Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Od razu wchodzi na 2000 obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Od razu wchodzi na 2000 obrotów
Autor Wiadomość
paain 



Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 3



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 16:56   [R25] Od razu wchodzi na 2000 obrotów
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004

To mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich.
Niestety pierwszy post i od razu problem:\ A mianowicie chodzi o to, że niedawno kupiłem mojego Rovera 25(52tyś. przebiegu) i przy powolnym wciskaniu pedału gazu nic się nie dzieje, a potem od razu obroty skaczą na 2000(po prostu nie mam zakresu obrotów od 900 do ok.2000).
Występuje to non-stop na postoju, przy ruszaniu i podczas jazdy. Frustrujące szczególnie w korkach gdy jadę sobie na pierwszym biegu puszczam delikatnie gaz, a silnik od razu hamuje bo obroty spadają do 900. Chcę delikatnie przyśpieszyć, a on "wystrzeliwuje jak z procy", bo obroty od razu idą na 2000:\ Dodam jeszcze, że podobna sytuacja jest między 4000, a 5000 obrotów.
Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem czujnik przepustnicy i nic się nie zmieniło. Jest identycznie tak samo.
Nie chcę od razu jechać do mechanika, bo mam kawałek, dlatego będę wdzięczny za każdą pomoc bo nie mogę żyć z myślą, że coś jest nie tak w moim samochodzie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 16:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maxwell96 




Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 81

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 17:09   

Silniczek krokowy chyba może być przyczyną
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 17:26   

Do sprawdzenia/przeczyszczenia przepustnica.
Jak to nie pomoże to szukaj sprawnego czujnika TPS.
Powiedz jeszcze jaka masz przepustnice metalowa czy plastikową. Wprawdzie twój rocznik powinien mieć już metal, ale zawsze mógł ktoś zmienić.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
paain 



Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 3



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 17:37   

Przepustnica jest metalowa. A czujnik TPS jak pisałem wyżej wymieniłem i dokładnie jest to samo.
Aha jeszcze coś sobie przypomniałem. Po zgaszeniu silnika przez parę minut piszczy z kolektora(albo silniczka krokowego). Po odpięciu czujnika silniczka krokowego piszczenie ustaje. Czy to normalne?


edytowane o godz. 20:04
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 14:30   

paain napisał/a:
Czy to normalne?

Tak.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
paain 



Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 3



Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 16:35   

Ok. Dzięki. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś przypuszczenia co do mojego problemu to śmiało piszcie. A tymczasem rozejrzę się za drugim "krokowym" na podmiankę. Mam nadzieję, że to będzie to bo jak nie to pewnie mechanik.
 
 
dejv89 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 20
Skąd: Płock

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 14, 2015 23:17   

Ja mam tak samo odkąd kupiłem roverka (1,5roku).Wymieniałem już czujnik położenia przepustnicy i silniczek krokowy,ale to z innego powodu.Problem obrotów pozostał.Rozwiązania szukałbym przy pedale gazu i lince.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 10:10   

Jaki silnik krokowy ??
Silnik krokowy odpowiada za utrzymanie obrotów jałowych !! !!!!!!!!

paain napisał/a:
Po zgaszeniu silnika przez parę minut piszczy z kolektora(albo silniczka krokowego)


To nie jest normalne, tam nic nie piszczy, po prostu po wyłączeniu zapłonu komp ustawia odpowiednio przepustnicę przed kolejnym rozruchem, ale to raczej terkotanie które trwa kilka sekund a nie minute .

https://www.youtube.com/watch?v=QHRAqnd6fCk
na filmie jest pokazana procedura resetu, ale dzwiek jest taki sam porownaj sobie
chyba ze to dla Was jest piszczenie

aha wymiana na kolejny czujnik, może nic nie dać, jesli np. masz problem z okablowaniem, wiec ważne jest to co widzi komp
http://www.mgfcar.de/sensor/
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 06:38   

Na PW nie mogę odpisać wiec pisze tu
Tak mam ten Panel nawiewu
GG 9245035
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 17:37   

AndrewS napisał/a:
To nie jest normalne, tam nic nie piszczy

U mnie stary piszczał i nowy też piszczy więc coś jest na rzeczy. Działa to nie ma się czym przejmować. Ogólnie to piszczy cewka uzwojenia. Po wypięciu wtyczki przestaje.
AndrewS napisał/a:
Silnik krokowy odpowiada za utrzymanie obrotów jałowych !! !!!!!!

Zgadza się ale jeśli się zwiesił i jest ciągle otwarty?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 19:25   

Ja dałem linka do starej przepustnicy u mnie nic nie piszczy, miałem też kanciaka z tym nowszym silnikiem i też nie przypominam sobie żeby piszczał.

NoPE napisał/a:
Zgadza się ale jeśli się zwiesił i jest ciągle otwarty?


ale ten opis temu zaprzecza

paain napisał/a:
i przy powolnym wciskaniu pedału gazu nic się nie dzieje, a potem od razu obroty skaczą na 2000(po prostu nie mam zakresu obrotów od 900 do ok.2000).


gdyby się zawiesił to by trzymał te obroty cały czas, a obroty spadają do 900, z chwilą wciśnięcia pedału gazu, komp "wie" że nie ma już biegu jałowego i nie ma prawa sterować silnikiem krokowym
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200]Piszczenie jak wchodzi na 2000 obrotów.
Havamak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sty 18, 2014 21:39
Harry
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT 2000] odpalanie - ciężko wchodzi na obroty
paulin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pon Paź 18, 2010 13:04
bociannielot
Brak nowych postów [R200sdi] nie wchodzi powyżej 2 tys obrotów
Ukor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Lis 23, 2012 21:02
Ukor
Brak nowych postów [R25] 1.4 szarpanie przy 2000 obrotów
Najdor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 16, 2017 08:49
Najdor
Brak nowych postów [R25 1.4IL'02] Silnik rwie przy 2000 obrotow
bartekbielecki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Lip 18, 2009 19:48
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink