Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2006 Posty: 57 Skąd: Manchester, UK
Wysłany: Sob Sty 05, 2008 00:12 [R75] Wymiana przegubów.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.
Przeczesywalem ostatnio forum w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie "jak naprawic abs" (dokladniej pekniete pierscienie) Wyszukalem ze mozna 'naprawiac' pierscienie abs'u lub je wymienic. Jesli dobrze zrozumialem pierscienie te sa integralna czescia przegubu. Nie myle sie?
Tak wiec dla swietego spokoju postanowilem wymienic obydwa przeguby.
Prosil bym kogos o potwierdzenie ktory przegub bedzie pasowal do mojego Rover'ka cobym pozniej nie zalowal wydanych na darmo pieniedzy. Jesli potrzeba wiedziec cos wiecej niz model i rok - pytajcie
Pozatym, czy przy takiej wymianie musze wymieniac cos jeszcze? Czujnik abs'u albo cos podobnego?
Z gory wielkie dzieki za informacje.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 03, 2010 01:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 05, 2008 00:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Sty 05, 2008 09:45
Rover 75 nie ma pierścieni ABS-u na przegubach czujniki ABS czytają z łożyska , twój problem na pewno nie leży po stronie przegubów tylko czujnika lub łożyska i to się tyczy tak przodu jak i tyłu.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2006 Posty: 57 Skąd: Manchester, UK
Wysłany: Sob Sty 05, 2008 12:16
Hmmm czyli zle wyczytalem
To lozysko abs'u - jak je wymienic? Czy da sie kupic samo lozysko czy jest ono polaczone z czyms innym? Moze jakis link zebym wiedzial czego tu szukac? Bede wdzieczny. Pozdrawiam!
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Sty 05, 2008 16:48
To nie są łożyska ABS-u tylko łożyska kół w przypadku przodu łożysko koła dwurzędowe z jednej strony kryte srebrną stalową osłoną a z drugiej czarną pokrytą taką gumą i tą czarną stroną musi być skierowane/zamontowane do czujnika ABS - z tego on właśnie czyta obrót koła (z prawego przedniego podaje na licznik) co do tyłu to są całe piasty i tam nie ma możliwości pomyłki przy montarzu , a po czym wnioskujesz że to właśnie w tym tkwi przyczyna może to tylko uszkodzony czujnik ABS-u sprawdż najpierw przedni lewy czujnik czy się nie przetarł o felgę (częsty przypadek) prawy również zobacz.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2006 Posty: 57 Skąd: Manchester, UK
Wysłany: Sob Sty 05, 2008 21:12
przemo285 - jechalem z kolega i jak uslyszal jak abs 'dziala' kazal mi jak najszybciej to naprawic z forum wywnioskowalem ze jedyna skuteczna metoda jest wymiana pierscieni, zle tylko wyczytalem ze pierscienie maja cos wspolnego z przegubami
ABS slychac w sumie jak abs (tak mi sie wydaje) tylko bardzo glosno i 'dziwnie' (ciezko to opisac), cos jak bum, bum, bum, buuum, bum, bum, bum, buuum i tak w kolko podczas hamowania gdy abs zaskakuje. Przy tym pedal wpada w podloge przy kazdym 'bum' a przy 'buuum' wpada znacznie glebiej i wraca do gory i znow wpada i tak w kolko. Bardzo czuc na pedale jak abs 'pracuje'. Wiem ze normalnie tez czuc, ale u mnie i slychac i czuc to bardzo mocno.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2006 Posty: 57 Skąd: Manchester, UK
Wysłany: Pon Sty 07, 2008 20:14
Marian_K - tak, kontrolka zapala sie i gasnie po kilku sekundach. Gasnie niezaleznie od innych kontrolek (czesto czytalem ze jesli kontrolka absu gasnie razem z jakas inna jest to oznaka ze jakis cfaniaczek juz przy tym grzebal).
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2006 Posty: 57 Skąd: Manchester, UK
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 16:18
przemo285 - sprawdzalem czujniki abs'u z przodu. Przyjmujac ze chodzilo o sprawdzenie 'wezykow' idacych do czujnikow - zaden nie jest przetarty ani nic takiego (a przynajmniej nic nie wymacalem, bo nie mialem mozliwosci zdjecia kola).
Jakies sugestie, co dalej?
A przyjmujac ze chcialbym wymienic pierscienie - czego musze szukac w sklepie? Czy dostepne sa same pierscienie czy jest to czesc wiekszego elementu?
Da sie jakos 'wymacac' pekniete pierscienie? Trzeba do tego sciagac kola?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 16:48
Jeżeli kontrolka ABS-u gaśnie i ABS pracuje tzn.że układ jest sprawny nie widzę powodu szukać niczego w sklepie , tylko warto zobaczyć czy nie ma jakiegoś luzu w zawieszeniu ewentualnie w zamocowaniu modulatora ABS-u co mogłoby potęgować hałas (trudno ocenić nie słysząc jak duży jest ten hałas być może musiałbyś porównać z inną 75 czy jest tak samo), co do pierścieni to tak jak pisałem wcześniej w Roverze 75 nic takiego nie ma , funkcję grzebienia spełnia łożysko koła a dokładniej jego krycie (bieżni)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2006 Posty: 57 Skąd: Manchester, UK
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 22:23
przemo285 - sprawdzilem modulator - luzow zadnych nie ma. Hałas definitywnie dochodzi z kol - niestety narazie nie mam jak sprawdzic zawieszenia. Przy najblizszej okazji postaram sie porownac to z inna 75'tka, jednak wszyscy ktorzy do tej pory mieli okazje przejechac sie ze mna twierdza ze abs jest definitywnie uszkodzony - nikt tylko nie potrafi powiedziec co kontkretnie
Zrobilem jedna rundke wokol domu i nagralem krotki filmik. Niestety jakosc nie jest super bo nie mialem nikogo do pomocy przy filmowaniu ale conieco slychac. Mozna go znalesc tutaj:
Jak widac kontrolki zapalaja sie i gasna poprawnie. Podczas hamowania slychac kilka charakterystycznych trzaskow (w rzeczywistosci sa znacznie glosniejsze). W tym samym czasie pedal hamulca doslownie 'wariuje' to wpadajac na rozna glebokosc w podloge to odbijajac spowrotem do gory. Czasami czuc ze raz lapie lewa strona a raz prawa. Czasami hamowanie przebiega w trzech 'etapach', pierwsze kilka 'trzaskow' samochod hamuje, pozniej kola kreca sie (przez krotka chwile czuc ze samochod nie hamuje) i pozniej znow 'trzaskanie' - po tym samochod zatrzymuje sie.
Mam nadzieje ze dzieki tym informacja bedziecie mogli ustalic co dolega mojemu Rover'kowi. Trzymam kciuki!
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2006 Posty: 57 Skąd: Manchester, UK
Wysłany: Pon Sty 14, 2008 19:33
Wydaje mi sie ze 'czulosc' jest ok. Na suchej nawierzchni trzeba mocno 'kopnac' w hamulec zeby ABS sie zalaczyl. Na mokrym lub oszronionym aswalcie podobnie. Nie zdazylo mi sie hamowac z piskiem, albo zeby ABS zalaczyl sie podczas np normalnego zwalniania/hamowania przed swiatlami. Raz tylko abs zalaczyl sie wtedy kiedy nie powinien (parkowanie pod asda), ale bylo mokro wiec moge sie mylic.
Na odległość to można wydać tylko taką diagnozę, jak napisał piter34.
Dla świętego spokoju możesz podjechać do serwisu, niech podepną T4 i sprawdzą błędy.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum