gadanie.. tzn nie widziales wykresów z hamowni przed i po, czy jak kto woli z wlączonym i nie. Kolega w pierwszym poscie przytoczyl link do innego forum, mozesz zobaczyc. A magnetyzery to wiadomo..
Hmm... Wszystkim miłośnikom takich tanich modyfikacji polecam przeszukanie archiwum i wątki o działaniach Rafaellop w "Rudym" R620 SDi - on nie oszczędzał na tuningu, a skutki były opłakane i koszty napraw również, więc nie sądzę, żeby skutki rezystora za 5 zł były lepsze...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Trudno, pozostaje więc:
zimny łokieć (+5KM), płyta CD pod lusterkiem (+3KM), lotka na bagażnik (+10KM), brewki na lampy (+3KM) itd... i jakoś się uzbiera większa moc
a tak na poważnie, może wsadze sobie przy okazji kiedyś stożek, ale najpierw zrobię testy jazdy "bez filtra".
A on nie sprzedaje przypadkiem tych oporniczków?
Albo ma warsztat wymieniający wtryski uszkodzone po takim tuningu...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
http://allegro.pl/item304..._jak_turbo.html
TURBO Whistler - Dźwięk turbo - prawie jak turbo (304507350) - Aukcje internetowe Allegro. Niezły tuning i poczucie humoru.pozdrawiam :mrgreen:Sorry,że nie w temacie,ale nie mogłem sie powstrzymać.Gościu wymiata opisem.Jeszcze raz Pozdrowienia dla wszystkich.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 22:07
Po pierwsze to nie jest chip, tylko rezystor. Ma za zadanie oszukac czujniki i przez to pompa podaje wieksze ilosci paliwa, wiec auto ma lepsze osiagi. I to nie jest zadne oszustwo, tylko po prostu tak jest. Wiadomo, ze nie mozna tego porownywac do profesjonalnego chiptuningu, no ale zawsze to jakas namiastka - np. mozna zamontowac to z przelacznikiem i uzywac jedynie przy wyprzedzaniu. Oczywistym jest, ze nie pozostanie to bez wplywu na trwalosc calego silnika, no ale cos za cos. Jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj.
Po pierwsze to nie jest chip, tylko rezystor. Ma za zadanie oszukac czujniki i przez to pompa podaje wieksze ilosci paliwa, wiec auto ma lepsze osiagi. I to nie jest zadne oszustwo, tylko po prostu tak jest. Wiadomo, ze nie mozna tego porownywac do profesjonalnego chiptuningu, no ale zawsze to jakas namiastka - np. mozna zamontowac to z przelacznikiem i uzywac jedynie przy wyprzedzaniu. Oczywistym jest, ze nie pozostanie to bez wplywu na trwalosc calego silnika, no ale cos za cos. Jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj.
sprawa wyglada tak ze rezystor oszukuje czujnik ze auto chodzi chodzi caly czas na ssaniu... dostaje wieksza ilosc paliwa ale nie koniecznie auto musi miec lepsze osiagi... to dziala w zimie kiedy masz zimne powietsze (zastem gestosc powietrza jest duzo wieksza) ale w lecie kiedy auto dostaje zbyt duza ilosc paliwa a powietrze jest rzadkie mieszanka staje sie zbyt bogata i wcale auto nie dostanie paru kucy... a poza tym jestem ciekaw czy mapka w kompie sie nie pozmienia i pozniej bez "chipa" autku moze odbijac
A tak na prawde to nikt nigdy tego nie mierzyl na hamowni...
sprawa wyglada tak ze rezystor oszukuje czujnik ze auto chodzi chodzi caly czas na ssaniu... dostaje wieksza ilosc paliwa ale nie koniecznie auto musi miec lepsze osiagi...
...bo powietrze przecież wcale nie jest zimniejsze, a o tym niby ten czujnik informuje komputer. mamy więcej paliwa, powietrza nie ma więcej na tyle, aby ten dodatek paliwa wykorzystać... to tak w skrócie, jeśli chodzi o chipy dla benzyny.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ma za zadanie oszukac czujniki i przez to pompa podaje wieksze ilosci paliwa, wiec auto ma lepsze osiagi.
To tez
xtek napisał/a:
Wiadomo, ze nie mozna tego porownywac do profesjonalnego chiptuningu, no ale zawsze to jakas namiastka
Tylko, ze po takich namiastkach, silnik moze zaczac niedomagac.
Nalezy spojzec z innej strony, zawsze sa jakies efekty uboczne. Chyba sobie nie wyobrazasz co sie dzieje w komoze spalania z podwyzszona dawka paliwa???
Lepszym i trwalszym rozwiazaniem bedzie zamontowanie wiekszego interkulera i zwiekszenie cisnienia doladowania
michone napisał/a:
sprawa wyglada tak ze rezystor oszukuje czujnik ze auto chodzi chodzi caly czas na ssaniu... dostaje wieksza ilosc paliwa ale nie koniecznie auto musi miec lepsze osiagi... to dziala w zimie kiedy masz zimne powietsze (zastem gestosc powietrza jest duzo wieksza) ale w lecie kiedy auto dostaje zbyt duza ilosc paliwa a powietrze jest rzadkie mieszanka staje sie zbyt bogata i wcale auto nie dostanie paru kucy... a poza tym jestem ciekaw czy mapka w kompie sie nie pozmienia i pozniej bez "chipa" autku moze odbijac
Dobrze napisane
xtek napisał/a:
Jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj.
...... i tu bys sie zdziwil
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
michone: ale idąc dalej, zwiększając ciśnienie w turbałce moze to coś dać.. niech wypowie się autor tematu, jak mu się to sprawuje.
Pozdrawiam.
tak jezeli mowimy o aucie z turbina... ale dajac wieksze doladowanie powinno sie zmienic mape a nie dawac rezystor. Rezystor zmieni ilosc mieszanki w calym zakresie obrotow a turbina jak wiadomo w calym zakresie nie dziala ja wypowiedzialem sie jak to wyglada w n/a benzynie. Z tego co czytalem to chipó'w rezystorowych nie stosuje sie w dieslach bo nie ma sensu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum