Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Dławi się przy ruszaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Dławi się przy ruszaniu
Autor Wiadomość
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 09:07   [R620] Dławi się przy ruszaniu
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam, problem jest następujący, samochód przy ruszaniu zaczyna sie dławić i szarpać to samo jest przy zmianie biegów z 1 na 2, mechanik powiedział iz moze to byc wina nieszczelnego tłumika i ma to też związek z sondą lambda, z kolei kto inny powiedział że wina leży po stronie przepływomierza, czy ktos z Was miał podobny problem ? Dodam jeszcze to że obroty nie są zbyt stabilne tzn czasami jest 900 a czasami 500 i np przy zmianie biegów powiedzmy gdy mam 2500 obr/min i zmieniam bieg obroty podskakuja na jakąś sekundę lub dwie do 2600 obr/min.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 29, 2007 09:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 12:39   

Cytat:
[R620i 16V 1995r]

to masz 620i czy 16v :?:
przepływomierz razczej odpada, chyba, że masz Ti czyli turbo, jeśli masz i lub Si (czyli 16v) to raczej wina silnika krokowego i przepustnicy :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Nie Lip 29, 2007 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 13:28   

A jak wyglada sprawa z zaplonem : przewody WN, swiece, kopulka, palec. Sprawdzales to ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 13:35   

Oczywiście przewody i świece to pierwsze co mi przyszło do głowy tak więc odrazu zostały wymienione, kopułka i palec nie były sprawdzane. Ale to niema związku z nieszczelnym wydechem ?
 
 
Liso 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 49
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 13:46   

csdark napisał/a:
Oczywiście przewody i świece to pierwsze co mi przyszło do głowy tak więc odrazu zostały wymienione, kopułka i palec nie były sprawdzane. Ale to niema związku z nieszczelnym wydechem ?


Wyczyść silnik krokowy, odkręcasz dwie śruby "12", zdejmujesz dwa wężyki - wycieknie odrobina płynu. Po zdjęciu zobaczysz dwa otwory w krokowym, jeden z siateczką a drugi z takim plastikiem wewnątrz. Kupujesz płyn do mycia gaźników najlepiej w sprayu - czyścisz dokładnie z sadzy. Wyjmujesz bezpiecznik od ECU na kilka minut, montujesz wszystko, wkładasz bezpiecznik i odpalasz samochód - czekasz do włączenia się wentylatora chłodnicy - całość zajmie ze 30min, koszt minimalny - sprawdź!
_________________
pozdrawiam
Michał L.
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 14:17   

Liso napisał/a:
odkręcasz dwie śruby "12", zdejmujesz dwa wężyki


A gdzie jest silnik krokowy? :neutral:

I napsikać mam do środka w obie dziury? :neutral:
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 14:28   

Dzięki za podpowiedzi, do pracy niestety wezmę się w przyszłą sobotę, a o rezultatach oczywiście poinformuję, chciał bym zadać jeszcze jedno pytanie byc może błache. Zastanawia mnie co to jest za pokrętło przy dzwigni otwierania bagażnika i wlewu paliwa, jest tam tylko napis Lock przekręcic się je da chyba śrubokrętem, ale do czego to służy nie mam pojęcia, uzytkownikiem Roverka jestem zaledwie od miesiąca.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 15:59   

Jest to pokrętło zmykania bagażnika. Wtedy da się go otworzyć tylko z zewnątrz.
Jeśli chcesz np zostawić w serwisie, a nie chcesz by Ci gmerali w bagażniku, to zamykasz i zostawiasz im kluczyk serwisowy (taki specjalny, którym da się auto odpalić, a który nie pasuje do bagażnika) :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Sie 04, 2007 16:45   

Więc sprawa wygląda u mnie tak, dziś byłem w warsztacie u znajomego, wyregulowaliśmy zawory, wyczyścilismy silnik krokowy sprawdziliśmy kopułkę i palec. Po złożeniu wszystkiego w całość uruchomilismy silnik, z początku wszystko było Ok zawory nie dzwoniły silnik ładniej pracował aż do momentu gdzie po przygazówkach obroty spadały praktycznie do zera i na takim poziomie się ciągle utrzymywały, po jakimś czasie wszystko wróciło do normy i obroty są takie jak powinny być, zapytam odrazu co się stało że obroty tak spadły ? Ogólnie chyba wszystko sie poprawiło czyli obroty mi nie falują jednakże przy ruszaniu jest jeszcze wyczuwalne delikatne szarpanie to samo jest przy zmianie biegów z 1 na 2. Silniczek krokowy wyczyszczony ale może lepiej wymienić go na nowy, może też zajrzeć do przepustnicy ?
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Sob Sie 04, 2007 16:56   

Witam
csdark napisał/a:
silnik ładniej pracował aż do momentu gdzie po przygazówkach obroty spadały praktycznie do zera i na takim poziomie się ciągle utrzymywały,

Czyli jednak może być coś z przepustnicą, skoro obroty "zaczęły wariować" po przygazówkach. Zacina się, zawiesza?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Sie 04, 2007 17:12   

Dokładnie nie wiem co się działo, mechanik też tego nie sprecyzował, powiedział że może mieć to związek z jakimś czujnikiem przepustnicy albo z silnikiem krokowym. Jeszcze raz opiszę dokładniej co sie działo. Po złozeniu i odpaleniu silnika wszystko było dobrze, zaczelismy go delikatnie gazować a że był na ssaniu to i obroty nie spadały nisko, silnik złapał trochę temperatury i zaczęliśmy robic przygazówki do 5 tys. obroty spadały do 100 obr./min i za jakieś 2 sekundy wracały do normy, w pewnym momencie po przygazówkach spadły do 100 i tak zostały, zgasilismy na chwilę silnik po ponownym odpaleniu to samo, no i po jakims czasie wszystko samo wróciło do normy. Po paru godzinach odpaliłem zimny silnik i jak do tej pory jest dobrze, zastanawiam się czy taki cyrk nie wynikł z tego że silniczek krokowy był wyjęty.
 
 
markos620SDi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 103
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Sie 04, 2007 17:15   

a może przyczyna jest o wiele bardziej prosta - zapchany filtr paliwa
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Sie 04, 2007 20:38   

Chciał bym sie jeszcze zapytać gdzie mogę kupic nowy silniczek krokowy do mojego auta, przeszukałem podane linki na stronie ale niestety nic nie znalazłem.
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Sie 05, 2007 00:25   

csdark napisał/a:
Po paru godzinach odpaliłem zimny silnik i jak do tej pory jest dobrze, zastanawiam się czy taki cyrk nie wynikł z tego że silniczek krokowy był wyjęty.


A jaki to model silnika? Czy po zalozeniu silniczka krokowego "zmusiliście" ECU do zaprogramowania nowych jego ustawień??? (nie wiem czy w 620 Si jest tak samo jak 820 Si, ale po wyjeciu mojego i bez ponownego zaprogramowania, zachowywał sie jak by był calkiem uszkodzony).
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Sie 05, 2007 09:50   

Model 620i, czynnosci ograniczyły sie tylko do wyjęcia przeczyszczenia i założenia silniczka, o niczym innym nie było mowy, w jaki sposób mogę zmusić ECU do zaprogramowania ?
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Sie 05, 2007 10:11   

csdark napisał/a:
w jaki sposób mogę zmusić ECU do zaprogramowania ?


Opis jest tu http://www.roverki.pl/article.php?sid=312 Nie wiem jednak czy moze dotyczyć tego modelu.

Czy to jest 620i czy 16V? Nie bylo DOHC 620i.
 
 
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Sie 05, 2007 10:18   

U mnie też po czyszczeniu krokowca i okolic na początku wariowały obroty.

Po kilku dniach wszystko działa jak należy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Nie Sie 05, 2007 10:27   

js napisał/a:
U mnie też po czyszczeniu krokowca i okolic na początku wariowały obroty.

Po kilku dniach wszystko działa jak należy.


Byc moze ECU sam zaprogramuje sobie polozenie po dluszym czasie, tez gdzies o tym czytalem.
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Sie 05, 2007 10:33   

to jest 620i
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 05, 2007 12:55   

csdark napisał/a:
w jaki sposób mogę zmusić ECU do zaprogramowania ?

przy zgaszonym silniku kluczyk w pozycję zapłon (jak się świecą kontrolki) i gaz 5 razy do deski :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r620] Strzelanie przy ruszaniu
Delta3131 Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Lip 19, 2011 09:56
bastek
Brak nowych postów [R620] Pisk przy ruszaniu
Pawloss Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Sie 02, 2007 10:56
MiL999
Brak nowych postów [R620] Ciężko wchodzące biegi i zgrzyt przy ruszaniu
Gość Rover serii 600, Honda Accord 20 Pon Lip 11, 2011 10:21
bastek
Brak nowych postów [600 sdi ] Ile gazu przy ruszaniu
jtt Rover serii 600, Honda Accord 26 Wto Mar 20, 2012 17:53
zaq
Brak nowych postów [620] Problem piszczenie przy ruszaniu nie zawsze...
alter6 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Kwi 18, 2007 21:00
alter6



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink