Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Problem z chlodzeniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:22
[R414] Problem z chlodzeniem
Autor Wiadomość
Andzii 



Dołączyła: 28 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wroclaw



  Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 18:01   [R414] Problem z chlodzeniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998



Problem moj polega na tym ze przez ostatnie dni zostalo wymienione pasek rozrzadu wraz dalej uszczelka pod głowica i mamy problem z temperatura gdyz po właczeniu zimnego nawiewu powietrza temperatura silnika gwałtownie rośnie do 1 cm przed czerwona kreski.
Prosze o szybki kontakt gdyz zalezy mi na czasie..... z góry Dziekuje


Brt: Witam i pomimo pośpiechu polecam zacząć od przeczytania zasad na forum i poprawienia tematu (wpisanie modelu w nawiasie kwadratowym). To trwa tylko kilka sekund.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 15:05, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 18:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 19:46   

Ja bym wrócił do mechaników, którzy wymieniali uszczelkę i niech szukają przyczyny.
Nie wiem, czy dokładnie rozumiem objawy. Jak masz włączone ogrzewanie, to temp jest OK, a jak wyłączysz to temp silnika rośnie?? Domyślam się, że uszczelka byłą wymieniana, bo olej dostał się do układu chłodzenia?? Jeśli tak, to może układ chłodzenia nie został dokładnie wyczyszczony i gdzieś chłodnica jest przytkana. Na wszelki wypadek warto wymienić termostat i od tego bym zaczął. Koszt niewielki, a na 100% nie zaszkodzi. Czy przed wymianą uszczelki też były takie objawy?? Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, mianowicie, może układ chłodzenia nie jest dobrze odpowietrzony?? Poszukaj tematów o odpowietrzaniu na forum. Są tam szczegółowe instrukcje jak to sie robi.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Andzii 



Dołączyła: 28 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wroclaw



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 22:58   

Więc tak co do ogrzewania to dokładnie tak jak napisałes..... z mechanikami widuje sie od ostatnich 3 dni i dalej bez zmian problem sie powtarza , z uszczelka sie zgadza jak piszesz, czyscic tez mi czyscili moze faktycznie cos pomineli ale sprawdzali 2 razy .A co do histori ogrzewania wyglada tak oddalam auto do serwisu na wymiane paska rozrzadu i przed oddanie ogrzewanie dzialalo i temperatura utrzymywala sie tak jak byc powinna czyli na połowie po odebraniu samochodu okazlo sie ze jakims cudem nawiew cieplego powietrza przestał dzialac ale tepmeratura była ok dalej pekła rura z ktorej< wytrysła wody> nie wiem nazwy dokładnie i zostala wymieniona rownierz oczywiscie samochod byl odpowietrzany .... ale dalej jest problem ze wzrastajaca wskazówka przy wylaczonym ogrzewaniu, rosnie powyzej połowy lecz gdy sie wlaczy cieply nawiew spada zasugerowano mi ze to moze byc pompa do wymiany...... nie wspomniano mi o termostacie poki co ale problem dalej jest nierozwiazany mam jeszcze jedno pytanko czy pomimo tego moge korzystac z samochdu przy wlaczonym ogrzewaniu...... czy raczej moze sie cos stac powaznego....??
z gory dziekuje za pomoc
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 23:04   

Póki temperatura nie wzrośnie nadmiernie, to ostrożnie, ale możesz jeździć.
A co do reszty, to wygląda mi to, jakby mechanes namieszał z wężami od chłodzenia. :(
Może być też, że układ jest zapowietrzony, ale nie bardzo w to wierzę.
Ciśnij mechaników - jak skopali to muszą naprawić :|
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 23:08   

wyglada na to jakby przy wylaczeniu ogrzewania, plyn przestawal normalnie plynac
tez mi to wyglad na zamieszanie z przewodami, lub tez gdzies jest cos przytkane

aha gdyby to byla pompa, to przeciez caly czas by byl problem niezaleznie od tego czy ogrzewanie jest wlaczone czy nie

skoro usterka wystapila po wymianie to sa spore szanse ze oni cos nabroili
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Andzii 



Dołączyła: 28 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wroclaw



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 23:11   

Dzieki najwazniejsze zebym wiedzial o co mam ich pytac wlasnie zastanawiam sie czemu w serwisie odlaczyli to ogrzewanie czy specjalnie czy przez przypadek..
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 23:15   

Andzii napisał/a:
specjalnie czy przez przypadek

Specjalnie? Dlaczego niby?
Raczej pomyłka, albo niewiedza.
 
 
Andzii 



Dołączyła: 28 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wroclaw



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 23:24   

Mam nadzieje ze to bedzie termostat dzieki za rady....a propo jaka jest cena za termostat moze ktos sie orientuje?? :mrgreen:


Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 12:28 am ]
Pewnie niewiedza tylko ze w serwisie czlowiek spodziewa sie ze wiedza co robia a tu wlasnie nie juz nie mowiac o cenie jaka sobie skasowali
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 23:51   

Co to za serwis?
Andzii napisał/a:
dzieki za rady....a propo jaka jest cena za termostat moze ktos sie orientuje??

W 100 pln musi się zamknąć ( pewnie taniej będzie) + robota. Ale nie wierzę w ten termostat.
Andzii napisał/a:
dzieki za rady....

Wystarczy kliknąć "Pomógł" ;)
 
 
Andzii 



Dołączyła: 28 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wroclaw



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 01:07   

Serwis Rovera ale w Irlandii daltego tacy partacze a czemu nie wierzysz w termostat?? oby to bo jak nie to znow bedzie trzeba kombinowac o co kaman:P
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 11:40   

Andzii napisał/a:
bedzie trzeba kombinowac o co kaman :P

Jak włączysz znowu grzanie, to temperatura spada?
Jeszcze jedno pytanie - czy płyn naprawdę się grzeje, czy tylko wskaźnik to pokazuje?
Jeżeli nie masz objawów gotowania się płynu, to jest możliwość, że wskaźnik oszukuje.
Jeśli po włączeniu spowrotem ogrzewania temp. opada, to tym bardziej wykluczyłbym termostat.
Termostat możesz sama sprawdzić. - odpalasz zimny silnik i sprawdzasz ręką temperaturę węży do - z chłodnicy. Jeżeli Jeden nagrzewa się wyraźnie szybciej, niż drugi, to jest OK, jeżeli +- jednakowo - to prawdopodobnie jest termostat.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 13:44   

U mnie we wcześniejszym samochodzie było podobnie tylko że jak włączałem nadmuch. Ale przeczyściłem styki w desce rozdzielczej i było wtedy ok.
Nie mówie że to to ale może warto sprawdzić.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Andzii 



Dołączyła: 28 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wroclaw



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 20:41   

ok sprawdze i dam zac pozdrawiam ale slyszlam ze bez termostatu mozna jezdzic
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 20:55   

Andzii napisał/a:
slyszlam ze bez termostatu mozna jezdzic

Bez płynu w układzie też, ale tylko raz ;)
Ale poważnie - niby można, ale musisz się liczyć z niedogrzanym silnikiem, a co za tym idzie większym spalaniem.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 21:47   

u Seena jak nie bylo termostatu w 1.8 to silnik w trasie trzymal ok 60 stopni, na dworze bylo wtedy ok 10 stopni, przy jezdzie po miescie prawie norma 90 stopni
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Andzii 



Dołączyła: 28 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wroclaw



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 22:53   

Co do plynu to jest cieply .....nie gotuje sie wiec jesli nie termostat to co?? sugerujesz?? oodpowietrzany byl
bardziej bym stawiala na przytkanie czegos jeszcze sie okaze po wymianie termostatu...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 15:09   

Andzii napisał/a:
ok sprawdze i dam zac pozdrawiam ale slyszlam ze bez termostatu mozna jezdzic

Rozwinęła się jakoś sytuacja?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem z chlodzeniem
pixel30 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Maj 20, 2015 16:40
jerzy53
Brak nowych postów [R414]problem z pilotem
Anya26 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Mar 13, 2014 14:02
Adrian
Brak nowych postów [R414] Problem z pilotem
uszkodzony pilot
speedxp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Maj 25, 2007 21:17
PTE
Brak nowych postów [R414] Problem ze spalaniem
michalr83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Czw Sty 08, 2009 11:39
Stacho
Brak nowych postów [R414] Problem z światłami
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 22, 2007 14:02
etimark



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink