Forum Klubu ROVERki.pl :: [R x20 Seria L '95-'99] D/SD/Di jakie różnice
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:57
[R x20 Seria L '95-'99] D/SD/Di jakie różnice
Autor Wiadomość
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 15:11   [R x20 Seria L '95-'99] D/SD/Di jakie różnice

W Technicznym FAQ
Cytat:
· [Seria L] Jak wymienić czwartą świecę żarową? (tę za pompą wtryskową).
Na przykładzie R420D (wersja bez turbiny) ....

Już jestem zblazowany całkiem, jeśli chodzi o mój silnik. W serwisie zapewniali mnie, że to wersja 105KM (specialnie pytałem), w papierach mam napisane 420D 105KM. Turbo sprężarkę R posiada, brakuje tylko IC i jeszce ABS.
Podsumowując osłona silnika na 4 śruby, więc jak rozumiem silnik to: SD 86KM??
Prawdę mówiąc dane techniczne i parametry silników D/SD/Di są identyczne i patrząc z tego punktu widzenia nie ma to znaczenia, tylko jak się to ma do reszty konstrukcji np. z cytatu [R420D (wersja bez turbiny)].
Co mają a czego nie w/w wersje silnikowe?
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Ostatnio zmieniony przez Tomaszi Wto Sie 21, 2007 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 21, 2007 15:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 15:16   

W technicznym FAQ masz częściową odpowiedź na swoje pytanie.

U Ciebie jest na 100% silnik 86KM, czyli bez IC.
Konstrukcyjnie jest taki sam.
Jest tam chyba inny typ wtrysku, tzn. MEMS Diesel wobec BOSCH EDC w wersjach 105KM.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 20:50   

Tomaszi napisał/a:
Na przykładzie R420D (wersja bez turbiny) ...

Błąd w Technicznym FAQ ;) Powinno być: "Wersja bez intercoolera..." ;)

Tomaszi masz silnik 86KM ;)

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 9:52 pm ]
już poprawiono ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 23:34   

Brt napisał/a:
Błąd w Technicznym FAQ ;) Powinno być: "Wersja bez intercoolera..." ;)
już poprawiono ;)
Fajnie, mam tycityci wkład w T.FAQ :smile:

Tak mi to właśnie nie pasowało coś, bo z tego co się zdążyłem zapoznać z rowerkami [jak na razie za mało, o wiele za mało, uczę się cały czas, dłubię i szperam ;) ] to myślałem że, cała seria L ma turbinę.
Teraz to już na pewno wiem, że to 86KM ale dalej będę drążył temat tych oznaczeń, nie potwierdziliście czy SD ;)
Od czego one są uzależnione te oznaczenia? Z pominięciem SDI bo ten to wiadomo, chociaż te róznice też warto by wyszczególnić, jedną już piter34 wyszczególnił.
Cytat:
Jest tam chyba inny typ wtrysku, tzn. MEMS Diesel wobec BOSCH EDC w wersjach 105KM.

jak ktoś coś wie, wyszuka (też szukam) to piszcie w tym temacie.
Jak troszkę się tego zbierze, to może zrobimy w punktach podsumowanie, warto by mieć coś takiego w jednym miejscu.

[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 1:13 am ]
Sorki ale będę się znów czepiał, znów małe nieścisłości :razz:
Cytat:
T.FAQ
· [Seria L] Jak są oznaczane modele z tymi silnikami i co znaczą te wszystkie literki?
... W przypadku serii 200 oraz 400 słabsze jednostki (te bez intercoolera, ale również z turbo) mają moc 86KM i można je poznać po oznaczeniach "D" oraz "SD". "SD" oraz "D" oznacza wersję bez IC. Mocniejsze wersje oznaczane są "Di" oraz "SDi". ...

Cytat:
Dane techniczne modelu
420D/SD/Di]
Moc maksymalna [KM / obr./min] ___________ 86/4500

220Di
Moc maksymalna [KM / obr./min] ___________ 63/86/4500


Według T.FAQ "Di" to mocniejsza wersja, natomiast Dane Techniczne podają, że to słabsza wersja 86KM.
Pomyłka? a jak nie to w czym "Di" jest mocniejsze? To ja sie uczę a wy poprawiajcie. :wink:
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 07:25   

hehhe :D oki ;) się poprawi :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 10:36   

Tomaszi napisał/a:
Według T.FAQ "Di" to mocniejsza wersja, natomiast Dane Techniczne podają, że to słabsza wersja 86KM.
Pomyłka? a jak nie to w czym "Di" jest mocniejsze? To ja sie uczę a wy poprawiajcie. :wink:

"Di" w przypadku R400 to wersja 105KM.
Brt nic nie poprawiaj. Sam kiedyś się Ciebie pytałem o to i podałeś przykład auta jednego z klubowiczów.

[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 11:38 am ]
Przykład R400 Di 105KM:
http://moto.allegro.pl/it...prowadzony.html
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 10:53   

Zgadza się ,ale przeczytaj, co napisał Tomaszi ;) Jest różnica pomiędzy Technicznym FAQ a Danymi Technicznymi. I w przypadku R400 Di oznacza mocniejszą wersję. Przed poprawieniem i tak bym jeszcze raz przeanalizował zawartość i z Tobą skonsultował ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 10:58   

Brt napisał/a:
adza się ,ale przeczytaj, co napisał Tomaszi ;) Jest różnica pomiędzy Technicznym FAQ a Danymi Technicznymi.

W danych technicznych jest błąd. Zaraz poprawię.

Druga rzecz, to w danych tech. jest model "400 SD", a takich to chyba nie było, prawda?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:09   

piter34 napisał/a:
Druga rzecz, to w danych tech. jest model "400 SD", a takich to chyba nie było, prawda?

A tego to nie wiem a Tomaszi czasem takiego nie ma?? :D Trzeba to sprawdzić "gdzieś" ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:10   

Brt napisał/a:
A tego to nie wiem a Tomaszi czasem takiego nie ma??

Tomaszi wpisał w profilu "400 D" ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:12   

Zagooglałem na "rover 400 sd":

MODELS COVERED: 4dr saloon and 5dr hatch, 1.4 8v and 16v, 1.6, 2.0 turbo diesel and intercooled turbo diesel [base, i, Si, SE, SLi, GSi, iE, iS, iL, XL, Executive, D, SD, SDi, SLDi, GSDi]

BY JONATHAN CROUCH
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:21   

Link podaj :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:22   

Przepraszam za gapiostwo, już daję :mrgreen:
http://uk.cars.yahoo.com/...00-2002691.html
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:36   

W tym artykule twierdzą, że 105KM miały tylko wersje "SDi, SLDi and GSDi", a my już ustaliliśmy, że "Di" jest 105KM, a fotek potwierdzających istnienie "400 SD" brakuje. :razz:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 16:49   

Ale zamieszanie. Dodam tylko do tego kociołka, ze to ja pisałem o wymianie 4 świecy żarowej w R 420 D z silnikiem 86 KM który ma turbosprężarkę . Wcześniej czytałem ,że nie ma silników 86 KM. i 105 KM bez turba. Jak to jest ?. Ponadto cześć piszących posty używa określeń TD ,a przecież takich nie ma (chyba tylko w Hondzie 2.0 )
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 17:54   

Wszystkie mają turbo, ale nie wszystkie mają IC. Był error w Technicznym FAQ ;)
A używanie określenia TD wynika z niewiedzy lub popularności tego symbolu..
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 19:09   

piter34 napisał/a:
Druga rzecz, to w danych tech. jest model "400 SD", a takich to chyba nie było, prawda?
Z informacji na TEJ stronce 420SD nie ma. Za to na pewno jest w serii 200 (D/SD/SDI).
Chociaż na czeskiej stronie klubowej znalazłem 3 użytkowników Rovera 420 SD.
Na cars.lycos.co.uk jest wersja 420 SD oraz "420 DS Special Edition 5d" :shock:
W każdym bądź razie w profilu zostanę przy "R420D" 86KM
Podsumowując: 420 to D/Di/SDI
..........................220 to D/SD/SDI
......................... 620 to Di/SDi/GSDi

Na forum mg-rover jest temat 220 SDI albo Di. tylko ja słabo znam EN. Piszą tam o jakichś różnicach?

aaa i jeszcze ciekawostka o 220SD z serii "przyszedł rover do lekarza" ;)
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 23, 2007 13:47   

Cytat:
Ale zamieszanie. Dodam tylko do tego kociołka, ze to ja pisałem o wymianie 4 świecy żarowej w R 420 D z silnikiem 86 KM który ma turbosprężarkę . Wcześniej czytałem ,że nie ma silników 86 KM. i 105 KM bez turba. Jak to jest ?.

Zarówno 86KM, jak i 105KM mają turbosprężarkę! :D
Ile razy o tym samym można pisać? :lol:
Różnica polega na braku intercoolera (chłodnicy powietrza) w wersji 86KM.

Pyzdra napisał/a:
Ponadto cześć piszących posty używa określeń TD ,a przecież takich nie ma (chyba tylko w Hondzie 2.0 )

To tylko literki! :grin:
I tak chodzi o ten sam silnik. Ludzi czasem ponosi fantazja i piszą np. "TD", aby podkreślić, że mają TurboDiesla. Oznaczenia handlowe ROVERa były oczywiście inne. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 24, 2007 22:59   

Tomaszi napisał/a:

Prawdę mówiąc dane techniczne i parametry silników D/SD/Di są identyczne i patrząc z tego punktu widzenia nie ma to znaczenia


Wydawało mi się, że to już przerabialiśmy. D/SD różnią się od siebie wyposażeniem (podobnie jak Di/SDi). Wersja Di ma silnik z intercoolerem.
piter34 napisał/a:

Druga rzecz, to w danych tech. jest model "400 SD", a takich to chyba nie było, prawda?


Hmmm...




[ Dodano: Sob Sie 25, 2007 12:08 am ]
Tomaszi napisał/a:

Podsumowując: 420 to D/Di/SDI
..........................220 to D/SD/SDI
......................... 620 to Di/SDi/GSDi


Ja bym napisał: 220D/SD i 220SDi, 420D/SD i 420Di/SDi/GSDi/SLDi, 620Di/SDi/GSDi/SLDi.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Sie 25, 2007 14:35   

Tomi napisał/a:
piter34 napisał/a:

Druga rzecz, to w danych tech. jest model "400 SD", a takich to chyba nie było, prawda?


Hmmm...


Czyli "nieprawda". :mrgreen:

...ale swoją drogą, to 420SD nigdy na oczy nie widziałem (nawet w ogłoszeniu).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria T 2.0] Różnice między silnikiem 2.0 a 2.0T
piotrekcrash Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Wto Sie 17, 2010 20:40
piotrekcrash
Brak nowych postów [seria K] roznice pomiedzy 1,4 a 1,8 w serii K
mktuningcar Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 27 Pią Maj 31, 2013 23:13
AndrewS
Brak nowych postów [Seria K16] jakie pojemności silników?
mktuningcar Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pon Sty 28, 2008 13:19
piter34
Brak nowych postów [K14 16V/8V] Róznice i HGF
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sro Kwi 08, 2009 21:34
Gość
Brak nowych postów [K16] Różnice w sterownikach
sebeks Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Nie Cze 05, 2016 19:31
sebeks



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink