Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 21:19 [R75] BCU - nie działa szyber, wyłącza radio, kierunki, etc
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.
Przekopałem forum, naczytałem się o podobnych, ale nijak identycznych porblemach, jakie dzisiaj pojawiły się w moim samochodzie. Więc do rzeczy.
Rano było ok, działało wszystko. Popołudniu zaczęło się:
1. szyberdach przestał działać
2. kierunkowskazy świrowały - po wciśnięciu czasami w ogóle na desce nie pojawiały się oznaki działania, a czasami po jednokrotnym ruszeniu dźwigni migały w nieskończoność
3. po zgaszeniu świateł, a następnie silnika i otwarciu drzwi pojawia się gong i komunikat o niezgaszonych światłach
4. czasami po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu nie włącza się radio, po kilkukrotnym wciskaniu włącznika w końcu zaskakuje i prosi o kod
5. po odpaleniu samochodu nie reagują szyby przez kilka sekund, po kilku sekundach działają poprawnie.
Moduł LSM sprawdzony - suchy i nie budzi zastrzeżeń.
Do BCU dostanę się w sobotę i sprawdzę, czy jest suchy.
Na dziś wiem tyle, że nigdy nie pojawiała mi się woda w kabinie. Dywaniki suche.
Zauważyłem prawidłowość, że ten problem występuje, gdy jest ciepły dzień - taki jak dziś. Podobnie miałem jakiś miesiąc temu, gdy również był cieplejszy dzień.
Zdjęcie klemy z aku nie pomogło.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 21:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie próbowałem, bo nie mam gdzie. Ale celna uwaga, bo mam problemy z AKU. Tzn teraz już mniejsze, bo jest cieplej, ale ogólnie aku jest w słabym stanie.
Akumulator może mieć wpływ na świrowanie BCU?
Dodatkowo mam skoki napięcia, bo migoczą światła, podświetlenie zegarów i lampka kabinowa. Ładowanie natomiast wydaje się być w normie.
Dawidovs napisał/a:
Sprawdź wtyczki przy BCU może się poluzowały.
BCU obejrzę dokładnie jutro. Jak już wspominałem - w kabinie mam sucho, nigdy nie widziałem wody na dywanikach.
Dawidovs napisał/a:
Warto by sprawdzić inny BCU, może ci moduł wariuje
Niestety nie mam dostępu do innego BCU. Czy chcąc wymienić BCU, jeżeli uda mi się znaleźć od europejskiej wersji o tym samym oznaczeniu (mam full opcję, brakuje jedynie xenonów i navi) to potrzeba coś programować, czy Plug&Play?
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
BCU mam jakby co, mogę Ci pożyczyć jak dojedziesz na M1 w końcu
Mogę się mylić, ale te problemy czasami wskazują na problemy z masą lub klemami na akumulatorze. Rzeczy do ogarnięcia w jakiś słoneczny dzień
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wczoraj zrobiłem przegląd i w sumie nic nie znalazłem. Poczyściłem odpływy wody, etc. BCU wyciągnąłem - suchutkie, zero śladów wody gdziekolwiek w tamtej okolicy. Moduł LSM - suchy i nie budzi zastrzeżeń.
Nie mam pojęcia o co chodzi. Doładowałem aku, wyczyściłem punkty masowe, kostki modułów, wywaliłem liście z grodzi (śladów wody nie było), sprawdziłem bezpieczniki. Poprawiłem klemy na aku. Odłączyłem Webasto. Na razie działa. Ale poczekajmy na cieplejszy dzień.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 09:59
cin1391 napisał/a:
Akumulator może mieć wpływ na świrowanie BCU?
raczej BCU reaguje na "świrowanie " akumulatora, bo przy jego małej pojemności lub usterkach wewnętrznych może ( dla jego ochrony ) wyłączać co bardziej energochłonne odbiorniki.Do sprawdzenia wiązka el. pod nadkolem dochodząca do skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
raczej BCU reaguje na "świrowanie " akumulatora, bo przy jego małej pojemności lub usterkach wewnętrznych może ( dla jego ochrony ) wyłączać co bardziej energochłonne odbiorniki.Do sprawdzenia wiązka el. pod nadkolem dochodząca do skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
Dobrze strzelasz. Jak kupiłem auto nie miało w ogóle nadkoli. I w ciągu miesiąca, jak tylko pojawiły się pierwsze deszcze miałem przygody - świrował czujnik abs. Następnego dnia już kupiłem nadkola. Są kompletne i szczelne. Przeszło 2 miesiące jeżdżę z nadkolami i nie miałem żadnych problemów, a przeszedłem ulewy. Było już dobrze, zero problemów. Teraz nagle to BCU odwalające cyrki z szyberdachem, radiem, światłami i kierunkowskazami.
Póki co od wczoraj nie mam problemów - odpiąłem webasto
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
cin1391, nie wiadomo jak długo nie było nadkoli i co tam się porobiło , przegniło , przetarło. Może być webasto skoro usterka reaguje na temperaturę.
Tę grubą wiązkę przy nadkolu obejrzałem. Trochę zachniętego błota z niej strzepnąłem, ale nie dopatrzyłem się żadnych przetarć, łataniny izolacją, dziur, ani gnoju od wilgoci... hmm...
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Problem został rozwiązany - kabelek K-Bus od webasta siał spustoszenie.
Panowie, mam nadal problem z napięciem. Jak silnik jest zgaszony, wszystko świeci jak powinno, ale po odpaleniu mrugają światła kabinowe, podświetlenie radia i zegarów, a nawet światła mijania - a to wszystko na wolnych obrotach.
Jak tylko dodam gazu i wskoczy na chociażby na 1000 obrotów/min to skoki napięcia nie występują.
Co to może być? Regulator napięcia? Szczotki? Alternator umiera? Czy może akumulator?
Punkty masowe przeczyszczone.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
zmierzyć napięcie jak silnik chodzi może szczotki lub regulator zdychają i dlatego wariuje.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Sprawdź miernikiem napięcie ładowania, to będzie wstępnie wiadomo czy to coś z alternatorem. Może być też akumulator, sprawdziłbym na Twoim miejscu wkładając dla testu inny, albo nawet - jeśli nie wiesz ile lat ma Twój aku i w jakim jest stanie - po prostu kupił nowy, a stary zostawił sobie jako "zapasowy".
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Napięcie dynamicznie się zmienia na jałowym w zakresie 13,7V - 14,5V
Po dodaniu gazu do 1000obr./min Skacze w zakresie 14,00V - 14,7V.
Akumulator nie jest najświeższy... Ale czy akumulator mógłby wpływać na skoki napięcia? Dodam, że na samym aku, bez zapłonu, nic nie migocze, dopiero, jak chodzi silnik zaczynają się skoki.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Hm. Nie jest najgorzej, choć mogłoby być lepiej. U mnie na jałowym zmienia się w przedziale 13.3-13.7V, a na wyższych obrotach trzyma stałe 14.1V i ani drgnie.
Gdy puszczę gaz mam efekt delikatnie "przygasającego" na sekundę światła, choć napięcie nie spada poniżej tego 13.3V.
Pierwotnie myślałem, że to wina regulatora, ale zdaniem gości z serwisu to koło wolne alternatora, które nie wyrabia, gdy obroty gwałtownie spadają.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Trochę mnie dziwi że wam napięcie pływa na wolnych jak i na wyższych obrotach. Wg mnie nie powinno pływać, w moim nie pływa samo z siebie tylko pod wpływem włączania odbiorników się zmienia a mam benzynę gdzie pobór prądu z altka jest większy jak w dieslu. Na moje to macie już kiepskie szczotki na altku i dlatego pływa choć u kolegicin1391 może to być felerny akumulator. jak mój aku dokonywał żywota to też różne dziwne ekscesy wyprawiał.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, w moim przypadku szczotki są ok. Gdy poprzedni alternator odmówił współpracy i podobno nie nadawał się nawet do naprawy, kupiłem używkę, a gość, który to zakładał jeszcze przed montażem szczotki wymienił na nowe.
Wtedy też pojawił się problem z tym lekkim przygasaniem świateł po puszczeniu gazu. Pisałem o tym na forum i - jak się okazało - nie byłem jedyny, który takie coś ma i jeździ.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
To jest opcja że masz regulator do bani, z tego co się orientuję to regulator jest w szczotkach a tobie napięcie pływa więc może te "nowe" szczotki były felerne od nowości. Mnie takie "nowe" coś spotkało jak miałem poldasa z silnikiem rovera i tam tez był roverowski altek.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum