Wysłany: Wto Sie 21, 2007 08:37 [R400] Który zamiennik pompy paliwa?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam ponownie. Doradzono mi już na forum aby moją poległą pompe paliwa zastąpić zamiennikiem raczej niż używanym elementem. Moje pytanie: którego producenta (Fabio wiem ze poleca Walbro) polecacie? Czy macie jakieś doświadczenia z pompami firm MTM lub QAP? Mam również pytanie dotyczące modelu pompy jeżeli Walbro to która, jeżeli inna firma to który model? Jakie ciśnienie powinna oferować taka pompa i czy to powinna być to pompa z wielowtryskiem czy nie (cokolwiek to znaczy). Niestety jestem zielony w sprawach mechaniki wiec prosze bardziej doświadczonych użytkowników o szczegóły tego co mam kupić. Z góry dziekuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Kuba
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 14:55, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 08:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 08:57 Re: [R400; 1,4 benzyna, 99r.] Który zamiennik pompy paliwa?
kuba81 napisał/a:
...Niestety jestem zielony w sprawach mechaniki wiec prosze bardziej doświadczonych użytkowników o szczegóły tego co mam kupić. ...
Twoja pompa paliwowa to najprawdopodobniej ta.
Jednak, by mieć całkowitą pewność (gdyż wszystko zależy od numeru podwozia - do nr. podw. YD 471063) to sprawdź sobie swój VIN lub ewentualnie go tutaj napisz.
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Czym się taka pompa różni od takiej przeznaczonej dla monowtrysku?
Wydajnością.
DLa monowtrysku pompa daje mniejsze cisnienie, a wielopunktowego większe, a dla Turbo jeszcze większe.
NIe pamietam teraz dokładnych wartości, ale dla mono ok - 1,5 bar, dla MPI ok 3 bar A dla turbo ok 4 bar. Ale wszystko zalezy od mocy silnika, producenta.
znajomy byl przed chwila w sklepie i sprzedawca poprosil o jakies numery, ktore powiny byc na pompie... czy ktos zna te numery i wie o co chodzi czy musze prosic mechanika zeby najpierw wymontowal pompe?
[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 1:34 pm ]
Sam sobie odpowiadam: nr pompy oryginalnej to WFX100631 i do tego musze znalezc zamiennik. Znalazlem to w poscie uzytkownika gniewu, dokladnie w tym poscie: http://www.roverki.pl/for...04d39197#130121
(nie umialem tego pozadnie wleic wiec prosze moda o przerobienie)
Dzis lece do Polski i mam nadzieje ze dostane to czego szukam. W przyszlym tyg napisze co dokladnie mam i jak to dziala. Pozdrawiam!
Uwaga na zakupy u Nataliafs kiedys zamowilem pompe do poloneza, pompa przyszła oczywiscie nowa zapakowana. Założyłem ją razem z nowym siteczkiem jakie dostałem z pompą, do wyczyszczonego i wysuszonego baku. Niestety padła po tygodniu. Odesłałem do naprawy gwarancyjnej do sprzedawcy. Po 3 tygodniach ta sama pompa wrocila do mnie przecięta na pół. A w opisie , ktory był załaczony, napisano że uszkodzenie powstało z mojej winy... łopatki turbinki były połamane, co spowodowało zablokowanie i w efekcie spalenie wirnika (w samochodzie nie było gazu) dobrze ze ja sie nie spaliłem z pompą i z całym bakiem paliwa. Ale w sumie co mnie to.
jeśli koledzy odradzają zakupy w pompy.net (bardzo możliwe, że słusznie ... ja tylko znalazłem możliwość zakupu) jest jeszcze ta firma będąca autoryzowanym przedstawicielem formy Bosch, co do której myślę, że nie zgłosicie pretensji.
Natomiast co z ceną ... poz.63 (numer Bosch tej pompy: 0 986 580 179)
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Witam ponownie.
Kupilem pompe firmy Walbro model ERJ 237 z filtrem-foto w zalaczniku mam nadzieje, ze komus sie przyda. Pompa zostala zamontowana i dziala. Niestety mechanik powiedzial, ze musial zdjac bak paliwa zeby dostac sie do pompy i dlatego sporo to kosztowalo... Pojawil sie jednak kolejny problem-gdy wskaznik paliwa dojechal do ok 2mm powyzej ostatniej wskazowki (sporo powyzej rezerwy) silnik stracil moc... mialem typowe objawy braku paliwa... zjechalem na stacje (nerwowka straszna bo myslalem ze znowu padla pompa) i zatankowalem-silnik ruszyl. Przejechalem pare kilometrow i niby jest ok ale obawy pozostaly... Teraz pozotaje pytanie co sie stalo??? Pompa przestaje podawac paliwo bo staje? Poszedl wskaznik paliwa i zle pokazuje? moze pompa zostala zalozona "za wysoko" i nie zbiera paliwa z dna? Jakies sugestie?
... Pojawil sie jednak kolejny problem-gdy wskaznik paliwa dojechal do ok 2mm powyzej ostatniej wskazowki (sporo powyzej rezerwy) silnik stracil moc... mialem typowe objawy braku paliwa... Teraz pozotaje pytanie co sie stalo??? Pompa przestaje podawac paliwo bo staje? Poszedl wskaznik paliwa i zle pokazuje? moze pompa zostala zalozona "za wysoko" i nie zbiera paliwa z dna? Jakies sugestie?
podejrzewam, że zamiennik zakupiony przez Ciebie nie został identycznie wykalibrowany jak oryginalna pompa, stąd problem ze zbieraniem paliwa z dna zbiornika i wskazaniami zegara ... ale tym faktem akurat bym się nie przejmował, bo dzięki temu (pomimo zabezpieczeń) pompka nie zaciągnie żadnego syfu z dna zbiornika
... inna sprawa, że gdy wskanik pokaże połowę stanu to wtedy należy podjechać na stację, a nie przy jego minimalnych wskazaniach
... pompy wyżej/niżej założyć się nie da ... ona ma swoją jedną jedyną pozycję
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
... pompy wyżej/niżej założyć się nie da ... ona ma swoją jedną jedyną pozycję
tutaj akurat bym się nie zgodził...
fakt, że jak się prawidłowo zamontuje pompę to nie ma prawa być inaczej niż fabrycznie, ale wystarczy ją przekręcić i już zasysanie będzie wyżej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum