Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Temat trochę zaszły, ale może komuś pomoże.
Rezystory TYCO o wartości 0R47 100W (0,47 Ohma, 100W) są ciągle dostępne w sklepie Farnell pod adresem: http://pl.farnell.com/ - to firma z Wielkiej Brytanii. Sprzedają z płatnością kartą kredytową lub na firmę. Indywidualnie sprzedaż prowadzą powyżej 300zł netto.
Przedstawicielstwo w Polsce to firma Microdis Polska z Wrocławia: http://www.microdis.net/ - sprzedają to samo, co ma Farnell. Ja właśnie dostałem paczkę z dwoma rezystorami. Za 2 sztuki i kuriera zapłaciłem 84 zł Jedna sztuka rezystora to tylko 30zł.
Warunek: trzeba wziąć fakturę na zaprzyjaźnioną firmę, bo indywidualnie nie sprzedają.
W TME i wszystkich innych firmach w Polsce jest jakieś 2-3 razy drożej i trzeba czekać kilka tygodni!
Zapytam moze ktos wie.Mam rovera z 2005r z tym duzym grillem,nie dziala mi pierwszy bieg wentylatora.Czy mam rezystor,czy nie?Jesli tak to jak sciagnac ten wielki grill zeby sie do niego dostac? Przekaznik wentylatora jest w skrzyneczce po prawej stronie silnika czy gdzies na chlodnicy?
Ostatnio zmieniony przez grota10 Sro Lip 15, 2015 21:07, w całości zmieniany 1 raz
Dziekuje za podpowiedz.Lipa z tym zderzakiem,wolalbym nie ruszac.Drugi bieg chodzi ,czyli glowny na pewno sprawny,jesli padniety to ten przy wiatraku albo rezystor.Tak wnioskuje
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lip 15, 2015 22:09
jeśli niema 1 biegu to zazwyczaj szczotki (w 4 przewodowym) lub rezystor (w 2 przewodowym), jeśli niechcesz wykończyć całkiem silniczka to zrzucaj zderzak i wyciągaj wiatrak bo im więcej pracuje niesprawny tym bardziej sie psuje
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Czw Lip 16, 2015 07:01
grota10, czemu lipa ze zderzakiem? Ściąga sie tak samo jak każdy inny, on nie jest jakiś nadzwyczajny ściągaj śmiało i naprawiaj, zdziwisz sie kiedys w korku jak nie będzie żadnego biegu wentylatora, a silnik sie zacznie grzać
W sumie demontaż zderzaka jest banalnie prosty. Ja co prawda do rezystora dostałem się przez grill, ale w ubiegłym tygodniu podczas wymiany żarówki w reflektorze spadł mi drucik mocujący i ostatecznie musiałem zdjąć zderzak żeby wykręcić całą lampę. Nic trudnego, bez pomocy drugiej osoby sobie poradziłem, choć wiadomo że z kimś byłoby łatwiej.
wiem,sciagalem juz w poprzednim 75.Gdybym wiedzial ze rezystor to bym ściągnął,wymienil rezystor i zlozyl wszystko.Tak czeka mnie podwojna robota.Dlatego lipa.W sobote jade na urlop,wiec nie zdaze nic zrobic,jade tak jak jest,po powrocie pomysle.Moze wiatraczek wytrzyma.Zagrzac ,sie nie zagrzeje.W poprzednim modelu rok jezdzilem bez wiatraka,latem i zima
Robota prosta, ale są tacy mechanicy/elektrycy (np. w dużych miastach), którzy za sam demontaż i potem montaż zderzaka w 75 kasują 200PLN na łapę. A osobno za reszte roboty jaka maja do wykonania po zdjęciu zderzaka ...
Podepnę się i ja do tego wątku po dzisiejszych oględzinach wentylatora i klimy.
Po załączeniu klimy przez jakieś 30 sek, może więcej, nic się nie dzieje. Dopiero wtedy
załącza się wentylator na max., pochodzi tak przez 15-20 sek i się wyłącza. Klima mrozi dobrze.
Mam wrażenie, że rezystor jest padnięty bo wentylator ma tylko max obroty. Widzę ten rezystor przez grilla ale nie wiem jak się tam dostać. Rover jest po lifcie, może ktoś wie jak to ogarnąć
aby czego nie połamać i czy zrobię to bez kanału? Do elektryki trochę smykałki mam. Trzeba tu zdejmować zderzak, czy może jest jakiś sposób na zdjęcie samego grilla?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum