Wysłany: Sro Lip 18, 2007 16:43 [R825] Nie można uzbroić alarmu z pilota
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich użytkowników portalu Roverki oraz pasjonatów samochodów tej marki.
Jestem właścicielem dwóch samochodów tej marki: Rovera 620 Si od 5 lat, oraz Rovera 825 Si Lux od 1,5 roku.
Przeglądam z dużym zainteresowaniem informacje o tej marce właściwie od chwili, gdy postanowiłem kupić "sześćsetkę".
Jak sami doskonale wiecie, samochody te są mało awaryjne, więc dotychczas z drobnymi sprawami dawałem sobie radę sam lub przy pomocy zaprzyjaźnionych mechaników, dla których kontakt z techniką jaką reprezentuje silnik KV6 to prawdziwe wyzwanie.
I właściwie wszystko byłoby ok., gdyby nie pewien drobny wydawało by się przypadek.
Otóż pewnego dnia, gdy chciałem otworzyć za pomocą pilota samochód R825, pilot jakby nie mógł tego zrobić. Po prostu nie zareagował. Po kilku próbach udało sie jednak samochód otworzyć. Nie chcąc przysporzyć sobie większych problemów, postanowiłem zamknąć samochód tylko kluczykiem, bez uzbrajania alarmu i immobilisera.
Wymieniłem baterie w pilocie myśląc, że być może to właśnie one są przyczyną problemu. Po wymianie wszelkie próby zamknięcia lub otwarcia samochodu "z pilota" nie dały rezultatu.
Problem ten mam do tej pory i wobec braku w kraju autoryzowanych stacji obsługi samochodów tej marki, nie bardzo wiem jak sobie poradzić.
Proszę wszystkich "roverkowców" którzy spotkali się z podobnym problemem, lub wiedzą co zrobić lub gdzie się udać o radę i pomoc.
Za wszelkie propozycje oraz informacje które pozwolą mi na usunięcie tej drobnej a dokuczliwej usterki będę zobowiązany.
Pozdrawiam jeszcze raz wszystkich i zapraszam do rozmowy na ten lub inny temat dotyczący Roverków.
Grzegorz
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 00:18, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 16:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Synchronizacja pilota z centralką... hm........ nie mam pojęcia jak to się robi.
Próbowali mi pomóc ludzie którzy parają sie tym zawodowo i stwierdzili, że "....centralka nie reaguje na polecenia przekazywane z pilota...".
Pomoc polegała na sprawdzeniu w jakiejś dokumentacji (tak mi sie wydaje) sposobu synchronizacji pilota z centralką oraz sprawdzeniu (przemierzeniu) pilota. Następnie przez nie znany mi bliżej sposób synchronizacji polegający na wkładaniu i wyciąganiu kluczyka do zamka i stacyjki oraz systemu "naciśnięć" przycisków pilota. Prób tych było kilka, a ich efektem to co napisałem wyżej, tzn. że centralka nie reaguje... itd.
Mimo, że opisałem w miarę wiernie czynności synchronizacji w dalszym ciągu nie znam tej procedury.
Jeśli ją znasz, a nie są do tego potrzebne dodatkowe urządzenia, może mógłbym spróbować, choć po tym co napisałem wyżej.... , ale to może być przecież pomyłka. Jedno jest pewne: teraz nie działa.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 19:12
piter34 napisał/a:
Co do pilota, to zapytam standardowo: wykonałeś procedurę synchronizacji pilota z centralką?
a czy pilota Valeo synchronizuje się tak samo jak Lucas'a?
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 19:24
ale jest może d uratowania sytuacja , tylko trzeba mieć bar code.
I tutaj jest także informacja do użytkowników rover 75 , lepiej dmuchać na zimno , jeśli jesteście na testbook to żadać zczytania bar codu , jeśli oczywiście nie macie , bo może być pomocny w przyszłości.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pozostaje dla mnie zagadką jak doszliście do tego, że pilot jest Valeo, ale rzeczywiście tak jest.
Bo Panowie którzy doszli do tego, mają więcej wiedzy w tym temacie niż, panowie w kraciastych koszulach z deszczowej wsi nieopodal Londynu, którzy produkowali te auta
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No cóż, widzę, że nastąpiła przerwa w próbie rozwiązania problemu.
Rozumiem jednak, że konieczny jest kontakt z serwisem posiadającym komputer do mojego modelu.
Czy możecie mi polecić kogoś sensownego z terenu Górnego Śląska?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lip 23, 2007 18:03
A mi w R600 pilot nie działa od momentu kupna .
Też mam Valeo i prawdopodobnie taki sam jak w tym R825.
Widzie że chyba nic się nie zmieniło od dłuższego czasu i pozostaje jedynie wymiana kompletu piloty+centralka z bagażnika.
Widziałem ogłoszenie angielskiej firmy która na podstawie centralki (tej z bagażnika) koduje piloty ale cena 130 funtów (za dwa piloty) plus ewentualne koszty przesyłki są jak dal mnie ceną zaporową.
Na razie sam próbowałem sprawdzić czy pilot wysyła sygnały. Pomocna stała się w tym przypadku zwykła krótkofalówka która nadaje (i odbiera) na częstotliwości zbliżonej do pilota. Po przyłożeniu pilota do anteny i przyciśnięciu któregokolwiek z przycisków coś tam słychać ale na odległość to już gorzej. także chyba działa czyli wina po stronie centralki?
Może mi ktoś wyjaśni przy okazji - co dokładnie jest zamontowane w R600 '97 i gdzie:
- to pod kolumną kierownicy (montowane do takiego wzmocnienia poprzecznego deski rozd.) to immobilizer? mam grube klucze jak wkładam lub wyjmuje z stacyjki to mruga kontrolka na obrotomierzu - to chyba działa jak należy.
- to w bagażniku? to jest ten cały autoalarm? sterowanie c. zamkiem, odbiór fal z pilota, włączanie syreny gdy ktoś wpakuje się do środka (czujniki ruchu) dobrze myślę?
- coś ponoć jest w tunelu w okolicach podłokietnika - co to??
dzięki za te odpowiedzi i przepraszam że sie podłączyłem do czyjegoś wątku ale już mnie nerw chwyta jak mam pilot który nie działa .
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Wto Lip 24, 2007 07:52
Odnośnie pilota Valeo, to moj znajomy ma 825 KV6 z pilotem Valeo, i przy mnie wyjmował baterie i wkładał, i pilot mu działał bez problemu. Nie była potrzebna żadna synchronizacja. Natomiast inny znajomy z pilotem Lucasa (Rover 200) cały czas ma jakieś cyrki z pilotem. Ja w 827 mam też Valeo i jak dotąd działa dobrze, jedynie kilka razy nie chciał zamknąć samochodu, możliwe że powinienem wymienić baterie.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lip 24, 2007 20:28
Ale w instrukcji jest napisane, ze po wymianie należy otworzyć drzwi kluczem i chyba czterokrotnie nacisnąć LOCK (który to jest właściwie ten z kropeczkami??)
Choć już tego kilka razy próbowałem z skutkiem zerowym
Kiedyś się wku%$%#$ i wpakuje auttoalarm z allegro
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 73 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto Lip 24, 2007 21:06
Marrkus napisał/a:
Ale w instrukcji jest napisane, ze po wymianie należy otworzyć drzwi kluczem i chyba czterokrotnie nacisnąć LOCK (który to jest właściwie ten z kropeczkami??)
Choć już tego kilka razy próbowałem z skutkiem zerowym
Kiedyś się wku%$%#$ i wpakuje auttoalarm z allegro
ajak ktos ma MG ZS gdzie nie ma zamków w klamkach seryjnie to co wtedy?
Najpierw zaniósłbym pilota do zdolnego elektronika, aby sprawdzić go pod kątem "elektronicznym" (przerwy, zimne luty, uszkodzenia mechaniczne...).
Pilot został sprawdzony, przemierzony, sprawdzone tzw. zimne luty i działa, czyli powinno teoretycznie być ok. A niestety nie jest. wspominalem o tym w opisie z dnia 18.07.2007
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Lip 26, 2007 16:04, w całości zmieniany 1 raz
Ale w instrukcji jest napisane, ze po wymianie należy otworzyć drzwi kluczem i chyba czterokrotnie nacisnąć LOCK (który to jest właściwie ten z kropeczkami??)
W jakiej instrukcji?
Odnoszę wrażenie, że piszesz o instrukcji synchronizacji pilota w R200/400 (centralka Lucasa)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum