Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Miekkie sprzęgło - jak odpowietrzyć?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Miekkie sprzęgło - jak odpowietrzyć?
Autor Wiadomość
fighter 



Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 49
Skąd: Polska



  Wysłany: Nie Cze 02, 2013 21:53   [MGF] Miekkie sprzęgło - jak odpowietrzyć?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Kolejny problem. Pedał sprzęgła opadał i jest miękki do połowy. Od połowy, do dechy twardy i działa ok. Czy w MGF jest sprzęgło hydrauliczne? gdzie mogę znaleźć jakieś odpowietrzniki? dodam, że wsteczny potrafi zgrzytać, a wnioskuję , że tarcza jest ok, bo nie ślizga się, nawet przy wyższych obrotach. Liczę na cenne podpowiedzi! Pozdrawiam:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 02, 2013 21:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mar15ek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 47
Skąd: Ostrzeszów

MG MGF

Wysłany: Pon Cze 03, 2013 21:14   

Otwierasz bagażnik z przodu i sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku (taki mały, jakby prosto nad pedałem sprzęgła). W razie potrzeby dolewasz do pełna ( płyn hamulcowy DOT-4).
Musisz odkręcić pokrywę silnika, żeby mieć dostęp do wysprzęglika - na nim jest odpowietrznik - taka mosiężna jakby nakrętka z rurką.
Na tą rurkę zakładasz wężyk a drugi koniec wkładasz do słoiczka albo buteleczki z płynem (najlepiej przezroczystej żeby widzieć czy lecą pęcherzyki powietrza).
Wciskasz sprzęgło do oporu, delikatnie odkręcasz śrubkę odpowietrznika aż zacznie wypływać płyn przez wężyk. Nalepiej jak masz jakiegoś pomocnika bo samemu to troszkę trudno ogarnąć wszystko na raz. Patrzysz czy leci z bąbelkami. Dokręcasz śrubkę. Podnosisz pedał sprzęgła.
I tak wkoło - naciskasz pedał, odkręcasz śrubkę, patrzysz co leci, dokręcasz śrubkę, podnosisz pedał.
Cały czas kontrolujesz też poziom płynu w zbiorniczku.
Jeśli z wężyka leci sam płyn to znaczy,że okład raczej jest OK.
U mnie problem z ciężko wchodzącymi biegami znacząco zmalał po wymianie oleju w skrzyni biegów, dalej jednak wchodzą troszkę ciężkawo - tak na sportowo trochę - nie tak mięciutko jak w dobrej osobówce.
 
 
Tomek001 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 55



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 18:38   

Biegi powinny wchodzić lekko i precyzyjnie. Nie powinno być zgrzytów. Czasem takie objawy świadczą o problemach ze skrzynią. U mnie wrzucanie biegów przebiega bezproblemowo - ani zgrzytów, ani używanie nadmiernej siły. Porównując z np. VW Polo jest tak samo.
 
 
fighter 



Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 49
Skąd: Polska



  Wysłany: Wto Cze 04, 2013 23:09   

odpowietrzenie rozwiązało mój problem. skrzynia chodzi jak nowa. dzięki za pomoc mar15ek;)
 
 
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Czw Maj 01, 2014 15:39   

Witam,
możecie podpowiedzieć gdzie dokładnie znaleźć ten odpowietrznik. Zdjąłem pokrywę silnika i nie znalazłem odpowietrznika. Rozumiem że nie powinienem odkręcać tej "prawdziwej" pokrywy silnika.

Edit: Dodałem zdjęcia co by zaznaczyć dokładniej miejsce poszukiwań.
 
 
 
mar15ek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 47
Skąd: Ostrzeszów

MG MGF

Wysłany: Czw Maj 01, 2014 23:21   

Na drugim zdjęciu pod filtrem powietrza widać wysprzęglik, a na nim odpowietrznik z takim czerwonym plastikowym kapturkiem. zdejmujesz kapturek, zakładasz wężyk i odpowietrzasz.


Tak wygląda sam wysprzęglik.
 
 
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Sob Maj 03, 2014 09:41   

Super odpowiedź. Widziałem ten czerwony kapturek, ale bałem się na sile go zdejmować. Jaka powinna być średnica rurki?
 
 
 
Tomi_KBC 



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 12
Skąd: Bochnia



Wysłany: Sro Wrz 24, 2014 20:04   

Mama wyciek na wysprzęgliku, sprzęgło prawie nie działa. Kupić reparaturkę, czy kupić nowy (208 PLN). Może pasuje od innego modelu?
Dzięki za wszelką pomoc.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 25, 2014 00:02   

przy kwocie 208 bym się nie zastanawiał...

reperaturka może Cię wyjść taniej, a może za parę dni będziesz i tak kupował. a tak masz spokój na lata...

[ Dodano: Czw Wrz 25, 2014 01:02 ]
ale sprzawdź najpierw, czy to nie sika przewód, albo spod odpowietrznika, bo może wystarczy zagrzebać kluczem, a oszczędzisz sobie i pieniędzy i nerwów.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Tomi_KBC 



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 12
Skąd: Bochnia



Wysłany: Sob Wrz 27, 2014 08:33   

:cry: Uszczelnienie przepuszcza płyn, wymieniam na nowe. Zamówię delphi LL15998. Mam nadzieję, że nie padnie po chwili.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG F] Jak poprawnie odpowietrzyc uklad chlodzenia?
Obiektyw1 MGF i MG TF 1 Sob Gru 14, 2019 20:27
Malignus
Brak nowych postów [MGF] Sprzęgło
scooby MGF i MG TF 13 Sro Lip 06, 2011 14:57
Daniel1987
Brak nowych postów [MGF] Sprzęgło
GOLY94 MGF i MG TF 8 Wto Lut 25, 2014 21:26
flapjck1
Brak nowych postów [MGF] sprzęgło hydrauliczne - wyciek pod silnikiem
fighter MGF i MG TF 0 Sro Lip 03, 2013 19:03
fighter
Brak nowych postów [MGF 1.8 120KM 1999r] Sprzęgło się dziwnie ślizga
Mad MGF i MG TF 4 Pon Kwi 04, 2011 10:55
Mad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink