Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam.Mam rovera 75 2.0cdt 115km 2001r.Auto kupiłem już nie odpalające...Jak mówi poprzedni właściciel auto przestało odpalać ponoć przez uszkodzony sterownik/komputer silnika.Niby go naprawili i jezdziło 3 miesiące...Pózniej znowu to samo przestał odpalać i tak stał rok.Po tym jak go kupiłem wymieniłem sterownik /komputer silnika na taki sam o identycznych numerach ,ale auto dalej nie odpalało.Rozrusznik normalnie kręci....
Na jednym i drugim komputerze/sterowniku normalnie jest połączenie z komputerem serwisowym.
Pokazuje błedy:
p1260
p1250
p1e05
p1e00
p1DF5
Po wykasowaniu zostaje tylko p1260
Przy próbie ponownego odpalenia znowu pojawiają się wszystkie powyższe błędy
Dodatkowo na nowym komputerze pojawia sie blad 14 w zakladce immobilizier,a na starym sterowniku błedów w zakładce immo nie ma...
Z góry dzięki za pomoc.
Jak ktoś rozwiąże problem stawiam flaszke:)
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Kwi 26, 2014 21:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 12:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jeśli założyłeś nowy sterownik silnika to musisz go zsynchronizowawć z ews.
Blad 1260 - ciśnienie paliwa. Do sprawdzenia pompka w baku, przy akumulatorze, czujnik na listwie, zawór na pompie, pompa i wtryski. Cos z tych wymienionych elementów nie gra i pewnie dlatego nie pali.
Pompki na szybko sprawdzisz na słuch czy pracują i czy leci ropa z węża przed filtrem. Wtryski jesli pompki ELEKTRYCZNE sprawne to tez wstępnie można sprawdzić odpinając przelewy i przekręcając kluczyk na 1 tak żeby pompki zagrały bez kręcenia rozrusznikiem. Jeśli na przelewach pojawi sie paliwo to wtrysk/wtryski szrot.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 18:27
p1260 to błąd na niskim ciśnieniu i do sprawdzenia tylko pompka przy akumulatorze i czujnik w podstawie filtra paliwa o ile paliwa jest ponad 1/4 jak nie to dolać . Chyba że filtr paliwa wymieniałeś ostatnio a błąd sie wykasował i sie nie pojawia więc wszystko dobrze jest ,immo do wywalenia albo do zgrania ze sterownikiem silnika
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
p1260 to błąd na niskim ciśnieniu i do sprawdzenia tylko pompka przy akumulatorze i czujnik w podstawie filtra paliwa o ile paliwa jest ponad 1/4 jak nie to dolać . Chyba że filtr paliwa wymieniałeś ostatnio a błąd sie wykasował i sie nie pojawia więc wszystko dobrze jest ,immo do wywalenia albo do zgrania ze sterownikiem silnika
Nie miałem czasu wczoraj do tego zajrzeć i dalej cienko z czasem.Czy jak wymienię tzw zestaw startowy
Komputer silnika
komputer immo
kluczyk zaprogramowany z powyższym
To będzie ok?
Skoro p1260 to cisnienie a nie immo to może ten stary komputer i immo jest dobre tylko coś innego padło, właśnie ta pompka.Nie za bardzo słysze pompe w baku jak włączam zapłon,jest szansa że to ona?Bo z tego co pisze sash997 to do sprawdzenia TYLKO pompka przy silniku lub czujnik...
Paliwa pokazuje prawie cały bak,ale jak włączam zapłon to raz pokazuje full a raz 3/4...
Przy włączaniu zapłonu włączają się światła,a pokrętło jest na 0 i nie da się ich wyłączyć...Poza tym tylko po podłączeniu akumulatora webasto zaczyna chodzić,i po kilki minutach się wyłącza...[za każdym razem włączając zapłon].
Jakby ktoś był z opolskiego i umiał pomóc to zapłacę...
to akurat jest normalne, ponieważ samochód jest tak zaprogramowany, ze w 2 pozycji kluczyka światła już się świecą i po odpaleniu nie musisz o nich pamiętać
dużo taniej jest sprawdzić pompkę niż kupować i wymieniać zestaw startowy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
to akurat jest normalne, ponieważ samochód jest tak zaprogramowany, ze w 2 pozycji kluczyka światła już się świecą i po odpaleniu nie musisz o nich pamiętać
dużo taniej jest sprawdzić pompkę niż kupować i wymieniać zestaw startowy
Ok dzięki.Już myślałem że może cos "świruje"z elektryka jeszcze do tego wszystkiego.Czyli zaczynam od sprawdzenia pompek...:)
albo po prostu wykręć pompę i podłącz po za bakiem, może po prostu sie immo rozjechało, jak u mnie, rozrusznik kręcił a auto nie odpalało. synchronizacja EWS i wszystko gra, a tez posprawdzałem pół auta
albo po prostu wykręć pompę i podłącz po za bakiem, może po prostu sie immo rozjechało, jak u mnie, rozrusznik kręcił a auto nie odpalało. synchronizacja EWS i wszystko gra, a tez posprawdzałem pół auta
Jak wykonać synchronizacje EWS?Jest ktoś z opolskiego kto może pomóc?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 15:32
roverr, nie odpowiedziałeś czy wymieniałeś ostatnio filtr paliwa i czy po skasowaniu P1260 nie wyskoczył znów, można tanim kosztem sprawdzić ciśnienie w układzie niskiego ciśnienia,zwykłym manometrem wpinając go w wąż paliwowy biegnący od pompki przy akumulatorze do filtra paliwa
[ Dodano: Pią Kwi 18, 2014 16:32 ]
aha niewiem czy to fabryczne światła do jazdy dziennej... widziałem tylko takie które sie włączają po uruchomieniu silnika,webasto tak samo powinno sie uruchomić dopiero po uruchomieniu silnika, ja bym podejrzewał jakiś mostek albo zwarcie np w stacyjce,masz może grzane fotele?? one też chyba po odpaleniu powinny działać?
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
A więc byłem przy aucie i trochę posprawdzałem,pierwsze co zrobiłem to odpiełem kostki z webasto,bo strasznie głośno chodziło i nic innego nie było słychać.Po przekręceniu zapłonu i odkręceniu korka wlewu nic nie słychać.Tak samo z pompy w silniku,jedynie piszczy coś[jak pompa]ale w prawym dolnym rogu silnika stojąc na wprost niego.Kolejną rzeczą którą sprawdziłem były przewody paliwowe idące od pompy do filtra paliwa.W każdym z przewodów była ropa przed filtrem i za nim.Zostawiłem odpięty przewód od pompy do filtra paliwa i zaczełem kręcic i ku mojemu zdziwieniu paliwo nie leciało,a chyba powinno?
Filtra paliwa nie wymieniałem,nawet nie wiem kiedy był wymieniany...
Nie mam grzanych foteli...
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 18:46
jak odpiąłeś wężyk między pompką i filtrem to po przekręceniu zapłonu w moment powinieneś mieć cały silnik zalany ropą,najwidoczniej pompka wcale nie pracuje, immo czasem nie odcina pompki paliwa???taka sytuacja sie pojawiła po wymianie sterownika silnika czy wcześniej już tak było?
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
jak odpiąłeś wężyk między pompką i filtrem to po przekręceniu zapłonu w moment powinieneś mieć cały silnik zalany ropą,najwidoczniej pompka wcale nie pracuje, immo czasem nie odcina pompki paliwa???taka sytuacja sie pojawiła po wymianie sterownika silnika czy wcześniej już tak było?
Mechanik też twierdzi że immo może odcinać paliwo.Nie wiem jak było wczesniej...Obecnie dzieje sie tak na starym sterowniku ,nowego nie podpinam bo ze starym sie normalnie komunikuje i nie pokazuje bledu immo 14 .Z tego co sie dzis dowiedziałem to sterownik silnika i pompa w baku były naprawiane/regenerowane...
Zeby sprawdzić pompke wystarczy podpiac 12v jedna i drugą. Jak zadziałają to przekaźniki. Jak to będzie sprawne to można szukać w sterowniku okablowaniu itd
Dopiero dziś udało mi się sprawdzić te pompy w baku i przy silniku.Każda działa,ale na żadną nie dochodzi napięcie na kostki.Co dalej?Mechanik obstawia immo.Czy wymiana nowego komputera ,sterownika immo i kluczyka już zaprogramowanych ze sobą pomoże?czy lepiej próbować kodować komputerem?
Z góry dzięki za pomoc....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum