Wysłany: Sro Cze 17, 2015 08:17 [R75] Wentylator chłodnicy raz jeszcze
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Temat często poruszany na forum, przeczytałem chyba wszystkie wątki W tym oczywiście instruktaż naprawy silniczka. Mam jednak kilka pytań.
1. Wydaje mi się, że działa mi tylko najwyższy bieg. Załącza się nawet na zimnym silniku, ale jakoś tak dziwnie: np co 30 sekund na 3 sekundy. Czy tak powinno być? Po wyłączeniu klimatyzacji już się nie załącza (mowa oczywiście o zimnym). Klimatyzacja działa, nie zauważyłem aby na postoju chłodziła słabiej. Auto nie ma też tendencji do nadmiernego grzania się, wskazówka nie pokazuje żadnych niepokojących objawów. Macie może jakieś domowe sposoby sprawdzenia tego nieszczęsnego silniczka? Chodzi o to żeby bez potrzeby nie rozbierać całego przodu.
2. Manual stworzony przez Mariana dotyczy silnika CDT, ja mam 2.0 KV6. Zakładam jednak, że różnice w demontowaniu będą niewielkie - czy mam rację?
3. Czy ktoś wypraktykował jakie szczotki najlepiej kupić? Może jakieś konkretne od jakiegoś urządzenia lub auta? Zauważyłem też, że niektórzy wymieniają cały wentylator/silniczek od innego auta. Czy to się wiąże z jakąś poważniejszą ingerencją lub koniecznością zmiany ustawień komputera?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 17, 2015 08:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Wydaje mi się, że działa mi tylko najwyższy bieg. Załącza się nawet na zimnym silniku, ale jakoś tak dziwnie: np co 30 sekund na 3 sekundy. Czy tak powinno być? Po wyłączeniu klimatyzacji już się nie załącza (mowa oczywiście o zimnym). Klimatyzacja działa, nie zauważyłem aby na postoju chłodziła słabiej. Auto nie ma też tendencji do nadmiernego grzania się, wskazówka nie pokazuje żadnych niepokojących objawów. Macie może jakieś domowe sposoby sprawdzenia tego nieszczęsnego silniczka? Chodzi o to żeby bez potrzeby nie rozbierać całego przodu.
Tak, załącza się wtedy, gdy ciśnienie w układzie klimy wzrasta. Jak klima chłodzi prawidłowo, to wszystko ok.
Włącz odparowanie szyb i sprawdź, czy chodzi wentylator. Przy tym trybie powinien kręcić się non stop na postoju.
Koenig napisał/a:
2. Manual stworzony przez Mariana dotyczy silnika CDT, ja mam 2.0 KV6. Zakładam jednak, że różnice w demontowaniu będą niewielkie - czy mam rację?
Jest dokładnie tak samo.
Koenig napisał/a:
3. Czy ktoś wypraktykował jakie szczotki najlepiej kupić? Może jakieś konkretne od jakiegoś urządzenia lub auta? Zauważyłem też, że niektórzy wymieniają cały wentylator/silniczek od innego auta. Czy to się wiąże z jakąś poważniejszą ingerencją lub koniecznością zmiany ustawień komputera?
Wymiary szczotek
9.8 x 4.6 x 22 mm lub 9.8 x 4.8 x 20 mm
Silnik od Chrystlera Voyagera po 2002 roku (prawy wentylator) pasuje idealnie. Wchodzi w oryginalne mocowanie wentylatora, ma identyczne mocowanie śmigła. Wystarczy podpiąć za oryginalny silnik i wyłuskać z niego biegi poprzez montaż rezystora.
Szukajka nie boli, wszystko było miliard razy przerabiane i opisywane
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Włącz odparowanie szyb i sprawdź, czy chodzi wentylator. Przy tym trybie powinien kręcić się non stop na postoju.
Sprawdziłem teraz. Przy włączonym odparowaniu działa non stop.
Czyli mam rozumieć, że po prostu byłem nadgorliwy, a wentylator jest sprawny?
Myślę, że tak Ważne, że wentylator działa i załącza się przy klimie. On będzie się załączał tylko wtedy, gdy będzie potrzebował. W trakcie jazdy z klimą w ogóle się nie załącza, bo chłodzenie pędem jest wystarczające. Za to na postoju będzie się włączał wtedy, kiedy treba schłodzić czynnik w klimie.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Wysłany: Sro Cze 17, 2015 19:50 Re: [R75] Wentylator chłodnicy raz jeszcze
Koenig napisał/a:
1. Wydaje mi się, że działa mi tylko najwyższy bieg. Załącza się nawet na zimnym silniku, ale jakoś tak dziwnie: np co 30 sekund na 3 sekundy. Czy tak powinno być? Po wyłączeniu klimatyzacji już się nie załącza (mowa oczywiście o zimnym). Klimatyzacja działa, nie zauważyłem aby na postoju chłodziła słabiej. Auto nie ma też tendencji do nadmiernego grzania się, wskazówka nie pokazuje żadnych niepokojących objawów. Macie może jakieś domowe sposoby sprawdzenia tego nieszczęsnego silniczka? Chodzi o to żeby bez potrzeby nie rozbierać całego przodu.
Według mnie nie masz 1 biegu wentylatora miałem identycznie, nie prawdą jest też że wentylator ma tak się włączać i wyłączać na klimie. Wskazówka nie pokazuje ci niepokojących objawów bo ten wskaźnik jest tak wyskalowany że praktycznie do 125 stopi będzie ci stał w miejscu a później idzie w kosmos. Jak masz uwalony bieg silnik może ci pracować na temp ponad 100 stopni . Jak to sprawdzić opisywaliśmy podobny temat tutaj : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=98846&postdays=0&postorder=asc&start=0
wszystko jest na forum, wystarczy szukać, jak działa nasz wskaźnik temp też jest opisane.
@Koenig mam dokładnie to samo i tez mam wrażenie, ze coś jest nie tak, wentylator włącza się na kilka/kilkanaście sekund, wyłącza i tak w kolko, wydaje się, ze to nie jest prawidłowe, mało tego auto na klimie jedzie jak muł, zawłaszcza na niskich obrotach oraz przy ruszaniu
ps.
moja wstępna diagnoza, brak pierwszego biegu (może coś jest uszkodzone) i dlatego takie słabe, ale słyszałem znowu ze nie wszystkie miały dwa biegi
jak to jest z biegami?
o co chodzi z tym ciągłym załączaniem i wyłączaniem na kila/kilkanaście sekund, prawidłowe czy nie ?
Rezystor mają zarówno diesle jak i benzyny? Czy tylko poliftowe? Mój się pewnie nie łapie skoro jest z roku 2001?
Niby czego ma się nie łapać Tak ciężko pójść do auta i sprawdzić za łopatkami wentylatora czy jest rezystor. Jeśli jest to będzie widoczny Tak ciężko sprawdzić temp włączania wentylatora na diagnostyce OBC tak jak w linku w którym ci podałem.
Sprawdź może na komputerze pokładowym przy jakiej temp silnika załącza się wentylator. U mnie przy 100c i chłodzi do 95. A na klimie to chyba cały czas buja
adam_26, wszystko jest proste, jeśli się już choć raz to robiło lub chociaż widziało. Swoje poprzednie auta diagnozowałem bez problemu ale Rover to dla mnie zupełna nowość. Temat o diagnostyce OBC przeczytałem wcześniej ale musiałem się trochę nagłowić dlaczego pokazuje mi jakieś głupoty. Dopiero Zarek naprowadził mnie co robię źle.
Ustawiłem rozdział 7, wyłączyłem klimę całkowicie i czekam... Przy 103 pękłem i włączyłem klimę, wentylator się odpalił. Wyłączyłem znów klimę a wentylator jeszcze przez chwilę pracował. Zaryzykowałem raz jeszcze przy wyłączonej klimie - wentylator uruchomił się przy 106 i pracował do 101.
Następnie zidentyfikowałem rezystor, ale najpierw musiałem w necie wyszukać jak on wygląda. Potem to już było łatwiej go wypatrzeć.
Niestety na stronie tme rezystora brak
Ja znalazłem http://www.tme.eu/pl/deta...ty/5-1625999-3/ tylko ta cena jest netto frajery specjalne tak podają jak już się zalogujesz do zamawiania to dopiero jest brutto wymiana rezystora to jakieś 3 godzinki roboty, zderzak lepiej ściągać i zakładać we 2 a nie samemu.
Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku
O cenie netto wiedziałem od razu
Ale nawet w Twoim linku stan magazynowy wynosi 0. Szukając wczoraj na ich stronie szczegółów znalazłem info, że mają być dostępne pod koniec lipca. Na alledrogo znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/rover-7...5243992644.html
Poziom płynu kontroluję codziennie, utrzymuje się cały czas bez zmian.
A co powiesz o tych temperaturach z OBC?
Ale nawet w Twoim linku stan magazynowy wynosi 0. Szukając wczoraj na ich stronie szczegółów znalazłem info, że mają być dostępne pod koniec lipca. Na alledrogo znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/rover-7...5243992644.html
Sory faktycznie nie popatrzyłem ale jest na Farnelu:
http://pl.farnell.com/te-...0r47/dp/1174281
Mogę Ci śmiało polecić ten sklep nie ma co przepłacać za ten oryginał, tylko nie pamiętam czy na Farnelu nie trzeba czasem zamawiać na firmę ale to musisz zadzwonić i dopytać. Chyba było coś takiego jak zamawiasz jako osoba fizyczna to musisz min za 300zł zakupy zrobić.
Koenig napisał/a:
A co powiesz o tych temperaturach z OBC?
Miałem tak samo ewidentnie brak 1 biegu czyli spalony rezystor, jeździłem z miesiąc czasu tak po kupnie auta aż na OBC zobaczyłem przy 106 załącza się 2 bieg wentylatora przy 102 wyłącza silnik praktycznie nie miał jak się schłodzić poniżej 100 nawet w trasie było ciężko, w mieście do 108 dochodziło. Lepiej unikać takiej jazdy i zrobić 1 bieg jak najszybciej.
u mnie okzalo sie ze mam wentylator 3 biegowy (bez rezystora) i pierwszy bieg nie dziala, problem w tym, ze w tej wersji trzeba calos wymienic, w 2biegowym tylko rezystor
Dziś dotarł rezystor więc wziąłem się za wymianę. Postanowiłem spróbować bez zdejmowania zderzaka. Da się to zrobić, trzeba tylko być cierpliwym i dobrze mieć krótki śrubokręt, aby odkręcić dolną śrubkę mocowania rezystora.
Niestety, wygląda na to, że moja praca poszła na marne. Nadal nie ma pierwszego biegu... Za to zmieniło się zachowanie wentylatora - przy włączonej klimie wcześniej włączał się na 5 sekund co 30 sekund. Teraz chodzi około 30 sekund, przerwa kilkanaście sekund i znów się odpala na 30 sekund. Nawet gdy na OBC pokazywało temperaturę poniżej 90 stopni.
Podłączyłem auto do komputera pokazuje błąd P0481 - przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora chłodnicy. Co to oznacza i czy może mieć coś wspólnego z obecnym zachowaniem wentylatora? Drugi bieg działa przecież.
To też zrobiłem, i po raz kolejny wentylator odpalił się dopiero przy 106... Po uruchomieniu na zimnym silniku i włączeniu klimy wentylator nie odpala, dopiero po chwili uruchamia się od razu na drugim biegu (głośno).
Pojeździłem wczoraj trochę z włączonym OBC i obserwowałem temperaturę. Nie przekroczyła 90 stopni, ale to było koło godziny 22, więc już było chłodno. Spróbuję dziś w ciągu dnia.
Mam jeszcze takie teoretyczne rozważanie - jeśli np. przy składaniu grila itp gdzieś by mi się rezystor odłączył jakie byłyby objawy? Chyba dziś zdemontuję to jeszcze raz, teraz to już będzie łatwizna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum