Wysłany: Nie Wrz 23, 2012 18:36 Yog-Sothoth - Rover 800ti coupe
Auto mam już prawie od roku ale jakoś nie było weny żeby dodać go do tego działu, w końcu jednak nadeszła ta pora
Rover 800ti coupe
- model 2.0 turbo 197KM
- Rocznik 1995
- Sprowadzony z Włoch
- wersja wyposażenia 'klasa 8'
- pełna elektryka (lusterka, siedzenia, szyby)
- skórzana tapicerka w kolorze bananowym
- climatronic
- 2 poduchy
- ABS (niedziałający )
- wspomaganie (aż za duże )
Historia
Auto w moim posiadaniu od końca 2011, kupione od klubowicza z wiadomymi usterkami, min. zacięty zawór w maglownicy, problem z szybą od strony kierowcy i to chyba wszystko Poza tym standardowo odkształcony materiał nad zegarami i przy nawiewach oraz przerwana skóra na siedzeniu kierowcy.
Generalnie dużo do zrobienia nie ma, parę małych ognisk rdzy i na bieżąco dbanie o stan techniczny.
Naprawa elektrycznej anteny - stara była w jednym segmencie zgięta i nie chowała się w całości. Na ebayu kupiłem bat pasujący do R i po małych problemach udało mi się go wymienić w oryginalnym silniczku. Nowa antena elegancko działa.
Auto w tym roku było na hamowni, wypluło 181KM i 260Nm co na ten wiek jest chyba dobrym wynikiem.
http://youtu.be/OnbXnR7Yzrk
Kupione oryginalne 17" Rovera (te ze zdjęć bo auto kupiłem na stalówkach) razem z oponami Nokianw stanie średnim ale na 2012 starczą.
Z przodu zmienione zaciski z seryjnych 262mm na 282mm z Hondy Prelude (niestety jednotłoczkowe) + odnowienie i lakierowanie na złoto, mi się podoba Do tego miękkie klocki Ashika i tarcze JC Auto Na lato kupi się już coś porządnego nawiercanego.
W piątek w końcu zebrałem się i pojechałem zrobić szybę z lewej strony. Na początku myśleliśmy że tylko silniczek się wyrwał z gumowych śrub przykręconych do blachy i szyba w niego waliła jak zjeżdżała, niestety po wyjęciu całego mechanizmu okazało się że w silniczku linki się poprzesuwały i trzeba je było wymienić a całość delikatnie zregenerować. Koszt 250zł ale w końcu mogę szybę opuszczać
Dziś obklejałem boczki od wewnątrz pianką samoprzylepną w celu wytłumienia, do tego poklejenie tam gdzie trzeba, zostało jeszcze czyszczenie - zdjęcia później.
Poza tym z przodu siedzą Magnaty XTS 213 z gwizdkami, może w następnym roku zamienią się na coś lepszego, do tego subwoofer i lepsze radio.
Do zrobienia:
- wymiana maglownicy ze starego sedana
- wymiana klocków i tarcz na tyle + odnowienie i pomalowanie zacisków
- demontaż i zadbanie o tunel środkowy w celu wyeliminowania trzasków
- założenie mbc i wskaźnika
- naprawa skóry na fotelach
- założenie wkładki bawełnianej do filtra powietrza
- na wiosnę zmiana oleju i filtrów
- lakierowanie auta (może kiedyś)
Na koniec fotki, korzystam jeszcze ze zdjęć zrobionych przez byłego właściciela ale swoich lepszych jeszcze nie zrobiłem.
Bardzo fajne autko, wydaje mi się, że widuję je czasami na Żoliborzu niedaleko zajezdni autobusowej, kiedyś wymieniliśmy się kilkoma PW. Powodzenia, w razie montażu zegara doładowania służę pomocą
Dobra, dobra, wiem, że moja, to zupełnie inna bajka niż Yog-Sothoth,
Jak poprawie kilka rzeczy, to również założę jej profil na stronie
Zresztą przy tych śladowych ilościach 800 w Polsce, to z każdej ładnie utrzymanej trzeba się cieszyć i trzymać qciuki, żeby nasze dzieci je jeszcze zobaczyły
Pozdrawiam,
V.
_________________ Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem
Hehe dzięki, też uważam że to śliczny wózek Ale sedan ma swój urok, miałem przez pewien czas i też sobie chwalę, chyba nawet ciut wygodniej mi było na recarowskich półskórach niż tych z coupe..
Obiecane wygłuszenie boczków
Subiektywnie o wiele lepiej dźwiękowo, jechać jeszcze nie jechałem więc się dopiero okaże jak bardzo to tłumi hałas z zewnątrz.
Udało mi się także naprawić wyłamany zawias w schowku pasażera za pomocą opasek nylonowych - chodzi jak nowe
Btw. dziś na Allegro widziałem czerwone 800 coupe na części - też wygląda fajnie a nawet fajniej bo kolor bardziej unikatowy i rzucający się w oczy.
Powiedz mi czy mocno zwiększy się masa samochodu przy zastosowaniu nowego wyciszenia??
Co do tej bordowej 800, to fajnie wygląda, na początku myslałem, że jest na sprzedaż
Wygląda na w miarę kompletną, widać, ze jest w dobrym stanie. Ciekawa propozycja dla "dłubaczy"
_________________ Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem
Tylko zwróć uwagę że ta bordowa to anglik niestety.
Odnośnie wygłuszenia to sama pianka waży bardzo mało, kupiłem kawał 75x100cm o grubości 6mm i starczył na oba boczki na styk (zostały jakieś ścinki). Na oko ten odcinek ważył może z pół kilograma więc bardzo mało, właśnie dlatego tą piankę kupiłem.. no i jest samoprzylepna. Tam gdzie jest szare to nie kleiłem pianki bo przylega bezpośrednio do blachy i bałem się że z dodatkową grubością będzie problem z przykręceniem, użyłem silikonu w spreju Sinuslive w celu eliminacji ewentualnych trzasków.
Same drzwi są już przez poprzedniego właściciela od zewnętrznej blachy wyklejone jakimiś matami bitu ale niezbyt dokładnie, tak to pomiędzy blachą a boczkiem jest jeszcze oryginalna folia ale pewnie zmienię ją na nową albo coś lekkiego i cienkiego.
[ Dodano: Nie Gru 02, 2012 14:25 ]
Maglownica wymieniona w końcu, ale chyba coś nie do końca tak bo imo ciut za sztywno teraz chodzi.. może magiel na wykończeniu?
Przy okazji zmiany opon na zimowe auto było w powietrzu więc zakręciłem kółkiem.. jedno w przód drugie w tył więć torsena chyba brak
Nie przejmuj się, mi torsen padł i musiałem całej skrzyni szukać, także w moim przypadku wolę nie mieć niż mieć ^^ Ostatnio przejeżdżałem obok 800-setki, troszkę brudna, ale na tej ulicy to standard :<
A ja mam takie pytanko: Co to za przyciski po lewej stronie kierownicy nad kratką nawiewu Jakoś nie udało mi się znaleźć fotki dokładnie to pokazującej.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum