d.Zamiast kamer
zakładają lustra na wszystkie 4 koła i wtedy widzą i zbieżność i kąty pochylenia
koła.Jeżeli okaże się że kąty są ok to ustawisz zbieżność i lala. U nas kosztuje
to 50 zł zbieżność a 80zł razem z geometria. :)
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 09:41   

bbaarroo napisał/a:
Jeżeli okaże się że kąty są ok to ustawisz zbieżność i lala.

Tu dochodzimy do sedna. Co jeśli kąty nie są ok? Da się je jakoś skorygować (regulować) bez wymiany elementów zawieszenia?
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 12:05   

jarema, podjedź do dobrego warsztatu i zapytaj o takie urządzenie co się zwie "zegar"( każdy tak mówi) służy on do wybadania czy zwrotnica jest prosta. demontują zwrotnicę, wkładają na zegar i sprawdzają czy prosta czy krzywa a nawet bez demontażu chyba da radę. ja w jednym golfie(u szwagra) też miałem taki problem. i po sprawdzeniu wyszło, że zwrotnica to szrot, a przy okazji amorek też był krzywy.
 
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 21:30   

no właśnie.
ja przypieprzyłem równolegle w krawężnik.
jakieś 60 km/h.
dwie gumy na szrot przednia i tylna.
przednia pękła i dostała troszkę felga ale udało się wyprostować.
wymieniłem wahacz ale nie pomogło, więc chyba zostaje zwrotnica lub amorek.
ten drugi zauważyłem że się spocił czyli można domniemywać że dostał strzała i się zgiął.
dzięki za rady będę szukał warsztatu który mi to zbada.
jak do tej pory to trafiałem na samych filozofów co tylko się wymądrzali mówiąc wymień Pan amortyzator, wahacz, zwrotnicę to będzie ok.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 21:35   

Nie wiem czy jest opcja zmiany kątów w naszych R, bo niby gdzie byłaby regulacja.

Ja zawsze co roku robię pełną geometrię bez względu na to czy zmieniam wahacze czy nie.
Ostatnio cennik się zmienił i za tył muszę dopłacać - ale robię to od lat. Zawsze trzeba coś skorygować mimo, że nie jeżdżę po krawężnikach :D Czasami wpadnę w dziurkę ;D Odchylenia jednak są w normie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] podbija na nie równościach po wymianie wahaczy, drążka
mondigo Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sty 11, 2016 23:45
prebenny
Brak nowych postów [R75] Wymiana wahaczy
maras62 Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Gru 22, 2022 20:01
maras62
Brak nowych postów [R75] Wymiana wahaczy
maras62 Rover serii 75, MG ZT 15 Pią Gru 02, 2022 13:33
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] WYMIANA WAHACZY
Gość Rover serii 75, MG ZT 44 Pon Sty 30, 2023 00:11
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Tuleje wahaczy przednich
wymiana
saute Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 15, 2009 12:41
saute



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink