Wysłany: Nie Sie 19, 2007 19:19 [rover 216 si] Problem z czujnikiem temperatury
Witam, mam problem z czujnikiem temperatury plynu chlodzacego w moim roverku (216 si z 96 roku). Mianowicie od pewnego czasu daje on dziwne wskazania, jak jade po miescie wskazowka jest ponizej polowy skali, gdy stoje dluzsza chwile w korku wskazowka dobija do normy czyli minimum poniej polowy. A gdy jade autostrada wskazuje ponizej pierwszej kreski na skali (jakby wogole sie nie grzal). Wczoraj zrobilem trase 1800km i tylko raz na granicy wskazowka sie ruszyla, tak jakby wogole nie dzialala. Termostat sie otwiera, wentylator sie wlacza np. na dluzszym postoju, przewody od chlodnicy sa gorace a z nawiewu leci cieple powietrze. silnik ma zrobione 130000km wiec mysle ze wszystko z nim ok. Co to moze byc??
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 19, 2007 19:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Nie Sie 19, 2007 19:31 Re: [rover 216 si] Problem z czujnikiem temperatury
jazdajj napisał/a:
Witam, mam problem z czujnikiem temperatury plynu chlodzacego w moim roverku (216 si z 96 roku). Mianowicie od pewnego czasu daje on dziwne wskazania, jak jade po miescie wskazowka jest ponizej polowy skali, gdy stoje dluzsza chwile w korku wskazowka dobija do normy czyli minimum poniej polowy. A gdy jade autostrada wskazuje ponizej pierwszej kreski na skali (jakby wogole sie nie grzal). Wczoraj zrobilem trase 1800km i tylko raz na granicy wskazowka sie ruszyla, tak jakby wogole nie dzialala. Termostat sie otwiera, wentylator sie wlacza np. na dluzszym postoju, przewody od chlodnicy sa gorace a z nawiewu leci cieple powietrze. silnik ma zrobione 130000km wiec mysle ze wszystko z nim ok. Co to moze byc??
proponowałbym Ci sprawdzić w pierwszej kolejności podłączenie przewodu do czujnika, który podaje impuls na wskaźnik, następnie sprawdzić sam czujnik, a jeśli będzie wszystko z nimi ok to poczytaj ten temat
Miałem też problem ze wskazaniami i chyba wszystkie możliwe opcje są w tym temacie poruszone
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
jazdajj, moim zdaniem czeka Ciebie wymiana termostatu, który jest cały czas otwarty.
Koszt termostatu w Polsce ok. 30PLN. Wymiana kłopotliwa, ale powinieneś dać sam sobie radę.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
No wiec dzisiaj bylem u kumpla, jechalem przes miasto i po dotraciu na mniejsce otworzylem maske. Silnik byl strasznie goracy, az buchlo goracem po otwarciu maski (wskaznik temperatury juz chyba wogole nie dziala). Delikatnie odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownajacego i prawie plyn wykipial... Sprawdzalem mase, przewody i polaczenia i wszystko wyglada ok. Czujnik zmienialem niedawno i jest to samo. Moze by zmienic ten drugi pod spodem do ktorego dochodzi jeden przewod?? A co do termostatu to mechanik mierzyl jakis czas temu i sie otwiera przy 92 stopniach wiec wyglada ok. Mam nowy ale nie zmienie go bo za duzo roboty a za zmaine w warsztacie wezma odemnie pewnie z 70 funtow (mieszkam w anglii, tutaj trudno o dobrego i taniego mechanika) Jak jade gdzies dalej to odlaczam czujnik temp. bo wtedy wentylator dziala caly czas zeby go nie przegrzac - nie mam zamiaru zeby wywalilo uszczelke. Macie moze jakies pomysly co z ta wskazowka??
Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 34 Skąd: Bartoszyce NBA
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 08:28 czujka od temperatury R214 16
Mój problem z tym czujnikiem jest taki ,że u mnie zmian nie ma : kiedy odpale zimny samochód fakt do jakiegos czasy do puki sie nagrzeje strzałka rośnie ale gdy juz sie nagrzeje jest w połowie i nawet kiedy doprowadze go do stanu żeby właczył się wiatrak chłodzenia strzałka nie drgnie do góry pokazując wiekszą temeraturę jedym słowem mówiąc u mnie jest cały czas w połowie .W innych autach jak miał się włączyc wiatrak strzałka rosła po czym włączał się wiatrak i spadała do normy u mnie sie tak nie dzieje ciekawe czego jest to przyczyną
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 08:42 Re: czujka od temperatury R214 16
DeeBo napisał/a:
Mój problem z tym czujnikiem jest taki ,że u mnie zmian nie ma : kiedy odpale zimny samochód fakt do jakiegos czasy do puki sie nagrzeje strzałka rośnie ale gdy juz sie nagrzeje jest w połowie i nawet kiedy doprowadze go do stanu żeby właczył się wiatrak chłodzenia strzałka nie drgnie do góry pokazując wiekszą temeraturę jedym słowem mówiąc u mnie jest cały czas w połowie .W innych autach jak miał się włączyc wiatrak strzałka rosła po czym włączał się wiatrak i spadała do normy u mnie sie tak nie dzieje ciekawe czego jest to przyczyną
a wystarczyło byś odwiedził temat, który Ci podlinkowałem ... nie pisał byś wtedy tego posta
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Odkopie temat:(
Wczoraj wkoncu pojechalem do mechanika zmienic termostat. Mechanik zmienial termostat i plyn a takze odpowietrzyl uklad. Czujnik temperatury takze jest zmieniony. Gdy jechalem rano do pracy wszystko wygladalo ok, tzn. wskaznik wskazywal lekko ponizej polowy po ok. 10 minutach jazdy po czym spadl lekko (chyba otworzyl sie termostat) po czym wrocil na optymalna temp. Ale gdy juz wracalem z pracy wskaznik po 15 minutach jazdy doszedl do 1/4 skali i ani drgnie. Specjalnie zostawilem auto z wlaczonym silnikiem na postoju przes 10 minut i nic sie nie ruszyla (dalej na 1/4 skali) a gdy podnioslem maske przewody wychodzace i wchodzace do chlodnicy byly gorace, wentylator nie dzialal a gdy otworzylem zbiorniczek wyrownawczy to woda byla letnia, dopiero gdy zaczalem gazowac to zaczela naplywac goraca. Co to moze byc?? Juz nie mam pomyslu, boje sie jezdzic zeby uszczelka pod glowica nie padla. Moge jeszcze odpiac czujink temp, wtedy wentylator chodzi caly czas i nie ma chyba ryzyka przegrzania, ale auto w cholere pali.
Chlodnica chyba jest drozna (inna temp na wlocie niz na wylocie), czujnik nowy, termostat nowy, plyn nowy, uklad odpowietrzony. Co moze byc przyczyna??
P.S. uzylem szukajki i czytalem juz chyba wszystkie mozliwe tematy:(
cóż.. dobrze by było podjechać na testbook zobaczyć jakie wskazania temperatury dochodza faktycznie do komputera...
mi to jednak wygląda na słabo odpowietrzone...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum