Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Pytanie dotyczące zawieszenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Pytanie dotyczące zawieszenia

rozwiązanie problemu krótkiego chrobotu przy ruszaniu
Autor Wiadomość
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 09:37   [R420] Pytanie dotyczące zawieszenia
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
Jakiś czas temu w tym temacie http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19193 skarżyłem się na chrobotanie w zawieszeniu przy ruszaniu.
Po wielu wizytach i straconej nadziei że uda mi się naprawić - wczoraj, znalazłszy nowego mechanika - udało się problem usunąć.
Co prawda zbladłem, gdy mechanik ocenił zagrożenie - ale humor mi się poprawił jak okazało się że sprawa względnie banalna.
Już mówię co było: mianowicie okazało się, ze wiekszośc ze śrub w prawym przednim zawieszeniu miałem luźnych !! !! Najgorzej wykręcona była śruba wchodząca w sanki (co groziło urwaniem się zawieszenia). Dodam tylko, że byłem w miedzyczasie u róznych mechaników, na szarpaku i patałachy nie zauważyli latających podzespołów. Ale po kasę z wyciągniętą ręką ustawiali się w nalezytym porządku :evil: :evil:
Po dokręceniu wszystkich śrubek - chrobot ustał - problem z bani.

Jednakże mamy podejrzenia, że chyba ten samochód miał niezłego dzwona we Francji (u pierwszego właściciela), bo mój mechanik stwierdził, ze coś było w mocowaniu silnika kombinowane. Zwróciliśmy uwagę na dziwną śrubę (na zdjęciu zaznaczona), która jest wkręcona (chyba w sanki) która jest dokładnie "na linii strzału" tej śruby która była makabrycznie mocno wykręcona. Dodam że po drugiej stronie nie ma takiej śruby.
Czy u was też jest taka śrubka? I do czego może służyć??

Przy okazji wyszło że mam wyciek z uszczelki przy wejsciu półosi do skrzyni biegów - tak więc mail do Tomiego wysłany - trzeba będzie usunąć. Takze wymieniłem ten kapturek gumowy nasadzany na zawór EGR, bo był już tragicznie sparciały i dziurawy.
Tak więc moja wczorajsza wizyta (koszt 50 PLNów !! <-- jak dla mnie niezwykle niski)
była dla mnie budująca, satysfakcjonująca i chyba mam nowego mechanika.
Oczywiście gratis i z wdzięczności dostał ode mnie RAVE i EPC - niech się chłop uczy Rovera - może będzie jedynym ekspertem (a jakże potrzebnym) w Zielonej Górze, czego sobie i innym lubuszanom życzę.

Pozdrówka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 23, 2007 09:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 30, 2007 17:23   

String napisał/a:
Czy u was też jest taka śrubka? I do czego może służyć??

Nikt nie sprawdzi?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 25, 2007 15:22   

no właśnie ?? :( czy jakiś użytkownik R400 może spojrzeć pod auto :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 08, 2008 13:11   

Haloooo :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 13:19   

widze, ze koledzy odkopują temat. :mrgreen:
Wracając do tematu - tamten rodzaj chrobotu ustąpił. Ale zauważyłem że - szczególnie jak jest zimny, przy ruszaniu ze skrętem - pojawia sie innego rodzaju chrobot. Mam wrażenie że "na przeciwko" kierowcy. Zastanawiam sie czy może to być zuzyta półoś. Mam wyciek na uszczelniaczu: półoś -> skrzynia biegów (Zamierzam robić na wiosnę). Wtedy możnaby wymienić zepsuty podzespół - ale niestety nie mam pojęcia jak zdiagnozować co to na prawdę jest.... a z tą śrubką co na zdjęciu nadal nie wiem co i jak :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 13:21   

Chyba trzeba imiennie, bo ochotnicy w wietnamie wyginęli :P sTERYD pod auto marsz :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 13:23   

Cytat:
przy ruszaniu ze skrętem - pojawia sie innego rodzaju chrobot.

Jeżeli to takie "terkotanie" to stawiam na przegub przy kole...
 
 
peter200 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lip 2003
Posty: 36
Skąd: W-wa/Konstancin

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 08, 2008 14:11   

String napisał/a:
.... a z tą śrubką co na zdjęciu nadal nie wiem co i jak :/

W dieslu w tym miejscu jest śruba mocująca osłonę pod silnikiem, więc prawdopodobnie u Ciebie została ona po np. połamanej osłonie.
_________________
MG ZT-T 190 02r, Był: R45 2.0iDT saloon 02r R.I.P. Był: R200 1,4 16V 3d 99r.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 14:56   

lamer napisał/a:
Cytat:
przy ruszaniu ze skrętem - pojawia sie innego rodzaju chrobot.

Jeżeli to takie "terkotanie" to stawiam na przegub przy kole...


:shock: serio? :beczy: i TO na prawdę musi tyle kosztować ? :shock:

peter200 napisał/a:
String napisał/a:
.... a z tą śrubką co na zdjęciu nadal nie wiem co i jak :/

W dieslu w tym miejscu jest śruba mocująca osłonę pod silnikiem, więc prawdopodobnie u Ciebie została ona po np. połamanej osłonie.


Poważnie? Czyli spokojnie mógłbym ją wykręcić ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
peter200 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lip 2003
Posty: 36
Skąd: W-wa/Konstancin

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 08, 2008 15:28   

String napisał/a:
Poważnie? Czyli spokojnie mógłbym ją wykręcić ?

Według mnie, tak bo tam nie ma nic takiego, co mogłoby być przykręcone taką śrubką a przed chwilą zaglądałem do benzyniaka i jest tam tylko gwintowany otwór.
Zastanawia mnie tylko fakt, że ta śrubka u Ciebie wygląda na nową.
_________________
MG ZT-T 190 02r, Był: R45 2.0iDT saloon 02r R.I.P. Był: R200 1,4 16V 3d 99r.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 15:30   

String, TO może kosztować mniej ;) nawet połowę mniej ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 15:35   

Brt odezwę się do Ciebie na GG :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 16:37   

Ty sie lepiej do Tomiego odezwij :D :lol: ja się odezwałem i zadziałało ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 18:35   

Ale Ty to jesteś Jego Eminencja - więc się nie dziwię że zadziałało :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 18:51   

eeetam po prostu Bart ;) a u Ciebie nie działa ?? :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 22:31   

Brt napisał/a:
sTERYD pod auto marsz :lol:

staram sie jak moge :cry:
gdyby nie bajzel w pracy to już pewnie bym znalazł coś do naprawienia ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 08:17   

ja mam bajzel w pracy a rzeczy do naprawienia same wyłażą :neutral: :cry: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Pytanie dotyczące pompy sprzęgła
andrzej1402 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Gru 11, 2008 17:28
sTERYD
Brak nowych postów [R45 1,4 '01] pytanie dotyczące licznika!
Zielas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Gru 22, 2009 15:20
SeniorA
Brak nowych postów [R416] Pytanie dotyczące przewodów WN
didymus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Wrz 05, 2008 19:40
didymus
Brak nowych postów [R414 1,4 16V 97r] Pytanie dotyczace zegarka
RaFaLuS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Mar 17, 2010 19:38
Haidi
Brak nowych postów [R420] Elementy tylnego zawieszenia.
PretOriaN Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Lip 28, 2008 08:38
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink